Opera wprowadza wbudowanego Instagrama w pasku bocznym
W najnowszej wersji swojej przeglądarki na komputery (Opera 68), Opera dodaje wbudowanego Instagrama. Popularna przeglądarka, dostępna na Windowsie, Macu i Linuksie, ma już kilka wbudowanych messengerów na pasku bocznym: Facebook Messengera, WhatsAppa czy Telegrama.
W dniach społecznej izolacji rośnie rola mediów społecznościowych i komunikatorów jako głównego narzędzia służącego do kontaktów. Świadczą o tym dane o użyciu wbudowanych w przeglądarkę Opera komunikatorów. W Polsce w ciągu minionych dwóch i pół miesięcy popularność WhatsAppa wzrosła o 107%. W przypadku Facebook Messengera użycie wśród użytkowników Opery wzrosło o 130%.
Instagram kończy z byciem tylko mobilnym
Instagram nadal często uchodzi za wyłącznie mobilną platformę, ale firma stopniowo wypuszcza wszystkie funkcje dostępne na smartfonach również w wersji webowej: ostatnio dała użytkownikom dostęp do instastories czy wiadomości, o co prosiło wiele osób pracujących cały dzień na laptopie (czy komputerze stacjonarnym). Dzięki Operze dostęp do instagrama jest teraz dostępny niezależnie od urządzenia z jakiego korzystamy.
W najnowszej wersji przeglądarka Opera integruje wszystkie funkcje webowego Instagrama. Użytkownicy Opery zyskają dostęp do głównego kanału, funkcji eksploruj, oglądania instastories czy wysyłania bezpośrednich wiadomości.
– Użytkownicy cenią sobie wolność wyboru, liczy się dla nich dostęp do dowolnej platformy społecznościowej z każdego urządzenia. Dlatego postawiliśmy na integrację Instagrama z naszą przeglądarką. Chcemy zapewnić naszym użytkownikom wygodę korzystania z dużego ekranu oraz klawiatury w celu pisania komentarzy, czy korzystania z komunikatora w aplikacji. W obecnych czasach stały i ułatwiony kontakt naszych użytkowników z ich rodziną, przyjaciółmi czy znajomymi jest głównym motywem naszego działania. – powiedział Maciej Kocemba, Product Director w Operze.
Przeglądanie w ramach pracy i czasu wolnego w jednym oknie dzięki funkcji kontekstów
Najnowsza wersja przeglądarki Opera zawiera także bardzo przydatne konteksty, narzędzie które pozwala użytkownikom organizować swoje zakładki zgodnie z kontekstami, zarówno związanymi z pracą, jak i czasem wolnym. W Operze można dodać do 5 kontekstów, nazwać je i wyróżnić je indywidualnymi ikonami. Umożliwia to korzystanie z kart do pracy, hobby czy innych projektów w osobnych grupach w tym samym oknie przeglądarki.
W 2019 r. liczba użytkowników Opery na komputery PC wzrosła o 11% i wyniosła 68 milionów (średnia miesięczna liczba użytkowników na miesiąc). Przeglądarka dalej cieszy się rosnącym powodzeniem i osiągnęła 73 miliony miesięcznych aktywnych użytkowników w marcu.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.