Komunikaty PR

Subskrypcje coraz popularniejsze. Możesz zamawiać nawet pieluszki

2023-05-31  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Franciszek Płóciennik
All Hands Agency

brak
brak brak
franek|allhands.agency| |franek|allhands.agency
+48 795121427
https://allhands.agency/

Popularność subskrypcji w Polsce wzrosła w oszałamiający sposób w ciągu ostatnich kilku lat. To nie tylko media internetowe, ale coraz częściej też produkty do niedawna dostępne tylko w sklepach, dobra luksusowe, ubrania, a także produkty kosmetyczne, pielęgnacyjne i higieny osobistej.

 

Świat kręci się wokół subskrypcji

Ile masz subskrypcji? Jeżeli nie potrafisz od razu odpowiedzieć na to pytanie, nic dziwnego. W ostatnich latach subskrypcje błyskawicznie zawładnęły umysłami i portfelami Polaków. Nie wygląda na to, żeby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Trend jest globalny - nadal z roku na rok stają się coraz popularniejsze na całym świecie. Z badania przeprowadzonego w ubiegłym roku przez giganta bankowego UBS Group AG wynika, że łączna globalna wartość tego sektora biznesowego osiągnie do 2025 roku aż 1,5 biliona dolarów, czyli zwiększy się dwukrotnie w stosunku do 2020. Zainteresowanie cyklicznymi zakupami zwiększyło się gwałtownie w początkowym okres pandemii, kiedy dla wielu osób zakupy online były jedyną opcją. Według McKinsey & Company przez ostatni rok liczba użytkowników subskrypcji wzrosła globalnie o ponad 17%. Co nas do nich przekonuje? Na pierwszym miejscu oszczędność – standardem są zniżki i ceny korzystniejsze niż przy jednorazowym zakupie. Na drugim miejscu wygoda – zakupy robią się same i docierają pod nasze drzwi, dzięki czemu nie musimy ciągle o nich pamiętać.

 

Papier toaletowy, kołyska na wynajem i inne niespodzianki

W USA i Europie Zachodniej różnorodność usług i produktów, po które nie musimy osobiście jechać do sklepu, przyprawia o zawrót głowy. Wciąż najpopularniejsze są platformy z dostępem do filmów, seriali, muzyki i oprogramowania. Rekordy popularności biją tzw. subscription boxes, czyli comiesięczne paczeki z mniej lub bardziej spodziewaną zawartością - zabawkami dla łatwo nudzącego się dziecka, zagadkami kryminalnymi do samodzielnego rozwikłania przez dorosłego, psimi przysmakami, a nawet… ekologicznym papierem toaletowym z bambusa. Są wśród nich także prezenty-niespodzianki - pewnie każdy zna to uczucie pustki w głowie, gdy znowu trzeba kupić coś najbliższej osobie na urodziny.


 

Na Zachodzie prognozuje się także, że w najbliższych latach dostawcy subskrypcji będą konsolidować i integrować produkty oraz usługi w coraz bardziej złożone struktury lub wręcz ekosystemy tak, by zapewnić nam bardziej całościowe doświadczenia. Dotyczy to łączenia różnych modeli zakupów cyklicznych oraz oferty podstawowej sklepów. Możliwe, że już niebawem pralki będą mogły samodzielnie składać zamówienia na proszek do prania analizując miesięczne zużycie. W wielu krajach, także w Polsce, funkcjonuje również abonament na wynajem dóbr luksusowych. Elegancka kolacja? Oficjalne okazje? Zamiast wydawać fortunę na jednorazową kreację, można wykupić subskrypcję na sukienki w jednej z wypożyczalni markowych ubrań. Jak to działa? Na przykład w modelu: jedną zamawiasz, inną zwracasz. Młodzi rodzice także mogą zaznać ulgi wynajmując ratującą przespane noce, niezwykle skuteczną kołyskę SNOO kosztującą poza subskrypcją fortunę.


