Jakie codzienne obowiązki są najmniej lubiane przez Polaków?
Jak pokazują najnowsze badania, 17% Polaków nie lubi robić prania. Nie lubimy też przyrządzania posiłków (34% badanych), sprzątania domu (32%) czy robienia codziennych zakupów (30%)[1]. Marka Orbit Refreshers przedstawia sposoby na ożywienie codziennej rutyny i wprowadzenie odrobiny zabawy do powtarzalnych domowych zadań. Kto powiedział, że codzienne obowiązki muszą być nudne?
Badania przeprowadzone przez markę Orbit Refreshers pokazują, że istnieją sposoby na ożywienie porządkowej rutyny. Włączenie ulubionej piosenki lub pozwolenie sobie na roztańczoną chwilę przerwy – wszystko to może sprawić, że czas porządków będzie bardziej interesujący.
W Polsce aż 80% respondentów twierdzi, że są zdecydowanie bardziej skłonni podjąć się prozaicznych obowiązków, jeśli mogą do nich dodać element zabawy. Aż 84% Polaków przyznaje, że są otwarci na poznanie nowych sposobów na uatrakcyjnienie wykonywania codziennych obowiązków[2].
– Często to wcale nie wielkie sukcesy czy porażki decydują o naszym nastroju. Znaczący wpływ na to, jak się czujemy mają chwile małych niedogodności oraz przyjemności. Codzienna harówka, z wieloma nudnymi obowiązkami w ciągu dniu – od zakupów spożywczych, po wyrzucenie śmieci i sprzątanie, może sprawiać, że czujemy się trochę zdemotywowani. Negatywne nastawienie do nich wpływa na nasze samopoczucie – mówi Laura Lipska, Senior Brand Manager Orbit, Mars Polska.
Dla tych, którzy chcą wprowadzić trochę zabawy do swoich codziennych zadań, marka Orbit Refreshers ma kilka prostych rad:
-
Dodaj smaku swoim codziennym zadaniom! Żucie bezcukrowej gumy podczas wykonywania codziennych obowiązków może ożywić porządkową rutynę.
-
Zadzwoń do przyjaciół lub rodziny. Rozmowa telefoniczna to świetny sposób na umilenie wykonywania obowiązków i doskonała okazja, aby nadrobić zaległości w kontaktach z bliskimi podczas pracowitych dni.
-
Posłuchaj zabawnego podcastu lub programu telewizyjnego. Udowodniono, że śmiech poprawia nastrój nawet podczas najbardziej nudnych zadań.
Refreshers – nowość od marki Orbit - jest dostępny w trzech smakach: Tropical, Strawberry Lemon i Bubblemint. To owocowa propozycja dla wszystkich entuzjastów gumy do żucia, którzy chcą dodać trochę zabawy do swojej codzienności. Nowa linia Orbit® jest już w szerokiej dystrybucji w sklepach. Będzie wiosennym dopełnieniem szerokiej gamy produktów marki. Produkt, podobnie jak inne bezcukrowe gumy do żucia marki wspiera też troskę o zdrowie jamy ustnej.
[1] Badanie przeprowadzone przez Mars Wrigley we współpracy z Opinium, 2024 r.
[2] Tamże.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.