Wi-Fi 6 – co niesie ze sobą nowy standard?
Wi-Fi 6 oznacza jeszcze szybszą i bardziej wydajną sieć bezprzewodową. Kto może najwięcej skorzystać na aktualizacji do standardu Wi-Fi 6? Jakie są jego największe zalety?
Wchodzi nowy standard łączności bezprzewodowej Wi-Fi 802.11ax, znany też pod nazwą Wi-Fi 6. Zwiększono w nim prędkość do 10 Gb/s, tj. o ok. 40% w porównaniu z poprzednimi technologiami. Znacznie zmniejsza problem oczekiwania na reakcję urządzeń w miejscach, gdzie wielu użytkowników podłączonych jest do sieci w tym samym czasie.
W pierwszej kolejności Wi-Fi 6 znajdzie zastosowanie tam, gdzie zależy nam na szybkim i nieprzerwanym przesyłaniu danych dużej liczby użytkowników zgromadzonych na niewielkiej przestrzeni.
Cyfrowa nauka
W szkołach i na uczelniach do sieci bezprzewodowej podłączonych są setki studentów i pracowników, z wielu miejsc i o różnych porach. Nauczyciele i uczniowie spędzają teraz dużo czasu pracując w sieci, coraz częściej używają inteligentnych tablic, laptopów lub tabletów i korzystają z treści multimedialnych. Wi-Fi 6 zapewni im za każdym razem szybsze i bardziej spójne połączenia.
Pomoc w pracy
W biurach liczących ponad 15 pracowników, magazynach lub zakładach montażowych i produkcyjnych Wi-Fi 6 zapewni krótsze czasy reakcji, zoptymalizuje problemy z wydajnością, których użytkownicy mogą czasem doświadczać z uwagi na starszą technologię. Ułatwi też wdrażanie urządzeń IoT.
Sektor usługowy i wypoczynkowy
Wszędzie tam, gdzie przebywa duża liczba ludzi podłączających się na co dzień do sieci bezprzewodowej, czyli w hotelach, pensjonatach, barach, kawiarniach, sklepach, w centrach konferencyjnych, na dworcach kolejowych i lotniskach Wi-Fi 6 zapewni znaczny wzrost efektywności i wydajności sieci.
Zalety Wi-Fi 6
- Prędkość sieci do 10 Gb/s
Dla porównania: 802.11ac Wave 2 (Wi-Fi 5) zapewnia prędkości bezprzewodowe przekraczające 2 Gb/s, a w przypadku najlepszej nawet konstrukcji i konfiguracji teoretyczne maksimum powyżej 6 Gb/s.
- Przepustowość sieci może wzrosnąć nawet o 400%
WiFi-6 oferuje szerokość pasma 160 MHz, a tym samym szybsze prędkości połączeń pomiędzy routerem a urządzeniami.
- Sprawdza się przy wielu urządzeniach końcowych podłączonych na niewielkiej przestrzeni w tym samym czasie
Wraz ze wzrostem liczby połączeń i natężenia ruchu w sieci rośnie rywalizacja między urządzeniami, które są do niej podłączone.
Już gdy około 12-15 użytkowników lub urządzeń zostanie podłączonych do punktu dostępowego można odczuć różnicę wydajności sieci Wi-Fi 6 w porównaniu ze starszym standardem.
- Pozwala na oszczędność baterii podłączonych urządzeń
Kolejnym ulepszeniem w standardzie 802.11ax jest obsługa Target Wake Time (TWT), który pozwala oszczędzać energię poprzez planowanie kiedy urządzenia powinny zostać „wybudzone” ze stanu uśpienia lub zostać wyłączone. Technologia ta jest wykorzystywana do wspierania wdrożeń IoT, w których do gromadzenia danych w określonych odstępach czasu używa się czujników lub innych urządzeń.
- Większa odporność na zakłócenia pochodzące z innych sieci bezprzewodowych (tzw. coloring)
Przy stosowaniu identyfikatorów kolorów, transmisje tego samego rodzaju, pochodzące z różnych punktów dostępowych, mogą pozostać w odosobnieniu. Unika się w ten sposób interferencji międzykanałowej. Umożliwia to korzystanie z wielu punktów dostępowych w tym samym otoczeniu bez konieczności oczekiwania na miejsce na kanale.
Aby dowiedzieć się więcej o Wi-Fi 6 i rozwiązaniach Zyxela odwiedź stronę: https://www.zyxel.com/pl/pl/promotions/wifi6-promotion-20190930-807915.shtml
Zyxel Communications już od prawie 30 lat łączy ludzi koncentrując się na wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań dla swoich klientów. Nasze możliwości adaptacji oraz innowacyjne technologie sieciowe czynią nas liderami komunikacji dla firm telekomunikacyjnych, dostawców usług, klientów biznesowych i użytkowników domowych.
- 1500+ współpracowników na całym świecie
- 100 milionów urządzeń łączących na globalną skalę
- Ponad 700,000 firm pracujących lepiej, dzięki produktom marki Zyxel
- Obecność na 150 światowych rynkach
Obecnie, Zyxel Communications tworząc sieci przyszłości, uwalnia potencjał i spełnia wymagania nowoczesnych miejsc pracy – wspierając ludzi w biurze, codziennym życiu i w czasie wolnym.
ZYXEL – twój sieciowy sojusznik
Dołącz do nas na Facebooku i LinkedIn!
Co trzeci Polak uważa, że kompetencje cyfrowe są kluczowe dla rozwoju kariery
Zyxel Networks wprowadza na rynek inteligentne przełączniki zarządzalne
Jak WebWave zrewolucjonizowało tworzenie stron
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.