JAK USPRAWNIĆ PRODUKCJĘ I DYSTRYBUCJĘ BEZ WYCHODZENIA Z DOMU?
Trwająca od kilku tygodni epidemia koronawirusa zmusiła wiele przedsiębiorstw do ograniczenia swojej działalności, a duża część jej pracowników przeniosła się z biur do domów, by pracować zdalnie lub została podzielona na zmiany, by zminimalizować możliwość kontaktu między sobą. Ta nadzwyczajna sytuacja spowodowała spowolnienie produkcji, problemy z dostarczaniem zamówionych produktów, pojawił się również problem z nawiązywaniem nowych kontaktów. Jak zatem przeorganizować i usprawnić kluczowe procesy w czasach epidemii?
Rosnąca panika i strach przed zarażeniem się coraz bardziej wpływają na gospodarkę całego świata. W pierwszej kolejności straty odczuły usługi, transport i turystyka. Brak możliwości importowania towarów i surowców z Chin coraz bardziej wpływa na producentów i dystrybutorów. Wiąże się z tym również problem z pozyskiwaniem nowych kontraktów. W związku z tym należy przeorganizować oraz zautomatyzować swoje przedsiębiorstwo, by dostosować model biznesowy do aktualnej sytuacji, a przy tym wciąż odnotowywać zyski.
– W dobie wciąż trwającej epidemii i związanej z tym kwarantanny bardzo ciężko jest pozyskać nowych klientów, dostawców, a także rozwiązać problem powstały w związku z aktualną sytuacją. Stąd powstał pomysł udostępnienia darmowego dostępu do platformy dpx, która jest internetowym narzędziem wskazującym producentom najistotniejsze procesy do usprawnień wraz z konkretnymi rozwiązaniami przygotowanymi przez dostawców owych usprawnień, automatyzacji, optymalizacji i systemów IT. Każdy z nich może zamieścić na platformie swój projekt lub problem, a dostawcy w odpowiedzi dadzą im swoje oferty - propozycję rozwiązań. I odwracając sytuację – dostawcy mogą znaleźć na platformie potencjalnych klientów oraz projekty, na które zaproponują dedykowane rozwiązanie. Co najważniejsze, w związku z epidemią udostępniamy platformę całkowicie za darmo i można korzystać z niej bez wychodzenia z domu czy biura – mówi Aneta Rybarczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Datapax.
Platforma dpx udostępnia zgłoszone przez firmy produkcyjne i dystrybucyjne projekty, które poprzedzone są analizą zasadności inwestycji. Dostawcy automatyzacji, usług optymalizacji i systemów IT mogą w krótkim czasie ocenić swoje zainteresowanie danym projektem, a w przypadku gotowości do jego realizacji otrzymują szczegółowe dane przygotowane w odniesieniu do branży i charakteru procesu. Dzięki temu znacznie redukuje się pracochłonność przygotowania propozycji rozwiązania.
– Dodatkowo dzięki platformie można przeanalizować swoje przedsiębiorstwo, zbadać problem z nim związany poprzez analizę online. Jest to dużym ułatwieniem, ponieważ można przeprowadzić taką analizę zdalnie, bez wychodzenia z domu i spotykania się ze specjalistą – dodaje Aneta Rybarczyk.
Po stworzeniu na platformie wstępnego zapytania, które można zgłosić także anonimowo, określane jest, jak duża grupa dostawców jest gotowa do podjęcia realizacji projektu zgodnie z ramowymi kryteriami oraz jaki jest szacowany termin uruchomienia. Po określeniu rozszerzonych kryteriów i dokonaniu wyboru dostawcy następuje rozpoczęcie współpracy w celu wdrożenia zaproponowanego rozwiązania oraz poprawy skuteczności systemu produkcji lub dystrybucji. Istnieje również możliwość skonsultowania wyników analiz on-line oraz szybkiego wdrożenie zmian poprawiających efektywność produkcji. Ostatnim etapem jest podsumowanie projektu oraz wystawienie sobie wzajemnej oceny jakości współpracy, które są widoczne dla innych uczestników platformy.
– Epidemia koronawirusa wymusiła na wszystkich przedsiębiorstwach, również na Datapax, zmiany, do których każdy z nas stara się dostosować. Dzięki platformie dpx jesteśmy w stanie pozyskiwać nowych dostawców, którzy pomogą rozwiązać problemy naszych klientów i na odwrót. Cały czas pracujemy nad udoskonalaniem naszego produktu, kolejnymi możliwościami funkcjonalności platformy, aby jak najszybciej i najskuteczniej reagować na bieżącą sytuację rynkową - mówi Mikołaj Dramowicz, prezes Datapax.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.