Komunikaty PR

WeTalk nauczy Polaków rozmawiać

2020-10-16  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Więcej ( 1.3 MB )

WeTalk nauczy Polaków rozmawiać

Możliwość pracy z dopasowanym specjalistą przez całą dobę. Łamanie stereotypów na temat pomocy psychologicznej. Szansa dla osób nieśmiałych i wykluczonych. Grupa polskich psychologów-innowatorów przeciera szlaki dla tekstowej pomocy psychologicznej i uruchamia WeTalk. 

Rewolucja w pracy z polskimi pacjentami

W Polsce ruszył serwis pomocy psychologicznej online WeTalk. Wyróżnia go nowatorskie podejście do pomocy psychologicznej, niestosowane do tej pory w kraju. 

„Śledziliśmy trendy w pomaganiu i myśleliśmy o tym, jak w Polsce traktowane jest korzystanie z pomocy psychologicznej ile w tym jest stereotypów, barier i ostrożności. Zobaczyliśmy wtedy, że w niektórych krajach udało się dotrzeć do dużej liczby osób, które zdecydowały się skorzystać z pomocy. Bardzo mało osób w Polsce decyduje się na wizytę w gabinecie: lęk przed zaszufladkowaniem ich do grupy słabych, niezaradnych lub wręcz „wariatów” oraz niepewność czy ich problem na wstępnym etapie nie był zbyt błahy by zawracać głowę specjaliście. Chcieliśmy stworzyć portal, który byłby profesjonalną i bezpieczną przestrzenią do pierwszego, dobrego kontaktu z psychologiem/psychoterapeutą. Tak powstał pomysł na portal WeTalk i nasze motto, że o każdym problemie warto rozmawiać.” Opowiada Grzegorz Dąbrowski, psycholog i współtwórca WeTalk.

Czym jest tekstowa pomoc psychologiczna?

Dzięki połączeniu kompetencji psychologów i psychoterapeutów z możliwościami nowych technologii, pomoc psychologiczną można otrzymać na wiele sposobów. Jednym z nich jest formuła tekstowej pracy z klientem. Nowatorskie podejście tekstowej pomocy psychologicznej online polega na wykorzystaniu asynchronicznej wymiany wiadomości tekstowych jako bazy relacji terapeutycznej. Istotą jest budowanie poczucia bezpieczeństwa, zrozumienia, akceptacji w oparciu o częstość i regularność kontaktu z pacjentem. W praktyce osoba potrzebująca wsparcia wybranego przez siebie specjalisty może w każdym momencie wyciągnąć smartfon i napisać, co w tej chwili czuje, niezależnie czy znajduje się sama w domu, jedzie pociągiem, czy wróciła do swojego biurka po ciężkim zebraniu w pracy. Tekstowa pomoc psychologiczna nie konkuruje, ani nie neguje tradycyjnych form budowania relacji terapeutycznej. Badania naukowe wprost wskazują na skuteczność terapii asynchronicznej. Jest ona akceptowalnym i klinicznie korzystnym medium dla osób cierpiących na różne zaburzenia psychiczne (Hull TD, Mahan A Study of Asynchronous Mobile-Enabled SMS Text Psychotherapy).

Bibianna Muszyńska-Czerewkiewicz, psycholog i współtwórczyni WeTalk mówi, że: „Zgłaszają się do nas osoby doświadczające lęków, potrzebujące wsparcia w sytuacji rozstania, zmagające się z depresją, ale także takie, które chcą skonsultować swoje wątpliwości – czasami dotyczące ich bliskich – z fachowcem.” Stanowczo jednak podkreśla, że taka forma pomocy nie jest wystarczająca dla osób z poważnymi problemami zdrowotnymi: „Zaznaczamy, że WeTalk nie jest platformą pomagającą osobom w ostrych kryzysach o charakterze samobójczym ani czynnej psychozie.”

Zbiór badań i raportów na temat zdalnej pomocy psychologicznej: https://cutt.ly/raport_WeTalk

Trend z zachodu

American Hospital Association podało, że nastąpił olbrzymi wzrost tzw. teleopieki medycznej z 35% w roku 2010 do 76% w roku 2020. Szacuje się, że obecnie istnieje ponad 20 000 aplikacji na urządzenia mobilne z zakresu zdrowia psychicznego. Pomoc psychologiczna on-line rozwija się w świecie bardzo dynamicznie. W wielu krajach, między innymi Europy zachodniej terapia on-line jest od dawna refundowana przez państwo. Najsilniej ta forma pomocy jest rozwinięta w Stanach Zjednoczonych, gdzie tekstowa pomoc psychologiczna jest refundowana przez większość towarzystw ubezpieczeniowych a portale posiadają dużą liczbę użytkowników oraz licencjonowanych psychoterapeutów. Przeprowadzanych jest wiele badań potwierdzających skuteczność pomocy on-line. 

