Komunikaty PR

WeTalk nauczy Polaków rozmawiać

2020-10-16  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Więcej ( 1.3 MB )

WeTalk nauczy Polaków rozmawiać

Możliwość pracy z dopasowanym specjalistą przez całą dobę. Łamanie stereotypów na temat pomocy psychologicznej. Szansa dla osób nieśmiałych i wykluczonych. Grupa polskich psychologów-innowatorów przeciera szlaki dla tekstowej pomocy psychologicznej i uruchamia WeTalk. 

Rewolucja w pracy z polskimi pacjentami

W Polsce ruszył serwis pomocy psychologicznej online WeTalk. Wyróżnia go nowatorskie podejście do pomocy psychologicznej, niestosowane do tej pory w kraju. 

„Śledziliśmy trendy w pomaganiu i myśleliśmy o tym, jak w Polsce traktowane jest korzystanie z pomocy psychologicznej ile w tym jest stereotypów, barier i ostrożności. Zobaczyliśmy wtedy, że w niektórych krajach udało się dotrzeć do dużej liczby osób, które zdecydowały się skorzystać z pomocy. Bardzo mało osób w Polsce decyduje się na wizytę w gabinecie: lęk przed zaszufladkowaniem ich do grupy słabych, niezaradnych lub wręcz „wariatów” oraz niepewność czy ich problem na wstępnym etapie nie był zbyt błahy by zawracać głowę specjaliście. Chcieliśmy stworzyć portal, który byłby profesjonalną i bezpieczną przestrzenią do pierwszego, dobrego kontaktu z psychologiem/psychoterapeutą. Tak powstał pomysł na portal WeTalk i nasze motto, że o każdym problemie warto rozmawiać.” Opowiada Grzegorz Dąbrowski, psycholog i współtwórca WeTalk.

Czym jest tekstowa pomoc psychologiczna?

Dzięki połączeniu kompetencji psychologów i psychoterapeutów z możliwościami nowych technologii, pomoc psychologiczną można otrzymać na wiele sposobów. Jednym z nich jest formuła tekstowej pracy z klientem. Nowatorskie podejście tekstowej pomocy psychologicznej online polega na wykorzystaniu asynchronicznej wymiany wiadomości tekstowych jako bazy relacji terapeutycznej. Istotą jest budowanie poczucia bezpieczeństwa, zrozumienia, akceptacji w oparciu o częstość i regularność kontaktu z pacjentem. W praktyce osoba potrzebująca wsparcia wybranego przez siebie specjalisty może w każdym momencie wyciągnąć smartfon i napisać, co w tej chwili czuje, niezależnie czy znajduje się sama w domu, jedzie pociągiem, czy wróciła do swojego biurka po ciężkim zebraniu w pracy. Tekstowa pomoc psychologiczna nie konkuruje, ani nie neguje tradycyjnych form budowania relacji terapeutycznej. Badania naukowe wprost wskazują na skuteczność terapii asynchronicznej. Jest ona akceptowalnym i klinicznie korzystnym medium dla osób cierpiących na różne zaburzenia psychiczne (Hull TD, Mahan A Study of Asynchronous Mobile-Enabled SMS Text Psychotherapy).

Bibianna Muszyńska-Czerewkiewicz, psycholog i współtwórczyni WeTalk mówi, że: „Zgłaszają się do nas osoby doświadczające lęków, potrzebujące wsparcia w sytuacji rozstania, zmagające się z depresją, ale także takie, które chcą skonsultować swoje wątpliwości – czasami dotyczące ich bliskich – z fachowcem.” Stanowczo jednak podkreśla, że taka forma pomocy nie jest wystarczająca dla osób z poważnymi problemami zdrowotnymi: „Zaznaczamy, że WeTalk nie jest platformą pomagającą osobom w ostrych kryzysach o charakterze samobójczym ani czynnej psychozie.”

Zbiór badań i raportów na temat zdalnej pomocy psychologicznej: https://cutt.ly/raport_WeTalk

Trend z zachodu

American Hospital Association podało, że nastąpił olbrzymi wzrost tzw. teleopieki medycznej z 35% w roku 2010 do 76% w roku 2020. Szacuje się, że obecnie istnieje ponad 20 000 aplikacji na urządzenia mobilne z zakresu zdrowia psychicznego. Pomoc psychologiczna on-line rozwija się w świecie bardzo dynamicznie. W wielu krajach, między innymi Europy zachodniej terapia on-line jest od dawna refundowana przez państwo. Najsilniej ta forma pomocy jest rozwinięta w Stanach Zjednoczonych, gdzie tekstowa pomoc psychologiczna jest refundowana przez większość towarzystw ubezpieczeniowych a portale posiadają dużą liczbę użytkowników oraz licencjonowanych psychoterapeutów. Przeprowadzanych jest wiele badań potwierdzających skuteczność pomocy on-line. 

Grzegorz Dąbrowski wskazuje: „Niektóre autorytety w dziedzinie psychoterapii mówią nawet o większej otwartości pacjenta ze względu na anonimowość i zawiązywania relacji terapeutycznej o nie mniejszej sile niż ta w gabinecie stacjonarnym. Jednym z takich badaczy jest znany brytyjski psychoterapeuta, profesor Uniwersytetu w Roehampton - Mick Cooper, który wygłosił w tym temacie wykład na konferencji Momenty Zmiany w maju 2019 roku w Centrum Nauki Kopernik.”

