Komunikaty PR

Instalacja LPG i hak holowniczy - czy można to ze sobą łączyć?

2024-08-27  |  16:00
Biuro prasowe

Rosnące ceny paliw sprawiają, że każdy, kto wykorzystuje samochód na co dzień, szuka oszczędności. Jeśli mamy auto z silnikiem benzynowym, montaż instalacji LPG wydaje się naturalnym krokiem. Podobne wnioski wyciągają również właściciele fabrycznie nowych pojazdów, gdyż już na etapie konfiguracji auta wybierają instalację LPG. A co z dodatkowymi akcesoriami? Hak holowniczy jest praktycznym elementem wyposażenia.

W związku z dynamicznym rozwojem rynku motoryzacyjnego, warto ponownie przyjrzeć się temu zagadnieniu, aby rozwiać wszelkie niejasności i podkreślić nowe aspekty, które mogą być istotne dla właścicieli samochodów planujących instalację obu tych elementów.

Co zamontować jako pierwsze, hak, czy instalację?

W większości przypadków samochód może być wyposażony zarówno w instalację LPG, jak i hak holowniczy. Jednak istotne jest, aby zachować odpowiednią kolejność montażu tych elementów. Eksperci z firmy Steinhof zalecają, aby najpierw montować hak holowniczy, a dopiero później instalację gazową. Dlaczego? Montaż haka holowniczego wymaga precyzji i ścisłego przestrzegania procedur, szczególnie w kontekście lokalizacji punktów mocujących oraz otworów na śruby. Montaż instalacji gazowej oferuje większą elastyczność, co umożliwia dostosowanie jej elementów do już zamontowanego haka.

Gdy samochód ma już instalację LPG

W sytuacjach, gdy użytkownik decyduje się na montaż haka holowniczego w samochodzie, który już posiada instalację LPG, mogą pojawić się problemy techniczne. Na przykład, zbiornik gazu lub wlew do tankowania mogą kolidować z miejscem przeznaczonym na elementy konstrukcyjne haka holowniczego. 

W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie modyfikacji instalacji gazowej, tak aby dostosować jej elementy do wymogów montażowych haka. Najczęściej sprowadza się to do przesunięcia punktów mocowania zbiornika, zastosowania innego modelu zbiornika lub przeniesienia gniazda do tankowania gazu.

Warto zauważyć, że zmiana lokalizacji gniazda do tankowania gazu może nie tylko ułatwić montaż haka, ale również zwiększyć komfort użytkowania samochodu, na przykład podczas tankowania z przyczepą. Kiedy możemy skorzystać z okolic wlewu paliwa, zamiast schylać się do zaworu gazu w dolnej części tylnego zderzaka.

Fabryczna instalacja LPG, a hak holowniczy

W przypadku samochodów wyposażonych w fabryczną instalację LPG, mogą być wymagane specjalne wersje haków holowniczych, które uwzględniają specyfikę instalacji. Przykładem jest Dacia Duster II, w której stosuje się różne referencje haków w zależności od tego, czy pojazd jest wyposażony w fabryczną instalację gazową. W związku z tym, ważne jest, aby na etapie zamawiania haka poinformować sprzedawcę o obecności instalacji LPG, aby uniknąć problemów z kompatybilnością.

Producenci instalacji LPG są gotowi do współpracy

W ostatnich latach można zaobserwować wzrost popularności nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają montaż haka holowniczego w samochodach z instalacją LPG. Przykładem mogą być innowacyjne modele zbiorników LPG o zmienionych kształtach i rozmiarach, które minimalizują ryzyko kolizji z hakiem holowniczym. Ponadto, niektóre nowoczesne systemy LPG oferują większą elastyczność w zakresie montażu, umożliwiając dostosowanie instalacji do specyficznych wymogów technicznych pojazdu.

