Kierowcy często lekceważą ten podzespół,a to duży błąd! Poradnik Steinhof
W branży motoryzacyjnej często mówimy o znaczeniu grubości tarcz i klocków hamulcowych, jednak w kontekście bezpieczeństwa na drodze nie możemy zapominać o równie ważnym elemencie układu hamulcowego – przewodach hamulcowych. Firma Steinhof pragnie przypomnieć kierowcom, że sprawność tych elementów ma bezpośredni wpływ na skuteczność hamowania i ogólne bezpieczeństwo pojazdu.
Jaką funkcję pełnią przewody hamulcowe?
Przewody hamulcowe, zarówno sztywne, jak i elastyczne, pełnią kluczową rolę w przenoszeniu siły hydraulicznej z pedału hamulca na elementy wykonawcze, takie jak tłoczki i cylinderki hamulcowe. Ich głównym zadaniem jest zapewnienie, że ciśnienie płynu hamulcowego jest przekazywane efektywnie. Co jest niezbędne do prawidłowego działania hamulców. Nawet najdrobniejsze uszkodzenia przewodów mogą prowadzić do poważnych problemów, takich jak utrata ciśnienia w układzie. To znacząco wydłuża drogę hamowania lub w skrajnych przypadkach całkowicie uniemożliwia zatrzymanie pojazdu.
Najpopularniejsze rodzaje przewodów hamulcowych
Przewody hamulcowe dzielą się na dwa główne typy: sztywne i elastyczne. Sztywne przewody są najczęściej wykonane ze stali lub miedzi i odpowiadają za transport płynu hamulcowego na dłuższe odcinki w samochodzie. Z kolei przewody elastyczne, które łączą przewody sztywne z zaciskami hamulcowymi, muszą być odporne na zginanie i zmiany ciśnienia. Ich zużycie objawia się najczęściej w postaci pęknięć, wycieków lub puchnięcia, co może być wynikiem długotrwałego działania ekstremalnych temperatur, wilgoci, soli drogowej oraz mechanicznych uszkodzeń.
Skutki uszkodzonych przewodów hamulcowych
Brak regularnej kontroli prowadzi do uszkodzenia przewodów hamulcowych i poważnych konsekwencji. W przypadku przewodów sztywnych, korozja jest głównym wrogiem, która może skutkować rozszczelnieniem się układu lub zatykania przepływu płynu, co zagraża bezpiecznemu hamowaniu. Z kolei przewody elastyczne mogą tracić swoją elastyczność, co prowadzi do ich pękania lub deformacji pod wpływem ciśnienia, a w efekcie do awarii hamulców.
Nie bój się wymiany
Steinhof zaleca regularne kontrole stanu przewodów hamulcowych podczas każdej większej inspekcji pojazdu lub przy okazji wymiany klocków hamulcowych.
Specjaliści w warsztatach powinni szczególną uwagę zwracać na wszelkie oznaki zużycia przewodów, takie jak pęknięcia, wycieki płynu czy deformacje, które mogą być sygnałem do natychmiastowej wymiany. Wymiana przewodów elastycznych i sztywnych powinna być wykonana zgodnie z zaleceniami producenta oraz przy użyciu certyfikowanych części zamiennych, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa
mówi Dawid Tarchała, kierownik działu badań i rozwoju Steinhof

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.