Zwyczaje Polaków

A jak subskrybują Polacy? Coraz więcej, coraz bardziej różnorodne oraz dopasowane do potrzeb produkty i usługi. W ubiegłym roku statystyczny Polak płacił za różne subskrypcje średnio prawie 480 zł miesięcznie. Porównując wyniki raportów Blue Media “Finanse Polaków w czasach pandemii” (2021) oraz “Finanse Polaków w czasach popandemicznych” (2022) widać, że wzrost popularności subskrypcji trochę zwolnił, ale nadal jest jednym z najważniejszych trendów dotyczących naszych zwyczajów zakupowych. Najważniejsze nadal są przede wszystkim oszczędności w stosunku do jednorazowych zakupów - tak orzekło ponad 70% badanych. W mniejszym stopniu niż na początku pandemii, ale nadal prawie tak samo istotne są: wygoda (szczególnie dla kobiet w największych miastach) oraz łatwość użytkowania i płacenia (mężczyźni i osoby starsze).

W 2021 i 2022 roku ponad połowa Polaków korzystała z internetowych usług abonamentowych. Najpopularniejsze były - podobnie jak w innych krajach - dostęp do filmów i seriali, oprogramowanie, a także prasa i gry online. Ponad 30% Polek i Polaków korzysta dodatkowo z nieinternetowych subskrypcji: opieki medycznej, jedzenia dostarczanego do domu, klubów fitness i książek.

 

Kosmetyki, własna grządka, pieluszki pod drzwi

Czy w naszym kraju da się subskrybować coś ciekawego? Pierwsze skojarzenie - dieta pudełkowa i prasa - są coraz mniej popularne. Najwyraźniejszy wzrost zainteresowania - i różnorodności usług - widać wśród kosmetyków, produktów pielęgnacyjnych i higieny osobistej. Coraz częściej zdarzają się wyjątkowo oryginalne propozycje - jak wynajem grządki Własny Ogródek na pomorskiej wsi z możliwością uprawy warzyw, całodobowego podglądu wideo i profesjonalnej obsługi ogrodniczej na miejscu. To jednak nadal niszowe. Prawdziwy boom w trakcie pandemii przeżyły na przykład marki, która oferuje elastyczne subskrypcje na kosmetyki i produkty higieniczne dla kobiet.

Ciekawą nowością na rynku produktów dla osób, które dramatycznie potrzebują każdej formy ułatwienia życia - młodych rodziców - jest subskrypcja pieluszek wprowadzona przez Bambiboo. To polska marka ekocertyfikowanych pieluszek z bawełną organiczną i włóknem bambusowym. Od 2017 roku są one dostępne w największej sieci drogerii w Polsce - Rossmann i zdobywają coraz większą popularność.

“Nasza subskrypcja to rozwiązanie, które przede wszystkim ma ułatwiać życie młodym rodzicom, którym często brakuje czasu niemal na wszystko. W codziennym pędzie łatwo o czymś zapomnieć, zwłaszcza że takie produkty jak pieluszki idą jak woda i nie da się kupić naprawdę dużej ilości na zapas.” - mówi Anna Kubielska, współzałożycielka Bambiboo. “Subskrypcja oszczędza czas i wiąże się ze stałą zniżką na produkty premium.”

Sam pieluszkowy kalkulator obecny na stronie internetowej jest pomocnym narzędziem w planowaniu zakupów. Subskrypcja jest wyjątkowo elastyczna - w każdej chwili można zmienić rozmiar i ilość pieluszek, a także częstotliwość (co 21 lub 42 dni) lub adres dostawy.

Subskrypcja jako zjawisko nie jest niczym nowym – jedną z jej dawnych form była na przykład prenumerata książek funkcjonująca w Europie już 400 lat temu. Jednak postępująca digitalizacja naszego życia i boom na subskrypcje online w okresie pandemii otworzyły zupełnie nową perspektywę w przemianach naszych zwyczajów zakupowych. Subskrypcje będą coraz popularniejsze a my będziemy coraz odważniejsi w korzystaniu z nich - dla własnej wygody i oszczędności.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: All Hands Agency
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Internet Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Internet Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
Internet SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Ochrona środowiska

Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.