T-Mobile dzięki sztucznej inteligencji i sieci 5G tworzy wizualizację przebiegu
Połączenia sportu, technologii i sztuki – tego mogli doświadczyć kibice niedzielnego wyścigu Izerská 50 - długodystansowego biegu narciarskiego, organizowanego od blisko 60 lat w czeskich Górach Izerskich. T-Mobile postanowił połączyć świat sportu i sztuki poprzez unikalny projekt wykorzystujący najnowocześniejsze technologie transmisji danych. Podczas niedzielnego wyścigu Izerská 50, powstała wizja artystyczna w postaci animacji, która w czasie rzeczywistym odzwierciedlała wydarzenia na torze m.in. trasę i szybkość narciarzy. Ten projekt umożliwił obejrzenie i uwiecznienie wyścigu w tak unikalny sposób.
Wyobraź sobie, że bierzesz udział w wyścigu narciarstwa biegowego w Górach Izerskich. Wiatr wieje łagodnie, a Ty ruszasz w trasę. W tym samym czasie na cyfrowej instalacji artystycznej przed centrum handlowym Arkády Pankrác w Pradze, pojawiają się niezliczone kolorowe cząsteczki, animowane przez różne rodzaje danych – od pogody po prędkość narciarzy. W ten sposób powstaje wyjątkowa wizualizacja oparta na danych zebranych bezpośrednio w Bedřichovie i przesłanych przez sieć T-Mobile 5G do Pragi. Głównym zamierzeniem operatora było zademonstrowanie możliwości swojej technologii, która może zostać wykorzystana w bardzo różnych dziedzinach. W tym przypadku operator pokazał, że możliwe jest połączenie fizycznego ruchu na świeżym powietrzu, internetowego świata danych i sztucznej inteligencji. A takie eksperymenty mogą spodobać się szerokiej publice.
- W dzisiejszym świecie z powszechnie dostępnymi nowoczesnymi technologiami, widzimy wiele możliwości łączenia rzeczy, które pozornie do siebie nie pasują. Wirtualna fuzja sportu i wizualizacji za sprawą naszego projektu, może ekscytować nie tylko sportowców, ale także fanów designu, sztucznej inteligencji i postępu technologicznego. Ta wizja docierać będzie do różnych grup łącząc je, a instalacja może zainteresować każdego choć na chwilę. – dodał Ladislav Báča, dyrektor ds. komunikacji marki i marketingu w T-Mobile Česká republika.
Całość wizualna powstała z połączenia sztucznej inteligencji, kreatywnych pomysłów, a przede wszystkim aktywności zawodników na trasie. Praca była możliwa dzięki najnowocześniejszej technologii sieci 5G T-Mobile. Było to połączenie danych zbieranych w czasie rzeczywistym bezpośrednio na trasie w Bedřichovie podczas wyścigu, w tym danych o pogodzie, ruchu na trasie oraz danych geograficznych i elementów wizualnych zaprogramowanych na podstawie danych z ubiegłorocznego wyścigu Jizerská 50.
Projekt dla T-Mobile został opracowany kreatywnie, strategicznie i organizacyjnie przez zespół Ticino złożony z ekspertów z sieci reklamowej WPP, natomiast dzieło sztuki wyprodukowała firma Nice!, która jest agencją produkcyjną, udźwiękowienie zaś zapewniło wielokrotnie nagradzane brazylijskie studio Hefty. Partnerem komunikacyjnym całego projektu była agencja Raul, organizator Jizerská 50. Cały proces przygotowań do kampanii trwał około trzech miesięcy, a głównym celem było inspirowanie, łączenie i pokazywanie tego, co dzisiejsza technologia może zdziałać.
- To wspaniale, kiedy możemy odkrywać nowe technologie i sposoby podejścia do tradycyjnych mediów, formatów i przekazów. Wizualizacja danych z transmisji sportowych w ten sposób była okazją, której my i nasz klient nie chcieliśmy przegapić – powiedziała Michaela Pechanová, dyrektor kreatywna zespołu Ticino w WPP.
O firmie
T-Mobile jest stabilnym i silnym partnerem dla małych i dużych firm, oferując im najnowocześniejsze data center oraz zaawansowane rozwiązania do bezpiecznego i niezawodnego zarządzania danymi. Z usług z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz rozwiązań chmurowych i systemowych korzystają nie tylko korporacje i administracja państwowa, ale także właściciele małych firm.
Jednym ze strategicznych priorytetów firmy jest prowadzenie działalności w sposób rozważny i zrównoważony. W ramach prac ESG T-Mobile od dawna koncentruje się na działaniach mających na celu łagodzenie zmian klimatu i zwiększanie umiejętności cyfrowych ludności Czech. Operator zapewnia ukierunkowane wsparcie organizacjom non-profit i grupom w niekorzystnej sytuacji oraz pomaga w sytuacjach kryzysowych.
T-Mobile jest członkiem ogólnokrajowej sieci UN Global Compact, a jego usługi zostały trzykrotnie ocenione jako Best-in-test przez UMLAUT (dawniej P3).
Co trzeci Polak uważa, że kompetencje cyfrowe są kluczowe dla rozwoju kariery
Zyxel Networks wprowadza na rynek inteligentne przełączniki zarządzalne
Jak WebWave zrewolucjonizowało tworzenie stron
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.