Komunikaty PR

Polski ClickMeeting spełnia wymogii Unii Eruopejskiej

2020-08-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Jedną z ważniejszych kwestii jest lokalizacja serwerów, a to ma także kluczowe znaczenie w świetle najnowszego orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

 

Lokalizacja serwerów na celowniku

16 lipca tego roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) stwierdził nieważność tzw. Privacy Shield. Jest to jeden z mechanizmów prawnych legalnego transferu danych z Unii Europejskiej do USA. Według Trybunału europejscy użytkownicy nie są dostatecznie chronieni przed nadzorem służb amerykańskich. Możliwe jest też, że popularne platformy będą musiały stworzyć serwerownie dla swoich klientów na terenie Europy.

 

Gdański ClickMeeting w ostatnim czasie zrezygnował z wykorzystywania serwerów poza terenem Unii Europejskiej, by lepiej chronić dane swoich klientów. To oznacza, że jest jednym z niewielu w Polsce narzędzi do webinarów i konferencji online, które spełnia nowe wymagania TSUE.

 

Nasi użytkownicy wskazali, że lokalizacja serwerów ma dla nich bardzo duże znaczenie. Warto jednak podkreślić, że nie powinniśmy skupiać się na samym aspekcie kraju czy kontynentu, w którym przechowywane są dane. Oprócz tego gdzie, bardzo ważne jest też jak jest to robione. ClickMeeting podchodzi do tego zagadnienia kompleksowo, wszyscy dostawcy zawarli z nami odpowiednie, wymagane prawnie, umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz dali gwarancję wysokiego stopnia ochrony danych. - mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.

 

Użytkownicy chcą być bezpieczni

W marcu tego roku popularność platform do webinarów i wideokonferencji znacznie wzrosła. W pierwszym miesiącu pandemii, za pomocą platformy ClickMeeting kontaktowało się 2,5 mln osób, czyli 312% użytkowników więcej niż w całym 2019 roku.

 

Wraz z globalnym wzrostem popularności spotkań online, w przypadku słabiej zabezpieczonych narzędzi rosła też skala negatywnych zjawisk takich jak “zoombombing”, który był szczególnie popularny w krajach zachodu, czy “rajdowanie”, które miało miejsce w Polsce. Oba terminy odnoszą się do włamywania przez niepożądaną osobę na spotkanie i zakłócania jego przebiegu. Dlatego dla wielu osób kwestia bezpieczeństwa stanęła na pierwszym miejscu.

 

Z raportu przeprowadzonego przez ClickMeeting wynika, że aż 83% osób zwraca uwagę na bezpieczeństwo platformy podczas wyboru konkretnego narzędzia. Wśród nich: 60% osób deklaruje, że najważniejsze są funkcje pozwalające na zabezpieczenie dostępu do spotkania hasłem lub unikalnym tokenem. Dla 20% ankietowanych ważna jest również lokalizacja serwerów, na których przechowywane są dane organizatorów i uczestników wirtualnych konferencji.

 

ClickMeeting ma jasny model biznesowy, gdzie walutą nie są dane osobowe. Dane nie są wykorzystywane do innych celów niż świadczenie usług wideokonferencji. To oznacza, że nie są przekazywane partnerom zewnętrznym czy stosowane do profilowanych kampanii reklamowych. Clickmeeting udostępnia też dodatkowe funkcje podnoszące bezpieczeństwo jak na przykład: dostęp poprzez hasło lub token, nagrywanie jedynie wybranych obszarów okna webinarowego, ukrywanie listy uczestników czy manualne zatwierdzanie osób rejestrujących się na webinar.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Internet Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Internet Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
Internet SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.