Grzegorz Dąbrowski wskazuje: „Niektóre autorytety w dziedzinie psychoterapii mówią nawet o większej otwartości pacjenta ze względu na anonimowość i zawiązywania relacji terapeutycznej o nie mniejszej sile niż ta w gabinecie stacjonarnym. Jednym z takich badaczy jest znany brytyjski psychoterapeuta, profesor Uniwersytetu w Roehampton - Mick Cooper, który wygłosił w tym temacie wykład na konferencji Momenty Zmiany w maju 2019 roku w Centrum Nauki Kopernik.”

Terapia w czasach koronawirusa

Pandemia przyspieszyła cyfryzację polskich domów, edukacji, firm. Stworzyła zupełnie nowe warunki codziennego funkcjonowania. Ludzki umysł musiał przyzwyczaić się do nowych bodźców, wyzwań, ograniczeń. Bardzo szybko znalazło to odbicie w polskim społeczeństwie uwypuklając problem samotności, relacji w rodzinie, trudności w pogodzeniu obowiązków zawodowych z rytmem funkcjonowania domu. Zdalna pomoc psychologiczna okazała się być rozwiązaniem w czasach momentach kryzysu. Mianem kryzysu określamy sytuację trudną, nagłą, niespodziewaną, czasem tragiczną lub krytyczną, ale zawsze wymagającą od pacjenta nowych umiejętności lub zasobów psychicznych dotąd niepotrzebnych. Kluczem jest rozmowa z zaufanym specjalistą (psychologiem, terapeutą, coachem). Czasem bywa opisem sytuacji czy problemu, innym razem wymianą wolnych skojarzeń na temat poruszanych wcześniej spraw, lub też odniesieniem do wypowiedzi drugiej strony. Dokładnie tak samo funkcjonuje rozmowa w tradycyjnej terapii. W przypadku terapii tekstowej online użytkownik może pisać do terapeuty zawsze wtedy, gdy poczuje taką potrzebę, a terapeuta odpowiada na jego wiadomości co najmniej raz dziennie. Klient może wysyłać wiadomości nieograniczone pod względem objętości, ilości czy częstości, może dzielić się wszystkim, co uzna za istotne, w dogodnych warunkach i czasie. Służy to budowaniu relacji. Zwiększa się otwartość i poczucie bezpieczeństwa w kontakcie ze specjalistą, szczególnie w sytuacjach związanych z izolacją.

WeTalk to wygodna, dopasowana do potrzeb pacjenta i w pełni bezpieczna forma pomocy psychologicznej,  psychoterapii oraz coachingu. Bazuje na codziennej wymianie wiadomości tekstowych, ale umożliwia też wysyłanie wiadomości audio oraz prowadzenie wideo rozmów na żywo z wybranym specjalistą.
 

Biuro prasowe:

Dominika Maliszewska| +48 506 564 182| projekt@loudy.pl

Materiały dla mediów: www.porozmawiajznami.eu

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Internet Co trzeci Polak uważa, że kompetencje cyfrowe są kluczowe dla rozwoju kariery Biuro prasowe
2024-11-20 | 15:30

Co trzeci Polak uważa, że kompetencje cyfrowe są kluczowe dla rozwoju kariery

Kompetencje cyfrowe to nieocenione wsparcie w rozwoju kariery. Według najnowszego badania Pracuj.pl już niemal 4 na 10 Polaków uważa, że są one najważniejsze dla postępu zawodowego.
Internet Zyxel Networks wprowadza na rynek inteligentne przełączniki zarządzalne
2024-11-06 | 13:00

Zyxel Networks wprowadza na rynek inteligentne przełączniki zarządzalne

Zyxel Networks, lider w dostarczaniu bezpiecznych rozwiązań sieciowych opartych na chmurze, wprowadza na rynek nową serię inteligentnych przełączników zarządzalnych Lite-L3 XGS1935,
Internet Jak WebWave zrewolucjonizowało tworzenie stron
2024-10-31 | 09:00

Jak WebWave zrewolucjonizowało tworzenie stron

Czy wiesz, że możesz zrobić własną stronę internetową zupełnie za darmo i bez umiejętności kodowania? Co więcej, sztuczna inteligencja wygeneruje dla Ciebie gotowy projekt

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.