Jak rozszerzona rzeczywistość uratuje święta dla handlu detalicznego
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Święta to jeden z najbardziej dochodowych okresów dla sektora detalicznego. Konkurencja z roku na rok rośnie, więc żeby pozostawać w świadomościach klientów, marki muszą wymyślać coraz bardziej innowacyjne sposoby na zwrócenie na siebie uwagi.
W sezonie świątecznym 2021 roku amerykańscy konsumenci wydali ponad 878 miliardów dolarów, z czego około 211 miliardów dolarów pochodziło ze sprzedaży online. Stanowi to wzrost o 54,9% w porównaniu z sezonem świątecznym 2019. Przyspieszony przez pandemię ecommerce stał się nową normą dla wielu kupujących. To przesunięcie na zakupy online znacząco wpływa na sklepy stacjonarne, których sukces opiera się na kupujących wchodzących do lokalu handlowego. Aby zwiększyć ruch w sklepie, sprzedawcy muszą przemyśleć swoje doświadczenia i dać konsumentom nowe powody do odwiedzenia i poznania fizycznej lokalizacji.
Firma Niantic proponuje jeden ze sposobów, w jaki detaliści mogą to zrobić, jest rzeczywistość rozszerzona (AR). Rzeczywistość rozszerzona ma charakter doświadczalny, ponieważ czyni użytkowników aktywnymi uczestnikami wirtualnych treści, z którymi się stykają, w otaczającym ich świecie.
Wykorzystując przestrzeń fizyczną, AR odblokowuje cyfrowego bliźniaka lokalizacji, który może być rozszerzony w celu stworzenia nieskończonej liczby ciekawych doświadczeń. Nadaje to nowe znaczenie danej lokalizacji i angażuje konsumentów w interaktywne doświadczenia, które mogą prowadzić do wymiernych rezultatów. Dzięki internetowej rzeczywistości rozszerzonej (WebAR), wszystko to można osiągnąć w przeglądarce, bez konieczności pobierania aplikacji, co sprawia, że jest to niezwykle łatwe i dostępne dla użytkowników.
Ożywiaj okna i plakaty
AR umożliwia tworzenie instalacji o większych rozmiarach i z korzystać z rozwiązań niedostępnych w fizycznym świecie. Co roku dziesiątki tysięcy osób odwiedza dom towarowy Harrods, by obejrzeć słynne świąteczne wystawy wzdłuż Brompton Road w Londynie. W ubiegłym roku Harrods współpracował ze studiem Visualise, zajmującym się treściami immersyjnymi, aby nadać wystawom dodatkowy wymiar, zamieniając cztery okna domu towarowego w atrakcje rzeczywistości rozszerzonej.
Zamiast oglądać fizyczną ekspozycję przez okno, klienci otrzymali oklejkę z kodem QR, który musieli zeskanować, aby "stać się świadkami spektaklu". Korzystając ze smartfona, kupujący zobaczyli wirtualną kurtynę, która podniosła się na okno i ukazała zegarową zabawkę-robota z napisem Harrods "H" na piersi. Naturalnej wielkości robot ożył i zaczął mechanicznie tańczyć do Jeziora Łabędziego. W połowie występu postać stała się samoświadoma i zdjęła mechaniczne ograniczenia z nóg, by tańczyć freestyle'owo w oknie, a następnie założyć czapkę Mikołaja i wykonać ostatni ukłon.
To doświadczenie AR wykorzystało technologię Image Target firmy 8th Wall. Przedsiębiorstwo na początku 2022 roku dołączyło do Niantic – globalnego twórcu gier i aplikacji AR.
Promocje i niespodzianki dla zaangażowanych konsumentów
W 2020 r. centrum handlowe Westfield rozpoczęło zakrojone na szeroką skalę akcję z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej w 22 centrach handlowych Westfield w Stanach Zjednoczonych. Po zeskanowaniu kodu QR w jednym z uczestniczących w akcji centrów Westfield, akcja "The Holiday Hunt" zabierała kupujących w magiczną przygodę po centrum handlowym, podczas której odkrywali 10 wirtualnych postaci o tematyce świątecznej, m.in. tańczące pierniczki, bałwanki, filtr na twarz Świętego Mikołaja, Dziadka do orzechów, renifery i inne. Każda z nich dawała możliwość zrobienia sobie zdjęcia lub nagrania wideo, które można było udostępnić znajomym i rodzinie. Po odnalezieniu wszystkich 10 postaci gracze otrzymywali ekskluzywne promocje i oferty do zrealizowania w uczestniczących w grze sklepach.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.
Zdrowie
Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
Polacy z jednej strony wykazują już sporą świadomość problemu, jakim są choroby mózgu – jedna czwarta ma w swoim otoczeniu osoby dotknięte takim problemem. Z drugiej strony system nie odpowiada rosnącym potrzebom. Specjalistów jest zbyt mało, więc kolejki do neurologów czy psychiatrów się wydłużają. Alternatywą pozostaje korzystanie z wizyt komercyjnych, ale nie każdego na to stać. Towarzystwa naukowe i organizacje pozarządowe są zgodne co do tego, że potrzebne są nie tylko krajowe strategie, ale i europejski plan dla chorób mózgu.
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.