Kolejne inwestycje Toyoty w autonomiczne samochody i smart cities
Toyota robi następną inwestycję w rozwój autonomicznych samochodów, usług łączności i smart cities. Za 800 milionów dolarów tworzy fundusz inwestycyjny Woven Capital, wspierający rozwój firm technologicznych. Fundusz będzie stanowił kolejne ogniwo grupy Woven, w którą na początku przyszłego roku przekształci się firma badawcza Toyota Research Institute - Advanced Development, specjalizująca się w rozwoju oprogramowania do samochodów, w tym dla pojazdów autonomicznych. Powstanie grupy Woven to element trwającego procesu przeobrażania się Toyoty z producenta samochodów w dostawcę szeroko rozumianych środków i usług mobilności.
Toyota Research Institute - Advanced Development, Inc. (TRI-AD) otwiera nowy fundusz inwestycyjny Woven Capital. Toyota przeznaczyła na nową spółkę 800 milionów dolarów. Woven Capital z siedzibą w Stanach Zjednoczonych rozpocznie działalność w styczniu 2021 roku.
Toyota rozbudowuje grupę Woven
Jest to kontynuacja budowy nowej grupy Woven – Woven Planet Holdings, Woven CORE i Woven Alphaw – w którą w styczniu 2021 roku zostanie przekształcona firma badawczo-rozwojowa TRI-AD. Grupa Woven ma się skupić na rozwoju oprogramowania do samochodów, systemach autonomicznej jazdy, automatycznie generowanych mapach i szeroko rozumianej mobilności – czyli technologiach, które ułatwiają ludziom poruszanie się bądź działanie na odległość.
Jednym z flagowych projektów grupy Woven jest eksperymentalne miasto Woven City, które Toyota buduje w okolicach góry Fuji. To inteligentne, autonomiczne, ekologiczne, bezemisyjne i samowystarczalne energetycznie miasto powstanie w ciągu kilku lat, a jego mieszkańcy wezmą udział w wieloletnim eksperymencie, jednocześnie prowadząc normalne życie. W tym żywym laboratorium inżynierowie Toyoty i współpracujący naukowcy będą testować najnowsze technologie oparte na sztucznej inteligencji.
Inne ważne projekty grupy Woven to Arene i Automated Mapping Platform (AMP) – otwarte platformy, stworzone przez TRI-AD do szerokiego użytku. Pierwsza z nich jest przeznaczona dla programowalnych samochodów, zaś druga pozwala tworzyć i udostępniać bardzo dokładne mapy dla zautomatyzowanych i autonomicznych samochodów.
Spółka badawczo-rozwojowa TRI-AD, z której zostanie wyłoniona grupa Woven, została założona w marcu 2018 roku w Tokio. Jej głównym zadaniem jest dostarczanie oprogramowania do zautomatyzowanych samochodów. W ciągu ostatnich dwóch lat firma poczyniła ogromne postępy w opracowaniu najnowszych systemów wsparcia kierowcy o nazwie Teammate, opartych na Mobility Teammate Concept.
Fundusz inwestycyjny dla nowych technologii
Woven Capital będzie wspierał merytorycznie grupę Woven, inwestując w firmy technologiczne szukające kapitału na rozwój. W ten sposób zapewni grupie stały dopływ nowych pomysłów, technologii i ludzi. Fundusz inwestycyjny Toyoty skupi się na firmach rozwijających innowacyjne technologie i modele biznesowe w najbardziej przyszłościowych dziedzinach – samochodów autonomicznych, automatyzacji, sztucznej inteligencji i uczenia się maszyn, a także przetwarzania danych, usług łączności i smart cities. Woven Capital będzie współpracować z Toyota AI Ventures, funduszem inwestycyjnym dla start-upów, oferując kolejną fazę finansowania dla firm, które rozwinęły się dzięki wsparciu Toyota AI Ventures. Woven Capital nie będzie się jednak ograniczać do tej jednej kooperacji w ramach grupy Toyoty, lecz zainwestuje także w inne fundusze typu venture capital na całym świecie.
„Dzięki tak zróżnicowanym projektom jak Arene, Automated Mapping Platform i Woven City, Woven Planet Holdings Group stawia przed sobą bardzo ambitne zadania. Dlatego potrzebujemy jak najszerszego grona partnerów i różnorodnych technologii” – powiedział James Kuffner, CEO Toyota Research Institute - Advanced Development. – „Inwestycje Woven Capital pozwolą nam spleść ze sobą globalne portfolio partnerów i technologii, które przyniesie długofalowe korzyści naszym klientom i społeczeństwu. Woven Capital umożliwi nam także kontynuację współpracy na etapie finansowania rozwojowego z firmami wspieranymi na początkowym etapie przez Toyota AI Ventures”.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć
Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.