Komunikaty PR

Rekordowe 2 miliony uczestników webinarów ClickMeeting. Najnowsze dane 2020

2020-12-17  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.04 MB )

Rok 2020 zdecydowanie był rokiem Internetu, a popularność komunikacji online z konieczności zdecydowanie wzrosła. W listopadzie tego roku z platformy webinarowej ClickMeeting skorzystało w Polsce rekordowe 2 miliony użytkowników. Nadchodzący rok 2021 stanie się rokiem łączenia świata online i offline w postaci nauki, pracy czy wydarzeń hybrydowych.

Webinary nadal coraz popularniejsze

Według danych polskiej platformy webinarowej ClickMeeting liczba spotkań organizowanych za jej pośrednictwem tylko w marcu wzrosła czterokrotnie w porównaniu do średniej z całego 2019 roku, a liczba uczestników wyniosła ponad 1 milion. W listopadzie było ich już prawie 2 miliony, a więc 200 proc. więcej.

A jak to wygląda w innych krajach Europy? We Francji liczba uczestników webinarów odbywających się na platformie ClickMeeting w listopadzie w porównaniu do marca br. wzrosła o 200 proc., w Niemczech o ponad 40 proc., we Włoszech o 14 proc., w Wielkiej Brytanii o 10 proc., a w Hiszpanii o 6 proc.

Rewolucja w edukacji

Za największą rewolucję 2020 roku zdecydowanie można uznać wprowadzenie nauki zdalnej w szkołach i na uczelniach. Jeszcze w styczniu hasła „nauka zdalna” i „nauka online” odnotowały zasięg wszystkich wzmianek na poziomie 15 mln internautów. W marcu liczba ta wzrosła o 1184 proc., co oznacza to, że zainteresowanie tematem zdalnej edukacji w sieci w tym czasie było największe w ciągu roku. I tak tuż przed wakacjami liczba ta spadła o połowę. W listopadzie, w czasie ponownego zamknięcia szkół, zainteresowanie tematem wróciło do poziomu z marca.

W badaniu przeprowadzonym przez ClickMeeting w krótkim okresie powrotu do stacjonarnej edukacji aż 86 proc. respondentów stwierdziło, że szkoły nie są gotowe na ponowne przejście na naukę zdalną. Jednocześnie dla 44 proc. respondentów model nauki hybrydowej, łączącej offline i online, najlepiej sprawdziłby się w obecnej sytuacji.

Prowadzenie wykładów i warsztatów przez Internet pozwala dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców niż spotkanie w tradycyjnej formie - mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca w ClickMeeting - Dlatego uczelnie wyższe i firmy szkoleniowe już na długo przed wybuchem pandemii zaczęły doceniać możliwości, jakie daje prowadzenie zajęć online. Zapewne również po zakończeniu pandemii utrzyma się tendencja do organizowania tego typu wydarzeń jeśli nie wyłącznie przez Internet, to przynajmniej w formie hybrydowej.

Branża e-eventowa

Przed niemal równie dużym wyzwaniem jak szkoły stanęli organizatorzy eventów, targów, festiwali czy konferencji, które do tej pory odbywały się stacjonarnie i gromadziły nawet kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy osób. By przetrwać, musieli błyskawicznie dostosować się do nowych, bardzo dla nich trudnych i nietypowych warunków. Platformy webinarowe odpowiedziały na ich potrzeby, wprowadzając nowe funkcje, m.in., zwiększając liczbę uczestników mogących brać udział w wydarzeniu.

W marcu liczba wyszukiwań przez internautów sformułowań „eventy online” i „wydarzenia online” wzrosła o ponad 350 proc. w stosunku do stycznia. Po złagodzeniu obostrzeń zainteresowanie tym tematem zaczęło jednak opadać - w maju liczba wyszukiwań była wyższa o  220 proc. a w listopadzie o 150 proc. w stosunku do stycznia tego roku.

Obecnie umożliwiamy organizowanie wydarzeń na ponad 5 tysięcy osób, w planach na najbliższą przyszłość mamy dalsze zwiększanie tej liczby. Planujemy również stopniowo dodawać funkcje pozwalające na większą interaktywność uczestników wydarzeń masowych. Tutaj tak samo, jak w przypadku wydarzeń edukacyjnych, spodziewam się, że w przyszłości popularny stanie się hybrydowy tryb organizacji eventów, w których część uczestników będzie obecna na miejscu, a pozostali będą brali udział w wydarzeniu za pośrednictwem Internetu - dodaje Rajmund Dziemaszkiewicz, Dyrektor Produktu z ClickMeeting.

Powszechna praca z domu

Popularna była również fraza „praca online”, którą w marcu internauci wyszukiwali o ponad 450 proc. częściej niż w styczniu 2020. W kolejnych miesiącach jednak zainteresowanie tym hasłem spadło, wracając do poziomu z początku tego roku.

Według badania Clickmeeting przeprowadzonego we wrześniu tego roku 86 proc.ankietowanych chce regulacji prawnej dla pracy zdalnej, a już 64 proc. oczekuje od pracodawcy dofinansowania sprzętu. Natomiast w czasie kwarantanny społecznej aż 88 proc. osób zaczęło pracować poza biurem. Z kolei 48 proc. osób deklaruje pracę z domu w pełnym, a 21 proc. w częściowym wymiarze czasu. Ankietowani twierdzą, że lubią wykonywać obowiązki z domu (74 proc.), a to rozwiązanie ma więcej zalet niż wad (53 proc.). W tych modelach pracy pomagają platformy do wspólnej pracy, webinarów i konferencji.

Przede wszystkim privacy

Wymuszone przeniesienie większości komunikacji i aktywności do świata online spowodowało wzrost świadomości użytkowników Internetu, którzy coraz większą wagę przywiązują do bezpieczeństwa swoich danych.

Regularnie szkolimy naszych pracowników i stale monitorujemy aktualne standardy oraz zmiany w prawie w zakresie bezpieczeństwa danych - komentuje Dominika Paciorkowska -  Aby mieć pewność, że wszystkie nasze działania są zgodne z RODO, przeprowadziliśmy audyt całej organizacji, wprowadziliśmy zmiany w polityce wewnętrznej oraz zweryfikowaliśmy umowy z naszymi partnerami i renegocjowaliśmy te, które wymagały dostosowania do nowych regulacji. Projektując każde nowe rozwiązanie, nasi specjaliści mają na uwadze ochronę danych użytkowników ClickMeeting.

*Analizę przeprowadzono za okres styczeń-listopad 2020 za pomocą narzędzia SentiOne służącego do monitorowania Internetu i automatyzacji obsługi klienta za pomocą chatbotów. SentiOne wykorzystuje autorską technologię do zbierania danych z ponad 5 milionów źródeł, takich jak social media oraz blogi, strony www, portale informacyjne, czy strony z recenzjami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Internet Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Internet Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
Internet SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji

Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.