Montaż haka holowniczego w samochodach z instalacją LPG to zadanie, które wymaga odpowiedniego planowania i uwzględnienia specyfiki obu tych elementów. Kluczem do sukcesu jest właściwa kolejność montażu oraz świadomość możliwości technicznych obu systemów. Firma Steinhof, jako lider na rynku haków holowniczych, zaleca dokładne konsultacje z fachowcami przed przystąpieniem do prac, co pozwoli uniknąć problemów i zapewni pełną kompatybilność instalacji LPG i haka holowniczego

mówi Mariusz Fornal - kierownik działu konstrukcyjnego Steinhof

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja PETRONAS i Stellantis wprowadzają na rynek gamę produktów z recyklingu Biuro prasowe
2024-09-13 | 12:00

PETRONAS i Stellantis wprowadzają na rynek gamę produktów z recyklingu

PETRONAS Lubricants International (PLI), we współpracy ze Stellantis N.V., wprowadzają najnowszą gamę środków smarnych - oleje silnikowe Selenia SUSTAINera. Innowacyjne produkty
Motoryzacja Kierowcy często lekceważą ten podzespół,a to duży błąd! Poradnik Steinhof
2024-08-30 | 18:00

Kierowcy często lekceważą ten podzespół,a to duży błąd! Poradnik Steinhof

W branży motoryzacyjnej często mówimy o znaczeniu grubości tarcz i klocków hamulcowych, jednak w kontekście bezpieczeństwa na drodze nie możemy zapominać o równie
Motoryzacja Kamery samochodowe Mio dostępne w Inter Cars
2024-08-21 | 14:10

Kamery samochodowe Mio dostępne w Inter Cars

Produkty Mio można zamawiać z wygodnym odbiorem na terenie całego kraju. Dostępność tych zaawansowanych technologicznie kamer w ofercie Inter Cars to odpowiedź na wciąż rosnące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Duoport Lotniczy w Białymstoku ma być szansą na rozwój ściany wschodniej. Inicjatorzy rozmawiają z potencjalnymi inwestorami zagranicznymi

Duoport Lotniczy to szansa na rozwój regionu i całej ściany wschodniej – przekonuje Karol Halicki, prezes Podlaskiej Izby Lotniczej i Stowarzyszenia Port Lotniczy Białystok, które walczy o powstanie zupełnie nowego lotniska zlokalizowanego ok. 100 km od wschodniej granicy, w pobliżu trasy łączącej Warszawę z Białymstokiem. Jak podkreśla, inwestycja mogłaby obsługiwać transport cargo z Dalekiego i Bliskiego Wschodu i stać się dla tych kierunków bramą na rynki europejskie. Ze względu na położenie mogłaby mieć ogromne znaczenie pod względem bezpieczeństwa dla krajów bałtyckich.

Infrastruktura

Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł

W pierwszych sześciu miesiącach br. wydatki inwestycyjne PGE zwiększyły się do poziomu 4,64 mld zł wobec 3,95 mld zł w analogicznym okresie rok wcześniej. Spółka podkreśla, że jest to odpowiedź na dynamiczne zmiany zachodzące na rynku energetycznym i konieczność adaptacji do nowych realiów regulacyjnych. – Nasze najważniejsze inwestycje w drugiej połowie tego roku to zamknięcie finansowania największej, wielkoskalowej morskiej farmy wiatrowej Baltica 2 oraz finalizacja inwestycji w naszym segmencie gazowym – zapowiada Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Ochrona środowiska

Przez betonozę miasta coraz częściej zmagają się ze skutkami powodzi błyskawicznych. Rozwiązaniem jest zwiększanie terenów zielonych

W ciągu kilkudziesięciu ostatnich lat średnia temperatura w Polsce wzrosła o 2°C. Każda kolejna dekada jest cieplejsza od poprzedniej, a zmianom tym towarzyszą coraz częstsze i bardziej ekstremalne zjawiska pogodowe. Zespół doradczy PAN ds. kryzysu klimatycznego ocenia, że są one dodatkowo wzmacniane przez lokalne cechy klimatu miejskiego. To prowadzi m.in. do błyskawicznych powodzi wynikających z uszczelniania powierzchni i niedoboru zieleni. – Im więcej terenów zielonych, tym więcej możliwości wsiąkania i retencjonowania wody. Przyszłością są zielone miasta – ocenia hydrolog dr Jarosław Suchożebrski.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.