Jak wybrać właściwe rozwiązanie bezprzewodowe dla Twojej firmy?

Technologia bezprzewodowa jest nieodłączną częścią codziennego życia. Podobnie jak w przypadku elektryczności, rzadko zastanawiamy się nad znaczeniem technologii bezprzewodowej, dopóki nie pojawi się jakiś problem z siecią. Dostosowanie właściwego rozwiązania bezprzewodowego do potrzeb i wymagań firmy jest teraz ważniejsze, niż kiedykolwiek przedtem.
Zmiana potrzeb klientów w zakresie łączności sieciowej
Wiele osób, które do tej pory pracowały w domu, z myślą o ograniczeniu rachunków za ogrzewanie przeniosło się do kawiarni i restauracji. Większa liczba klientów z laptopami spowodowała, że sieci bezprzewodowe w wielu małych lokalach przestały spełniać wymagania gości.
Wydajne połączenie bezprzewodowe to nie tylko sposób na przyciągnięcie i utrzymanie nowej grupy klientów. Małe firmy wykorzystują technologię bezprzewodową w codziennej działalności w terminalach kasowych i punktach przyjmowania zamówień.
Do niedawna potrzeby małych firm zaspokajały routery Wi-Fi z wbudowanymi punktami dostępowymi. Jednak zwiększone zapotrzebowanie na łączność bezprzewodową sprawiło, że firmy musiały zainwestować w zewnętrzne punkty bezprzewodowe, aby obsłużyć rosnącą liczbę użytkowników, którzy łączą się z siecią.
Inwestycja niewielkiej kwoty w podstawowy punkt dostępowy usprawni codzienną działalność biznesową i pomoże przyciągnąć pracowników zdalnych, poprawiając wyniki finansowe firmy.
Gęstość a odległość
Większe przedsiębiorstwa, które zajmują wiele pomieszczeń i pięter, jak biura i hotele, mają punkty dostępowe zintegrowane z ich infrastrukturą sieciową. Często doświadczają jednak kłopotów z łącznością, które spowodowane są tym, że nie posiadają rozwiązań, które są dostosowane do ich potrzeb biznesowych.
W sytuacji, w której wielu ludzi zbiera się na małym obszarze, np. w klasie czy sali konferencyjnej, potrzebne są mocne punkty dostępowe. Inwestycja w wiele tanich punktów nie będzie efektywnym rozwiązaniem, ponieważ nie poradzą one sobie z dużą liczbą użytkowników i urządzeń, które próbują jednocześnie dołączyć do sieci. W takich przypadkach firmy powinny zainwestować w dwa lub trzy mocne punkty dostępowe, w zależności od liczby użytkowników i urządzeń.
Z kolei w hotelu, w którym pokoje rozmieszczone są wzdłuż długiego korytarza, odległość od punktu dostępowego jest większa, co oznacza, że goście, którzy znajdują się dalej od routera mogą mieć kłopoty z nawiązaniem połączenia. W takim przypadku jeden czy dwa mocne punkty dostępowe nie rozwiążą problemu. Zamiast tego firma powinna zainwestować w wiele punktów dostępowych o niższej mocy i rozmieścić je wzdłuż korytarza. Dzięki temu goście będą mogli bez problemu łączyć się z routerem z każdego pokoju.
Zabezpieczanie sieci
W ostatnich latach firmy z całego świata stały się celem zakrojonych na szeroką skalę cyberataków. Według sondażu Cyber Security Breach Survey ataki phishingowe stanowiły 83 proc. wszystkich prób cyfrowego włamywania się do firm w 2022 roku. Dla firm, które posiadają dostęp do danych wrażliwych, udany atak phishingowy może mieć katastrofalne konsekwencje.
Aby chronić wrażliwe dane, firmy powinny zainwestować w punkt dostępowy z komponentem zabezpieczającym. Takie punkty dostępowe, mogą być zarządzane centralnie za pośrednictwem platformy chmurowej i potrafią filtrować niebezpieczne treści internetowe oraz blokować dostęp do strumieni danych innych użytkowników. Dzięki temu cyberprzestępcy nie mogą szpiegować ruchu ani wykradać informacji.
Chociaż punkty dostępowe z wbudowanymi zabezpieczeniami kosztują drożej, to eliminują potrzebę zakupu oddzielnej bramy zabezpieczającej i w perspektywie, oszczędzają firmom pieniądze.
Zyxel Networks
Zyxel od ponad 30 lat zapewnia użytkownikom domowym i biznesowym dostęp do Internetu, od samego początku polegając na innowacjach i usługach zorientowanych na potrzeby klientów. W 1989 roku oznaczało to modemy analogowe. Dziś to wykorzystanie sztucznej inteligencji i chmury, by zapewniać szybkie, niezawodne i bezpieczne rozwiązania sieciowe dla domu i firmy.
Zyxel jest znaczącą marką na globalnym rynku urządzeń sieciowych:
- obecny na 150 rynkach na całym świecie
- 1 mln firm pracuje lepiej, dzięki produktom marki Zyxel
- 100 milionów urządzeń łączących na globalną skalę

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Konkurencyjność firm wśród najważniejszych zadań dla kolejnego budżetu UE. Komisja szuka nowych źródeł dochodów
Przed budżetem na kolejną siedmioletnią perspektywę stoi szereg wyzwań. Jednym z nich są potrzeby zwiększania wydatków na obronność i zbrojenia oraz na wsparcie konkurencyjności europejskich firm. Jednocześnie dla zaspokojenia rosnących potrzeb w priorytetowych obszarach konieczne są nowe źródła dochodów.
Transport
Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program

Drogowy, morski, lotniczy i kolejowy transport towarów odpowiada dziś za około 8 proc. światowych emisji CO2, a po uwzględnieniu infrastruktury logistycznej takiej jak magazyny czy porty udział ten wzrasta do 11 proc. – wynika z danych Massachusetts Institute of Technology. Transformacja sektora transportowego ma więc istotne znaczenie dla redukcji emisji, a wśród kluczowych działań przewoźników jest elektryfikacja ich flot. Firma logistyczna DACHSER wprowadza w Polsce zrównoważoną koncepcję bezemisyjnych dostaw i uruchamia dostawy elektrykiem w centrum Warszawy.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.