Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Pojazdy ciężarowe są jednymi z najcięższych użytkowników dróg, jakich możemy spotkać każdego dnia. Sprawne hamulce w ciężarówkach są jedną z absolutnych podstaw bezpieczeństwa. Dlatego warto zadbać o klocki hamulcowe. Na co koniecznie musimy zwrócić uwagę?
Około 40 ton rozpędzonych do 80 km/h wymaga dużej odpowiedzialności na drodze i przewidywania. Bez sprawnego układu hamulcowego ciężarówka jest potężnym zagrożeniem na drodze. Dlatego każda odpowiedzialna firma transportowa regularnie serwisuje naczepy i ciągnik siodłowy, aby mogły one zatrzymać się w optymalny sposób.
Serwisowanie poza ASO
Większość firm transportowych zaczyna budowanie parku maszyn od wzięcia pojazdów w leasingu. Z tego też powodu pomiędzy firmą i leasingodawcą jest pewna umowa dotycząca jakości i miejsca serwisowania sprzętu. Na szczęście obowiązujące przepisy na terenie Unii Europejskiej dopuszczają serwisowanie pojazdów na gwarancji poza Autoryzowanymi Stacjami Obsługi. Jednak czynności serwisowe muszą być wykonane w określonym standardzie, przy użyciu referencji bardzo wysokiej jakości.
W związku z tym klocki hamulcowe Steinhof są bardzo dobrą alternatywą dla części stosowanych na pierwszy montaż. Specjalnie zaprojektowane oferują odpowiednią skuteczność hamowania i podwyższoną odporność na ścieranie się.
Klocki hamulcowe linii Premium
W wyborze klocków hamulcowych poza ich skutecznością bardzo ważne jest również także tempo ich zużycia. W branży transportowej istotne jest to, aby zestaw pojazdów pozostał jak najdłużej na szlaku. W związku z tym klocki hamulcowe linii Premium zaprojektowano w taki sposób, aby te okresy maksymalnie wydłużyć. Klocki te nie są również nadmiernie agresywne dla współpracujących z nimi tarczami hamulcowymi.
Dodatkowo specjalnie opracowana siatka wzmacniająca minimalizuje ryzyko oderwania się materiału ciernego od płytki nośnej. Tak powstają realne oszczędności, które można zaobserwować po wydłużonych interwałach serwisowych układu hamulcowego.
Jakie homologacje mają klocki hamulcowe Steinhof?
Oczywiście jakość wykonania klocków hamulcowych z linii Premium potwierdzają również otrzymane homologacje. Każdy produkt spełnia standardy porównywalne z OE, które stosuje się na pierwszy montaż.
Klocki hamulcowe Steinhof z linii Premium mają wymagane certyfikaty i homologacje ECE R-90, w tym angielską E11 wydaną przez VCA i polską E20 wydaną przez PIMOT. Produkcja odbywa się zgodnie z systemem zarządzania jakością ISO 9001:2015, który monitoruje cały proces. Dzięki temu jesteśmy pewni, że oferujemy naszym klientom produkty najwyższej jakości, które doskonale poradzą sobie z pracą w trudnym środowisku transportu międzynarodowego i lokalnego
mówi Dawid Tarchała, kierownik działu Badań i Rozwoju klocków hamulcowych w firmie Steinhof.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.