John Deere Power Systems i DEUTZ ogłaszają współpracę w zakresie silników
John Deere Power Systems i DEUTZ podjęły decyzję o współpracy w opracowaniu i pozyskiwaniu komponentów silnika o niskich mocach w zakresie do 130 kW. Dzięki współpracy będą w stanie wypełnić przestrzeń zapotrzebowania rynkowego przez opracowanie silnika, który zapewni klientom dodatkową i wyjątkową wartość podczas zakupu, przy zachowaniu niezawodności, wszechstronności i wydajności, oczekiwanych od silników John Deere i DEUTZ.
John Deere i DEUTZ na bazie swoich wieloletnich światowych doświadczeń i możliwości chcą poszerzyć ofertę, co przełożyć się ma na wzrost wartości rynkowej i klienta. Zakres wspólnych działań obejmuje zaprojektowanie silnika, który każda z firm dostosuje jako produkt do specyficznych potrzeb klientów za pomocą oprogramowania i elementów sterujących. Produkcja i dystrybucja silników będzie wykonywana niezależnie przez firmy John Deere i DEUTZ. Nowy silnik w segmencie ciągników rolniczych dostępny będzie tylko w maszynach John Deere.
„John Deere i DEUTZ są liderami branży w projektowaniu i produkcji innowacyjnych silników” – powiedział Pierre Guyot, starszy wiceprezes John Deere Power Systems. „Dzięki połączeniu i wzajemnym uzupełnianiu się naszej wiedzy i obszarów zainteresowania, cieszymy się, że będziemy mogli zaoferować klientom John Deere i DEUTZ niezawodny, opłacalny i ekonomiczny wariant silnika w niskim zakresie mocy”.
Dyrektor generalny DEUTZ, Frank Hiller, stwierdził: „Fakt, że firma John Deere wybrała DEUTZ jako partnera w projekcie silnika, podkreśla naszą silną pozycję w dziale silników dla zastosowań pozadrogowych”. Dodał: „Ta współpraca jest ważnym krokiem w nawiązywaniu relacji biznesowych między obiema firmami. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością połączenia sił z liderem w branży, takim jak John Deere, tworząc w ten sposób wartość dla naszych klientów ”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.