Kim chcę być, gdy dorosnę? - #DobraRobotaChallenge

Fundacja „Wawel z Rodziną” startuje z programem zachęcającym młodzież do poznania specyfiki pracy różnych profesji oraz odpowiedzialnego planowania swojej ścieżki zawodowej i edukacyjnej. Do dyspozycji nauczycieli przygotowano scenariusze zajęć i materiały filmowe, które ułatwiają uczestnikom poznawanie swoich zainteresowań i kompetencji. W ramach programu zaplanowano też konkurs, w którym do zdobycia są słodkie niespodzianki firmy Wawel oraz przyjazd Wawel Trucka - interaktywnej ciężarówki pełnej słodyczy.
W programie edukacyjnym #dobrarobotachallenge mogą wziąć udział podopieczni szkół publicznych, placówek opiekuńczo-wychowawczych opieki całodobowej i dziennej w całym kraju. W ramach akcji, Fundacja „Wawel z Rodziną” przygotowała dla nauczycieli materiały edukacyjne ułatwiające przeprowadzenie zajęć z młodzieżą z klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz z klas szkół ponadpodstawowych. Materiały opierające się na 3 lekcjach: „Zawody wczoraj, dziś, jutro”, „Jak wygląda dzień pracy w różnych zawodach” i „Pasja, a zawód”, mają za zadanie przygotować młodzież do odpowiedzialnego planowania ścieżki zawodowej i trafnego podejmowania decyzji dotyczących wyboru szkoły, uczelni, w której będą kontynuować naukę. Dodatkowo, do skryptów zostały przygotowane materiały filmowe, w których znane osoby opowiadają o swojej pracy.
Akcji towarzyszy także konkurs, który polega na wykonaniu wszystkich poleceń opisanych w materiałach dydaktycznych, jako „Zadania z gwiazdką - konkursowe”, a następnie sfotografowanie powstałych prac i przesłanie ich na adres mailowy Fundacji (fundacja@fundacjawawel.pl.). Na zwycięzców czekają nie tylko słodkości od firmy Wawel, ale także odwiedziny Wawel Trucka - interaktywnej ciężarówki pełnej słodyczy.
- Akcja #DobraRobotaChallenge oraz organizowany w jej ramach konkurs to inicjatywa firmy Wawel i Fundacji „Wawel z Rodziną”, wśród priorytetów której znajduje się m.in. pomoc w edukacji najmłodszych i promowanie dobrych postaw wśród dzieci. Najmłodsi są dla nas bardzo ważni, cieszymy się, że możemy im pomagać oraz pokazywać dobre przykłady. Zachęcamy wszystkich do udziału w naszym konkursie, który może być świetnym krokiem w wyborze ścieżki życiowej każdego ucznia. - wyjaśnia Sylwia Warnecka z Fundacji „Wawel z Rodziną”.
Konkurs edukacyjny trwa od 1 października 2020 roku do 15 stycznia 2021 r. Szczegóły i regulamin konkursu znaleźć można na stronie Fundacji: https://fundacjawawel.pl/dobrarobota/

Pre-NeurIPS 2024: jak młodzi Polacy prowadzą badania nad AI
Test Myers-Briggs a nauka języków obcych! Rób to, do czego jesteś stworzony!

Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.