Endava wspiera lokalne społeczności IT
12 spotkań, 12 miast, 4 kraje, 2 miesiące, 1 kontynent. Brytyjska spółka technologiczna Endava łączy społeczności IT w krajach Europy Środkowej i tworzy platforę interakcji oraz wymiany doświadczeń dla profesjonalistów z branży. Koncepcja wydarzeń Connect.IT zakłada przybliżenie spółki lokalnym społecznościom IT poprzez spotkania z prelegentami z bogatym doświadczeniem w zakresie rozwoju oprogramowania, testowania lub zarządzania aplikacjami.
Persystencja danych będzie wiodącym tematem spotkania Connect.IT w Gdańsku, które odbędzie się 14 czerwca w Stoczni Cesarskiej. Prawie bezkodowa persystencja z wykorzystaniem Spring Data będzie tematem prezentacji Laurentia Spilca, natomiast Calin Constantinov przybliży superszybkie rekomendacje dzięki Neo4j.
Po zakończeniu prezentacji, wszyscy uczestnicy będą mieli okazję lepiej się poznać, zadać pytania prelegentom oraz poznać środowisko pracy w spółce Endava. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymaga rejestracji na platformie Eventbrite.
"Dla nas inwestycje w naszych pracowników, ale także w społeczności lokalne, zawsze były priorytetem i tym, co definiuje nas w branży. Dlatego wspieramy entuzjastów innowacji i technologii w naszym regionie poprzez organizację wydarzeń, podczas których specjaliści z dużym doświadczeniem w dziedzinie technologii dzielą się swoją wiedzą z uczestnikami", mówi Monica Daliu, Regional Head of People Development and Recruitment, Central Europe, Endava.
Spotkania z serii Connect.IT powered by Endava organizowane są dla członków lokalnych społeczności IT z myślą o stworzeniu silnej sieci profesjonalistów z różnych dziedzin. Dodatkowo - poprzez Connect.IT - Endava pragnie stworzyć platformę wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk. Spotkania Connect.IT odbywają się w państwach, w których spółka uruchomiła niedawno nowe oddziały: Polsce, Rumunii, Mołdawii i Bułgarii.
Co trzeci Polak uważa, że kompetencje cyfrowe są kluczowe dla rozwoju kariery
Zyxel Networks wprowadza na rynek inteligentne przełączniki zarządzalne
Jak WebWave zrewolucjonizowało tworzenie stron
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.