Nowa funkcja SentiOne - pierwsza tak zaawansowana analiza TikToka w Polsce
SentiOne, polska platforma do monitoringu Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji, uruchamia nową, wyczekiwaną przez użytkowników funkcję - monitoring i analizę danych z TikToka. To pierwsze tak rozbudowane narzędzie - oprócz analizy hasztagów czy liczby wyświetleń pozwala też monitorować treść opisów video i komentarzy, wzmianki o markach w wypowiedziach użytkowników (nie tylko tych sponsorowanych) czy emocjonalne nacechowanie wypowiedzi na dany temat. Dodatkowo umieszcza te informacje w szerszym kontekście i pozwala łatwo zestawić je na jednym wykresie z informacjami z pozostałych kanałów social media. Nowa funkcja jest dostępna na całym świecie we wszystkich 75 językach monitorowanych przez SentiOne.
Na polskim TikToku dobrze sobie radzą niewielkie marki, miasta i policja
W ramach testów nowej funkcji SentiOne przyjrzał się tiktokowej aktywności najpopularniejszych polskich kont firmowych. Z analizy wynika, że dobrze na TikToku radzą sobie oficjalne konta polskich miast. Prym wiedzie profil Kocham Łódź, który zebrał ponad 45 tys. obserwujących - więcej niż takie firmy jak Żabka czy Media Expert. Na drugim miejscu znalazł się profil Poznania, na trzecim Gdańska, a na czwartym… burmistrza Międzychodu. Jego najpopularniejszy film dotarł do 185 tys. odbiorców, podczas gdy sam Międzychód ma 10 tys. mieszkańców. Wysoko wśród popularnych polskich kont plasuje się też kanał Polskiej Policji z 316 tys. obserwujących.
Spośród profili firmowych najlepiej radzą sobie niewielkie konta, np. marki kosmetycznej OnlyBio, restauracji Pasibus czy portalu streamingowego HBO Max, który dopiero co wystartował w Polsce. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu algorytmów w krótkim czasie udało im się dotrzeć do miliona odbiorców, co w przypadku aplikacji takich jak Facebook czy Instagram wymagałoby działań płatnych. Z pełnymi wynikami analizy SentiOne można zapoznać się tutaj.
Analiza TikToka od SentiOne pozwoli zrozumieć powody popularności konkretnych treści
Liczba użytkowników korzystających z TikToka wynosi miliard miesięcznie, co czyni go szóstym najpopularniejszym medium społecznościowym na świecie¹. Ponad połowa polskich użytkowników TikToka spędza na nim przeciętnie ponad godzinę dziennie². Dotychczas dostępne narzędzia analityczne dla TikToka podają tylko suche liczby - obserwujących, wyświetleń czy komentarzy. Tymczasem sukces tej aplikacji opiera się na opowiadaniu historii, które nie mogą być mierzone samymi liczbami. Potrzebna jest analiza emocji, jakie te historie budzą, szerszego kontekstu. Dzięki naszemu narzędziu łatwiej będzie zrozumieć, czemu niektóre treści okazały się popularne, a inne nie, sprawdzić, co cieszy się sympatią odbiorców, co budzi niezadowolenie czy wywołuje sarkastyczne reakcje. Do tej pory, by się tego dowiedzieć, trzeba było samodzielnie wczytywać się w sekcję komentarzy - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne.
SentiOne już od 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji, które rozumieją ludzkie intencje z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Aplikacja SentiOne do monitoringu Internetu pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów kluczowych i dzielenie się wynikami analizy z innymi użytkownikami.
¹ https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-of-bumper-growth-2/
₂ https://openmobi.pl/raporttiktok/

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
IT i technologie
UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.