Endava wspiera lokalne społeczności IT
12 spotkań, 12 miast, 4 kraje, 2 miesiące, 1 kontynent. Brytyjska spółka technologiczna Endava łączy społeczności IT w krajach Europy Środkowej i tworzy platforę interakcji oraz wymiany doświadczeń dla profesjonalistów z branży. Koncepcja wydarzeń Connect.IT zakłada przybliżenie spółki lokalnym społecznościom IT poprzez spotkania z prelegentami z bogatym doświadczeniem w zakresie rozwoju oprogramowania, testowania lub zarządzania aplikacjami.
Persystencja danych będzie wiodącym tematem spotkania Connect.IT w Gdańsku, które odbędzie się 14 czerwca w Stoczni Cesarskiej. Prawie bezkodowa persystencja z wykorzystaniem Spring Data będzie tematem prezentacji Laurentia Spilca, natomiast Calin Constantinov przybliży superszybkie rekomendacje dzięki Neo4j.
Po zakończeniu prezentacji, wszyscy uczestnicy będą mieli okazję lepiej się poznać, zadać pytania prelegentom oraz poznać środowisko pracy w spółce Endava. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymaga rejestracji na platformie Eventbrite.
"Dla nas inwestycje w naszych pracowników, ale także w społeczności lokalne, zawsze były priorytetem i tym, co definiuje nas w branży. Dlatego wspieramy entuzjastów innowacji i technologii w naszym regionie poprzez organizację wydarzeń, podczas których specjaliści z dużym doświadczeniem w dziedzinie technologii dzielą się swoją wiedzą z uczestnikami", mówi Monica Daliu, Regional Head of People Development and Recruitment, Central Europe, Endava.
Spotkania z serii Connect.IT powered by Endava organizowane są dla członków lokalnych społeczności IT z myślą o stworzeniu silnej sieci profesjonalistów z różnych dziedzin. Dodatkowo - poprzez Connect.IT - Endava pragnie stworzyć platformę wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk. Spotkania Connect.IT odbywają się w państwach, w których spółka uruchomiła niedawno nowe oddziały: Polsce, Rumunii, Mołdawii i Bułgarii.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
UX – zawód przyszłości. Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
ZTE MF986D i ZTE MF17B – szybki Internet LTE na wyciągnięcie ręki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.