Pierwsza na świecie gamingowa przeglądarka Opera GX teraz z wbudowanym Instagram
Opera GX to pierwsza na świecie przeglądarka gamingowa, zaprojektowana specjalnie dla graczy. Ta dedykowana wersja Opery używana przez blisko 3,4 miliona graczy została zaktualizowana o wbudowany Instagram oraz szereg przydatnych i unikalnych funkcjonalności, wprowadzonych ostatnio w głównej przeglądarce Opery, w tym tzw. konteksty, które pozwalają użytkownikom organizować tematycznie karty przeglądarki.
Opera GX posiada wiele unikalnych funkcji, takich jak integracja z platformą Twitch, a także możliwość kontroli nad tym, jaka część zasobów sieci, procesora i pamięci RAM ma być dostępna dla przeglądarki. W tej wersji GX zyskał także nowe efekty dźwiękowe z rozszerzonymi ustawieniami.
Pełne “instagramowe” wsparcie
Wbudowany w przeglądarkę Instagram to jedna z najpopularniejszych funkcji ostatnio wprowadzonych do przeglądarki Opera. W ostatnim okresie użytkownicy Opery GX apelowali do twórców o dodanie tej funkcjonalności także do gamingowej wersji przeglądarki i te życzenia zostały spełnione. Opera GX ma już wbudowanego Telegrama, Facebook Messengera czy WhatsAppa. Integracja z platformą Twitch wysyła powiadomienia, gdy obserwowani przez użytkownika gracze rozpoczynają transmisję. Włączenie Instagrama do gamingowej Opery sprawia, iż popularna funkcja wysyłania bezpośrednich wiadomości jest dostępna dosłownie za pomocą jednego kliknięcia.
Użytkownicy Opery GX mogą uzyskać dostęp do głównego kanału Instagrama, a także do Instastories, funkcji eksploracji oraz wiadomości. Instagram jest wbudowany w pasek boczny przeglądarki, dzięki czemu użytkownicy nie muszą otwierać nowej karty, aby uzyskać wygodny dostęp do aplikacji z większego ekranu i dużej klawiatury.
“Daliśmy graczom o jeden powód mniej, aby oderwać się od zestawów gamingowych.” – powiedział Maciej Kocemba, Product Director w Operze.
Przeglądarka pierwszego wyboru dla milionów graczy
Opera GX dostępna zarówno na Windowsa, jak i na Maca, stała się przeglądarką pierwszego wyboru dla miłośników gier komputerowych. Od czasu premiery podczas targów gier komputerowych E3 w czerwcu 2019 r. społeczność użytkowników GX urosła do 3,4 miliona. – Cieszymy się, że tak ogromna rzesza graczy zdecydowała się przesiąść na Operę GX, przeglądarkę zaprojektowaną specjalnie dla nich. Aby mieć pewność, że wszystkie nasze funkcje pozostaną aktualne, dodaliśmy przy większości funkcji przeglądarki możliwość wyrażenia swojej opinii. Średnia ocena wynosi obecnie 4,7 na 5 punktów, co jest fantastyczne.” – dodaje Kocemba.
Aby uczcić pierwszą rocznicę powstania Opery GX, w czerwcu Opera doda do przeglądarki nowe funkcjonalności.
GX eliminuje duplikaty oraz porządkuje karty przeglądarki
W najnowszej wersji Opera GX zawiera także przydatną funkcję zarządzania kartami, znaną dotąd ze standardowej wersji Opery. GX został zaktualizowany o tzw. konteksty, narzędzie które pozwala organizować karty tematycznie, zarówno związanymi z pracą, jak i czasem wolnym. W Operze można dodać do 5 kontekstów oraz nazwać i wyróżnić je indywidualnymi ikonami.
Kolejną funkcją, która poprawia komfort przeglądania, jest możliwość wyszukiwania w kartach. Wystarczy kliknąć ikonę szkła powiększającego w prawym górnym rogu przeglądarki lub użyć kombinacji klawiszy „Ctrl + spacja. W wyskakującym okienku widoczna jest lista wszystkich otwartych kart (jeśli jest ich wiele, może być konieczne jej przewinięcie). Tam można znaleźć konkretną kartę, wpisując szukaną frazę, adres lub tytuł.
Nowa wersja przeglądarki GX zawiera również przydatne narzędzie, które wykrywa zduplikowane karty. Po najechaniu wskaźnikiem myszy na kartę, strony internetowe z tym samym adresem są podświetlane, co ułatwia ich wykrycie i zamykanie.

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

UX – zawód przyszłości. Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.