Komunikaty PR

Inteligentny wózek inwalidzki wygrał w konkursie Toyoty i trafi do produkcji

2020-12-21  |  16:30
Biuro prasowe

Inteligentny, superlekki wózek inwalidzki „Phoenix i” z kompozytu włókna węglowego to innowacyjny projekt brytyjskiej firmy Phoenix Instinct. Projekt zdobył finansowanie jako zwycięzca konkursu Mobility Unlimited Challenge zorganizowanego przez Toyota Mobility Foundation i Nesta Challenges.

 

Phoenix i zdobył główną nagrodę w wysokości 1 miliona dolarów w trwającym trzy lata konkursie Mobility Unlimited Challenge, którego celem było wprowadzenie nowych rozwiązań do świata urządzeń wspomagających osoby niepełnosprawne. Jest to jedna z wielu form realizacji przez Toyotę jej misji Mobility for All.

Wózek Phoenix i wykorzystuje inteligentne systemy, które automatycznie utrzymują jego środek ciężkości we właściwej pozycji. Dzięki temu pojazd, choć bardzo lekki, jest wyjątkowo stabilny i łatwy w manewrowaniu. Jego ramę wykonano z lekkiego i wytrzymałego kompozytu z włóknem węglowym. Wspomaganie przednich kół redukuje nieprzyjemne wibracje i minimalizuje obciążenia użytkownika. Inteligentnie sterowany system hamowania automatycznie wykrywa zjazd ze wzniesienia i adekwatnie redukuje prędkość pojazdu. Projekt wniesie do życia osób z niepełnosprawnościami nowy poziom wolności i swobody poruszania się. Otrzymaną nagrodę firma Phoenix Instinct przeznaczy na uruchomienie produkcji wózka i wprowadzenie go na rynek.

Konkurs istnieje od 2014 roku i jest skierowany do inżynierów, innowatorów i projektantów na całym świecie. Zgłaszane są do niego projekty na nowatorskie urządzenia wykorzystujące najnowsze technologie do zwiększenia mobilności i niezależności osób niepełnosprawnych. W najnowszej edycji konkursu ogłoszonej w 2017 roku pula wszystkich nagród wynosiła 4 miliony dolarów. Swoje projekty zgłosiło 80 zespołów z 28 krajów. Uczestnicy otrzymali opiekę mentorską inżynierów Toyoty oraz naukowców z Human Engineering Research Laboratories Uniwersytetu w Pittsburghu.

„Zwycięstwo w konkursie Toyota Mobility Unlimited Challenge to dla naszego zespołu w Phoenix Instinct ogromne wyróżnienie. To także dobra wiadomość dla użytkowników wózków inwalidzkich. Wózek inwalidzki, jaki znamy, nie zmienił się technologicznie od dziesięcioleci. Fundusze, które otrzymaliśmy w ramach konkursu, pozwoliły nam udowodnić, że sztuczna inteligencja ma potencjał także w tej branży. Dzięki nagrodzie możemy teraz przyspieszyć prace i wprowadzić nasz nowy produkt na rynek. To dla nas bardzo ekscytująca wiadomość, że Toyota otwiera się w swojej działalności na szeroko rozumianą mobilność. Myślę, że dzięki Toyocie niedługo zobaczymy wiele ważnych nowości na tym rynku. W Phoenix Instinct cieszymy się, że możemy przewodzić rewolucji w dziedzinie inteligentnych wózków inwalidzkich” – powiedział Andrew Slorance, CEO firmy Phoenix Instinct.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl Biuro prasowe
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
Technologie realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
2024-12-20 | 11:00

realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna

Seria realme 14 Pro wprowadza innowacyjną, wrażliwą na zimno technologię zmiany koloru, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży smartfonów. Wykorzystuje ona zaawansowane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.