Kierowcy często lekceważą ten podzespół,a to duży błąd! Poradnik Steinhof
W branży motoryzacyjnej często mówimy o znaczeniu grubości tarcz i klocków hamulcowych, jednak w kontekście bezpieczeństwa na drodze nie możemy zapominać o równie ważnym elemencie układu hamulcowego – przewodach hamulcowych. Firma Steinhof pragnie przypomnieć kierowcom, że sprawność tych elementów ma bezpośredni wpływ na skuteczność hamowania i ogólne bezpieczeństwo pojazdu.
Jaką funkcję pełnią przewody hamulcowe?
Przewody hamulcowe, zarówno sztywne, jak i elastyczne, pełnią kluczową rolę w przenoszeniu siły hydraulicznej z pedału hamulca na elementy wykonawcze, takie jak tłoczki i cylinderki hamulcowe. Ich głównym zadaniem jest zapewnienie, że ciśnienie płynu hamulcowego jest przekazywane efektywnie. Co jest niezbędne do prawidłowego działania hamulców. Nawet najdrobniejsze uszkodzenia przewodów mogą prowadzić do poważnych problemów, takich jak utrata ciśnienia w układzie. To znacząco wydłuża drogę hamowania lub w skrajnych przypadkach całkowicie uniemożliwia zatrzymanie pojazdu.
Najpopularniejsze rodzaje przewodów hamulcowych
Przewody hamulcowe dzielą się na dwa główne typy: sztywne i elastyczne. Sztywne przewody są najczęściej wykonane ze stali lub miedzi i odpowiadają za transport płynu hamulcowego na dłuższe odcinki w samochodzie. Z kolei przewody elastyczne, które łączą przewody sztywne z zaciskami hamulcowymi, muszą być odporne na zginanie i zmiany ciśnienia. Ich zużycie objawia się najczęściej w postaci pęknięć, wycieków lub puchnięcia, co może być wynikiem długotrwałego działania ekstremalnych temperatur, wilgoci, soli drogowej oraz mechanicznych uszkodzeń.
Skutki uszkodzonych przewodów hamulcowych
Brak regularnej kontroli prowadzi do uszkodzenia przewodów hamulcowych i poważnych konsekwencji. W przypadku przewodów sztywnych, korozja jest głównym wrogiem, która może skutkować rozszczelnieniem się układu lub zatykania przepływu płynu, co zagraża bezpiecznemu hamowaniu. Z kolei przewody elastyczne mogą tracić swoją elastyczność, co prowadzi do ich pękania lub deformacji pod wpływem ciśnienia, a w efekcie do awarii hamulców.
Nie bój się wymiany
Steinhof zaleca regularne kontrole stanu przewodów hamulcowych podczas każdej większej inspekcji pojazdu lub przy okazji wymiany klocków hamulcowych.
Specjaliści w warsztatach powinni szczególną uwagę zwracać na wszelkie oznaki zużycia przewodów, takie jak pęknięcia, wycieki płynu czy deformacje, które mogą być sygnałem do natychmiastowej wymiany. Wymiana przewodów elastycznych i sztywnych powinna być wykonana zgodnie z zaleceniami producenta oraz przy użyciu certyfikowanych części zamiennych, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa
mówi Dawid Tarchała, kierownik działu badań i rozwoju Steinhof

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.