Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Pojazdy ciężarowe są jednymi z najcięższych użytkowników dróg, jakich możemy spotkać każdego dnia. Sprawne hamulce w ciężarówkach są jedną z absolutnych podstaw bezpieczeństwa. Dlatego warto zadbać o klocki hamulcowe. Na co koniecznie musimy zwrócić uwagę?
Około 40 ton rozpędzonych do 80 km/h wymaga dużej odpowiedzialności na drodze i przewidywania. Bez sprawnego układu hamulcowego ciężarówka jest potężnym zagrożeniem na drodze. Dlatego każda odpowiedzialna firma transportowa regularnie serwisuje naczepy i ciągnik siodłowy, aby mogły one zatrzymać się w optymalny sposób.
Serwisowanie poza ASO
Większość firm transportowych zaczyna budowanie parku maszyn od wzięcia pojazdów w leasingu. Z tego też powodu pomiędzy firmą i leasingodawcą jest pewna umowa dotycząca jakości i miejsca serwisowania sprzętu. Na szczęście obowiązujące przepisy na terenie Unii Europejskiej dopuszczają serwisowanie pojazdów na gwarancji poza Autoryzowanymi Stacjami Obsługi. Jednak czynności serwisowe muszą być wykonane w określonym standardzie, przy użyciu referencji bardzo wysokiej jakości.
W związku z tym klocki hamulcowe Steinhof są bardzo dobrą alternatywą dla części stosowanych na pierwszy montaż. Specjalnie zaprojektowane oferują odpowiednią skuteczność hamowania i podwyższoną odporność na ścieranie się.
Klocki hamulcowe linii Premium
W wyborze klocków hamulcowych poza ich skutecznością bardzo ważne jest również także tempo ich zużycia. W branży transportowej istotne jest to, aby zestaw pojazdów pozostał jak najdłużej na szlaku. W związku z tym klocki hamulcowe linii Premium zaprojektowano w taki sposób, aby te okresy maksymalnie wydłużyć. Klocki te nie są również nadmiernie agresywne dla współpracujących z nimi tarczami hamulcowymi.
Dodatkowo specjalnie opracowana siatka wzmacniająca minimalizuje ryzyko oderwania się materiału ciernego od płytki nośnej. Tak powstają realne oszczędności, które można zaobserwować po wydłużonych interwałach serwisowych układu hamulcowego.
Jakie homologacje mają klocki hamulcowe Steinhof?
Oczywiście jakość wykonania klocków hamulcowych z linii Premium potwierdzają również otrzymane homologacje. Każdy produkt spełnia standardy porównywalne z OE, które stosuje się na pierwszy montaż.
Klocki hamulcowe Steinhof z linii Premium mają wymagane certyfikaty i homologacje ECE R-90, w tym angielską E11 wydaną przez VCA i polską E20 wydaną przez PIMOT. Produkcja odbywa się zgodnie z systemem zarządzania jakością ISO 9001:2015, który monitoruje cały proces. Dzięki temu jesteśmy pewni, że oferujemy naszym klientom produkty najwyższej jakości, które doskonale poradzą sobie z pracą w trudnym środowisku transportu międzynarodowego i lokalnego
mówi Dawid Tarchała, kierownik działu Badań i Rozwoju klocków hamulcowych w firmie Steinhof.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.