Instalacja LPG i hak holowniczy - czy można to ze sobą łączyć?
Rosnące ceny paliw sprawiają, że każdy, kto wykorzystuje samochód na co dzień, szuka oszczędności. Jeśli mamy auto z silnikiem benzynowym, montaż instalacji LPG wydaje się naturalnym krokiem. Podobne wnioski wyciągają również właściciele fabrycznie nowych pojazdów, gdyż już na etapie konfiguracji auta wybierają instalację LPG. A co z dodatkowymi akcesoriami? Hak holowniczy jest praktycznym elementem wyposażenia.
W związku z dynamicznym rozwojem rynku motoryzacyjnego, warto ponownie przyjrzeć się temu zagadnieniu, aby rozwiać wszelkie niejasności i podkreślić nowe aspekty, które mogą być istotne dla właścicieli samochodów planujących instalację obu tych elementów.
Co zamontować jako pierwsze, hak, czy instalację?
W większości przypadków samochód może być wyposażony zarówno w instalację LPG, jak i hak holowniczy. Jednak istotne jest, aby zachować odpowiednią kolejność montażu tych elementów. Eksperci z firmy Steinhof zalecają, aby najpierw montować hak holowniczy, a dopiero później instalację gazową. Dlaczego? Montaż haka holowniczego wymaga precyzji i ścisłego przestrzegania procedur, szczególnie w kontekście lokalizacji punktów mocujących oraz otworów na śruby. Montaż instalacji gazowej oferuje większą elastyczność, co umożliwia dostosowanie jej elementów do już zamontowanego haka.
Gdy samochód ma już instalację LPG
W sytuacjach, gdy użytkownik decyduje się na montaż haka holowniczego w samochodzie, który już posiada instalację LPG, mogą pojawić się problemy techniczne. Na przykład, zbiornik gazu lub wlew do tankowania mogą kolidować z miejscem przeznaczonym na elementy konstrukcyjne haka holowniczego.
W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie modyfikacji instalacji gazowej, tak aby dostosować jej elementy do wymogów montażowych haka. Najczęściej sprowadza się to do przesunięcia punktów mocowania zbiornika, zastosowania innego modelu zbiornika lub przeniesienia gniazda do tankowania gazu.
Warto zauważyć, że zmiana lokalizacji gniazda do tankowania gazu może nie tylko ułatwić montaż haka, ale również zwiększyć komfort użytkowania samochodu, na przykład podczas tankowania z przyczepą. Kiedy możemy skorzystać z okolic wlewu paliwa, zamiast schylać się do zaworu gazu w dolnej części tylnego zderzaka.
Fabryczna instalacja LPG, a hak holowniczy
W przypadku samochodów wyposażonych w fabryczną instalację LPG, mogą być wymagane specjalne wersje haków holowniczych, które uwzględniają specyfikę instalacji. Przykładem jest Dacia Duster II, w której stosuje się różne referencje haków w zależności od tego, czy pojazd jest wyposażony w fabryczną instalację gazową. W związku z tym, ważne jest, aby na etapie zamawiania haka poinformować sprzedawcę o obecności instalacji LPG, aby uniknąć problemów z kompatybilnością.
Producenci instalacji LPG są gotowi do współpracy
W ostatnich latach można zaobserwować wzrost popularności nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają montaż haka holowniczego w samochodach z instalacją LPG. Przykładem mogą być innowacyjne modele zbiorników LPG o zmienionych kształtach i rozmiarach, które minimalizują ryzyko kolizji z hakiem holowniczym. Ponadto, niektóre nowoczesne systemy LPG oferują większą elastyczność w zakresie montażu, umożliwiając dostosowanie instalacji do specyficznych wymogów technicznych pojazdu.
Montaż haka holowniczego w samochodach z instalacją LPG to zadanie, które wymaga odpowiedniego planowania i uwzględnienia specyfiki obu tych elementów. Kluczem do sukcesu jest właściwa kolejność montażu oraz świadomość możliwości technicznych obu systemów. Firma Steinhof, jako lider na rynku haków holowniczych, zaleca dokładne konsultacje z fachowcami przed przystąpieniem do prac, co pozwoli uniknąć problemów i zapewni pełną kompatybilność instalacji LPG i haka holowniczego
mówi Mariusz Fornal - kierownik działu konstrukcyjnego Steinhof

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.