Kolejne szybkie ładowarki elektryczne na stacjach Shell
Shell poszerza sieć stacji dużej mocy do ładowania samochodów elektrycznych o dwa nowe punkty, tym razem przy autostradzie A2 w województwie łódzkim. Teraz kierowcy będą mogli naładować swoje auto na stacji w Niesułkowie oraz w Nowostawach. Dzięki szybkim ładowarkom o mocy do 350kW ładowanie może trwać nawet o 7 razy krócej w porównaniu do standardowych rozwiązań dostępnych przy autostradach. Łącznie w Polsce funkcjonuje już obecnie 12 szybkich ładowarek Shell-IONITY na 6 stacjach.
Elektromobilność w samym sercu Polski
Obydwie stacje są zlokalizowane przy autostradzie A2, w bliskiej odległości od węzła A1, co stanowi ważny punkt na mapie Polski. Stacja MOP Niesułków jest położona w kierunku Warszawy, a Nowostawy w kierunku Poznania. Na każdej stacji znajdują się dwie ładowarki o mocy do 350kW z możliwością zainstalowania dwóch kolejnych w każdym z tych punktów.
Na stacji Shell MOP Niesułków oraz MOP Nowostawy klienci mogą nie tylko naładować auto, ale również skorzystać z hotelu, samoobsługowej pralko-suszarki firmy Break&Wash czynnej całą dobę czy zjeść w bistro lub napić się kawy z ekspresu kolbowego w ramach autorskiego konceptu kawiarniano-gastronomicznego Shell Café. Shell oferuje dwie mieszanki kawy – espresso lub lungo, a napój jest serwowany przez baristów.
– Zdajemy sobie sprawę, że elektromobilność w Polsce jest w fazie początkowej, ale traktujemy to jako przyszłościowy kierunek. W tym roku planujemy mieć już 20 szybkich ładowarek w 10 lokalizacjach, a to nie wszystko, bo będziemy stawiać też na własne rozwiązania. Globalnym celem firmy jest, aby do 2025 r. mieć 500 tys. ładowarek elektrycznych na całym świecie. Jest to też jeden z elementów naszej strategii, w ramach której do 2050 roku chcemy obniżyć ślad węglowy netto produktów energetycznych Shell o 65 proc., przyczyniając się w ten sposób do poprawy stanu powietrza w miastach – mówi Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska.
Oferta Shell w zakresie EV konsekwentnie się rozszerza
Poza stacjami w Niesułkowie i Nowostawach, ładowarki Shell-IONITY znajdują się również w punktach MOP Olsze-Wschód i Zachód, w Kaszewach Kościelnych oraz w Świecku. Wszystkie są zlokalizowane przy autostradach, aby zapewnić jak największą wygodę kierowcom. W najbliższym czasie Shell planuje również wystartować w Polsce z ładowarkami własnymi o mocy ok. 150+ kW.
Shell ostatnio rozszerzył również gamę swoich rozwiązań w zakresie elektromobilności dla klientów flotowych, którym oferuje hybrydową kartę Shell Card EV. Dzięki niej kierowcy mogą zapłacić bezgotówkowo za ładowanie samochodu elektrycznego lub hybrydowego w ponad 800 punktach w Polsce – w tym na stacjach Shell w Niesułkowie i Nowostawach bezpośrednio przy autostradzie A2. Ponadto kierowcy mają dostęp do pełnej gamy produktów oferowanych przez Shell. Użytkownicy Shell Card EV mogą też korzystać z wygodnej aplikacji Shell Recharge, która umożliwia znajdywanie najbliższych punktów ładowania, uzyskiwanie aktualnych informacji o taryfach, prędkościach i dostępności punktów czy podgląd przewidywanego czasu ładowania i kosztu.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu
W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Ochrona środowiska
Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.