TP-Link prezentuje nowe punkty dostępowe WiFi 6 z serii Omada EAP
Grayling Poland sp. z o.o.
Warszawa, Ul.Bluszczańska 74 m 75
00-712 Warszawa
marcel.matulinski|grayling.com| |marcel.matulinski|grayling.com
604919473
https://grayling.com/our-offices/warsaw/
Punkty dostępowe EAP620 HD oraz EAP660 HD działają w najnowszym standardzie WiFi 6 i świetnie poradzą sobie w bardzo obciążonych środowiskach, np. w centrach handlowych, biurach, salach konferencyjnych czy też wykładowych. Z kolei pracujący w standardzie WiFi 5 EAP235-Wall, który jest kompaktowy i elegancki, doskonale wpisze się w wystrój hotelowych pokojów czy biurowych gabinetów.
Nowe technologie standardu 802.11ax, takie jak modulacja 1024QAM oraz długi symbol OFDM, umożliwiają urządzeniu EAP660 HD osiągnąć bardzo wysokie prędkości łącznie aż do 3600 Mb/s (do 1148 Mb/s w paśmie 2,4 GHz oraz do 2402 Mb/s w paśmie 5 GHz), natomiast modelowi EAP620 HD do 1800 Mb/s (do 574 Mb/s oraz do 1201 Mb/s w odpowiednich pasmach). Z kolei access point EAP235-Wall oferuje łączną przepustowość do 1200 Mb/s: do 300 Mb/s (w paśmie 2,4 GHz) oraz do 867 Mb/s (w paśmie 5 GHz).
We wszystkich najnowszych punktach dostępowych TP-Link zastosowano technologię MU-MIMO, która pozwala na komunikację z wieloma urządzeniami jednocześnie. Dodatkowo, wykorzystana w modelach EAP620 HD oraz EAP660 HD technologia OFDMA sprawia, że w środowiskach z dużym ruchem danych access pointy mogą osiągać nawet czterokrotnie większą przepustowość niż te, które pracują
w standardzie WiFi 5 (802.11ac). Punkty dostępowe WiFi 6 gwarantują także płynny roaming, dzięki któremu transmisje wideo i trwające połączenia głosowe nie są przerywane, gdy użytkownicy zmieniają lokalizację. Zarówno EAP620 HD, EAP660 HD, jak i EAP235-Wall wykorzystują Beamforming czyli technologię kształtowania wiązki, która sprawia, że połączenie z urządzeniami jest stabilne, nawet w bardzo wymagających warunkach.
Bezprzewodowe punkty dostępowe EAP620 HD oraz EAP660 HD przeznaczone są do montażu na suficie, natomiast EAP235-Wall jest modelem naściennym, przeznaczonym do montażu w puszce elektrycznej. Co ważne, wszystkie nowe access pointy obsługują technologię PoE, dzięki czemu wykorzystując zaledwie jeden przewód, można zasilać urządzenia oraz zintegrować je z siecią LAN.
Model EAP620 HD wyposażono w jeden gigabitowy port Ethernet, natomiast EAP660 HD w jeden port Ethernet 2,5Gb/s. Model przeznaczony do naściennego montażu EAP235-Wall posiada cztery gigabitowe porty Ethernet (1 port uplink oraz 3 porty downlink), w tym jeden port downlink z obsługą PoE pass-through, przeznaczony do zasilania urządzeń przewodowych, takich jak np. znajdujący się na wyposażeniu pokoju hotelowego telefon IP.
Konfiguracja i zarządzanie punktami dostępowych może się odbywać na dwa sposoby: poprzez kontroler sprzętowy, który eliminuje konieczność korzystania z komputerów i serwerów lub przez instalowane na komputerze w sieci lokalnej darmowe oprogramowanie Omada Controller. Najnowsze access pointy
TP-Link są kompatybilne z platformą Omada SDN, która zapewnia niskie koszty utrzymania sieci,
a administratorzy mogą z dowolnego miejsca centralnie zarządzać w chmurze siecią złożoną nawet
z setek punktów dostępowych, przełączników i routerów, także rozproszonych pomiędzy placówkami.
Prezentowane urządzenia z serii Omada pozwalają na stworzenie aż 16 niezależnych sieci Wi-Fi (SSID)
z możliwością autoryzacji dostępu z uwierzytelnianiem przez Facebooka albo SMS oraz logowaniem za pomocą strony powitalnej, jednorazowych haseł dostępu lub voucherów. Takie rozwiązanie znacząco zwiększa bezpieczeństwo całej sieci i wrażliwych danych.
Specyfikacje techniczne produktów dostępne są na stronie TP-Link: EAP620 HD, EAP660 HD, EAP235-Wall.
Wszystkie punkty dostępowe są już dostępne w sprzedaży. Zostały objęte 5-letnią gwarancją.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
UX – zawód przyszłości. Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
ZTE MF986D i ZTE MF17B – szybki Internet LTE na wyciągnięcie ręki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.