Komunikaty PR

Kierowcy często lekceważą ten podzespół,a to duży błąd! Poradnik Steinhof

2024-08-30  |  18:00
Biuro prasowe

W branży motoryzacyjnej często mówimy o znaczeniu grubości tarcz i klocków hamulcowych, jednak w kontekście bezpieczeństwa na drodze nie możemy zapominać o równie ważnym elemencie układu hamulcowego – przewodach hamulcowych. Firma Steinhof pragnie przypomnieć kierowcom, że sprawność tych elementów ma bezpośredni wpływ na skuteczność hamowania i ogólne bezpieczeństwo pojazdu.

Jaką funkcję pełnią przewody hamulcowe?

Przewody hamulcowe, zarówno sztywne, jak i elastyczne, pełnią kluczową rolę w przenoszeniu siły hydraulicznej z pedału hamulca na elementy wykonawcze, takie jak tłoczki i cylinderki hamulcowe. Ich głównym zadaniem jest zapewnienie, że ciśnienie płynu hamulcowego jest przekazywane efektywnie. Co jest niezbędne do prawidłowego działania hamulców. Nawet najdrobniejsze uszkodzenia przewodów mogą prowadzić do poważnych problemów, takich jak utrata ciśnienia w układzie. To znacząco wydłuża drogę hamowania lub w skrajnych przypadkach całkowicie uniemożliwia zatrzymanie pojazdu.

Najpopularniejsze rodzaje przewodów hamulcowych

Przewody hamulcowe dzielą się na dwa główne typy: sztywne i elastyczne. Sztywne przewody są najczęściej wykonane ze stali lub miedzi i odpowiadają za transport płynu hamulcowego na dłuższe odcinki w samochodzie. Z kolei przewody elastyczne, które łączą przewody sztywne z zaciskami hamulcowymi, muszą być odporne na zginanie i zmiany ciśnienia. Ich zużycie objawia się najczęściej w postaci pęknięć, wycieków lub puchnięcia, co może być wynikiem długotrwałego działania ekstremalnych temperatur, wilgoci, soli drogowej oraz mechanicznych uszkodzeń.

Skutki uszkodzonych przewodów hamulcowych

Brak regularnej kontroli prowadzi do uszkodzenia przewodów hamulcowych i poważnych konsekwencji. W przypadku przewodów sztywnych, korozja jest głównym wrogiem, która może skutkować rozszczelnieniem się układu lub zatykania przepływu płynu, co zagraża bezpiecznemu hamowaniu. Z kolei przewody elastyczne mogą tracić swoją elastyczność, co prowadzi do ich pękania lub deformacji pod wpływem ciśnienia, a w efekcie do awarii hamulców.

Nie bój się wymiany

Steinhof zaleca regularne kontrole stanu przewodów hamulcowych podczas każdej większej inspekcji pojazdu lub przy okazji wymiany klocków hamulcowych. 

Specjaliści w warsztatach powinni szczególną uwagę zwracać na wszelkie oznaki zużycia przewodów, takie jak pęknięcia, wycieki płynu czy deformacje, które mogą być sygnałem do natychmiastowej wymiany. Wymiana przewodów elastycznych i sztywnych powinna być wykonana zgodnie z zaleceniami producenta oraz przy użyciu certyfikowanych części zamiennych, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa

mówi Dawid Tarchała, kierownik działu badań i rozwoju Steinhof

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.