Terapia w czasach koronawirusa

Pandemia przyspieszyła cyfryzację polskich domów, edukacji, firm. Stworzyła zupełnie nowe warunki codziennego funkcjonowania. Ludzki umysł musiał przyzwyczaić się do nowych bodźców, wyzwań, ograniczeń. Bardzo szybko znalazło to odbicie w polskim społeczeństwie uwypuklając problem samotności, relacji w rodzinie, trudności w pogodzeniu obowiązków zawodowych z rytmem funkcjonowania domu. Zdalna pomoc psychologiczna okazała się być rozwiązaniem w czasach momentach kryzysu. Mianem kryzysu określamy sytuację trudną, nagłą, niespodziewaną, czasem tragiczną lub krytyczną, ale zawsze wymagającą od pacjenta nowych umiejętności lub zasobów psychicznych dotąd niepotrzebnych. Kluczem jest rozmowa z zaufanym specjalistą (psychologiem, terapeutą, coachem). Czasem bywa opisem sytuacji czy problemu, innym razem wymianą wolnych skojarzeń na temat poruszanych wcześniej spraw, lub też odniesieniem do wypowiedzi drugiej strony. Dokładnie tak samo funkcjonuje rozmowa w tradycyjnej terapii. W przypadku terapii tekstowej online użytkownik może pisać do terapeuty zawsze wtedy, gdy poczuje taką potrzebę, a terapeuta odpowiada na jego wiadomości co najmniej raz dziennie. Klient może wysyłać wiadomości nieograniczone pod względem objętości, ilości czy częstości, może dzielić się wszystkim, co uzna za istotne, w dogodnych warunkach i czasie. Służy to budowaniu relacji. Zwiększa się otwartość i poczucie bezpieczeństwa w kontakcie ze specjalistą, szczególnie w sytuacjach związanych z izolacją.

WeTalk to wygodna, dopasowana do potrzeb pacjenta i w pełni bezpieczna forma pomocy psychologicznej,  psychoterapii oraz coachingu. Bazuje na codziennej wymianie wiadomości tekstowych, ale umożliwia też wysyłanie wiadomości audio oraz prowadzenie wideo rozmów na żywo z wybranym specjalistą.
 

Biuro prasowe:

Dominika Maliszewska| +48 506 564 182| projekt@loudy.pl

Materiały dla mediów: www.porozmawiajznami.eu

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Internet VIVO! Krosno zaprasza na ferie zimowe w formie online Biuro prasowe
2021-01-08 | 12:20

VIVO! Krosno zaprasza na ferie zimowe w formie online

Spotkania dla dzieci odbywać się będą na profilu facebook VIVO! Krosno oraz platformie ZOOM (wykłady prowadzone przez Uczelnię). Zajęcia zostały podzielone na 3 bloki tematyczne: Blok I
Internet CV Duck sprawdzi jakość życiorysu
2020-12-30 | 15:03

CV Duck sprawdzi jakość życiorysu

DataArt, firma zajmująca się konsultingiem technologicznym na skalę globalną, uruchomiła CV Duck, usługę pozwalającą na weryfikację jakości CV dla programistów. Zainteresowani
Internet Tenda Nova MW12 - trzypasmowy system WiFi AC2100 z zasięgiem do 500 m²
2020-12-22 | 12:00

Tenda Nova MW12 - trzypasmowy system WiFi AC2100 z zasięgiem do 500 m²

MW12 jest systemem mesh WiFi, który został zaprojektowany dla średnich i dużych gospodarstw domowych z szybką siecią szerokopasmową. Dzięki technologii Tenda Mesh tworzy rozproszoną

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kosmos

Pandemia opóźniła część projektów kosmicznych, choć nie zahamowała rozwoju branży. Rok 2021 ma przynieść kolejne istotne misje

Choć większość świata zwolniła w 2020 roku w związku z pandemią, przemysł kosmiczny ruszył do przodu. Para astronautów po raz pierwszy wystartowała na orbitę prywatnym statkiem kosmicznym, na Marsa ruszyły trzy oddzielne misje, a setki milionów kilometrów od Ziemi robot przechwycił największą próbkę asteroidy w historii. Jednocześnie wiele firm z sektora kosmicznego boryka się z problemami, zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa, które na ogół stanowią większość podmiotów komercyjnych. Tymczasem jakiekolwiek opóźnienia w dostarczaniu materiałów oznaczają albo ogromny wzrost kosztów, albo konieczność rezygnacji z misji.

Medycyna

Można już skorzystać z testów wykrywających COVID-19 w zaledwie pięć minut. Dostępne są także superszybkie i skuteczne testy molekularne

Tylko w Polsce od początku pandemii koronawirusa przeprowadzono blisko 8 mln testów. Początkowo popularnością cieszyły się zwłaszcza testy PCR, które potwierdzają lub wykluczają chorobę COVID-19. Obecnie, podczas drugiej fali, częściej wykonywane są testy na przeciwciała, które pozwalają określić, czy dana osoba przeszła już chorobę. Na rynku pojawiają się kolejne, superszybkie testy, które wykrywają koronawirusa  w ciągu kilku minut, jednak mają mniejszą wiarygodność niż testy PCR. W Polsce można wykonać tzw. ultraekspresy, czyli test molekularny RT-PCR, który wyniki podaje do trzech godzin po badaniu.