Instalacja LPG i hak holowniczy - czy można to ze sobą łączyć?
Rosnące ceny paliw sprawiają, że każdy, kto wykorzystuje samochód na co dzień, szuka oszczędności. Jeśli mamy auto z silnikiem benzynowym, montaż instalacji LPG wydaje się naturalnym krokiem. Podobne wnioski wyciągają również właściciele fabrycznie nowych pojazdów, gdyż już na etapie konfiguracji auta wybierają instalację LPG. A co z dodatkowymi akcesoriami? Hak holowniczy jest praktycznym elementem wyposażenia.
W związku z dynamicznym rozwojem rynku motoryzacyjnego, warto ponownie przyjrzeć się temu zagadnieniu, aby rozwiać wszelkie niejasności i podkreślić nowe aspekty, które mogą być istotne dla właścicieli samochodów planujących instalację obu tych elementów.
Co zamontować jako pierwsze, hak, czy instalację?
W większości przypadków samochód może być wyposażony zarówno w instalację LPG, jak i hak holowniczy. Jednak istotne jest, aby zachować odpowiednią kolejność montażu tych elementów. Eksperci z firmy Steinhof zalecają, aby najpierw montować hak holowniczy, a dopiero później instalację gazową. Dlaczego? Montaż haka holowniczego wymaga precyzji i ścisłego przestrzegania procedur, szczególnie w kontekście lokalizacji punktów mocujących oraz otworów na śruby. Montaż instalacji gazowej oferuje większą elastyczność, co umożliwia dostosowanie jej elementów do już zamontowanego haka.
Gdy samochód ma już instalację LPG
W sytuacjach, gdy użytkownik decyduje się na montaż haka holowniczego w samochodzie, który już posiada instalację LPG, mogą pojawić się problemy techniczne. Na przykład, zbiornik gazu lub wlew do tankowania mogą kolidować z miejscem przeznaczonym na elementy konstrukcyjne haka holowniczego.
W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie modyfikacji instalacji gazowej, tak aby dostosować jej elementy do wymogów montażowych haka. Najczęściej sprowadza się to do przesunięcia punktów mocowania zbiornika, zastosowania innego modelu zbiornika lub przeniesienia gniazda do tankowania gazu.
Warto zauważyć, że zmiana lokalizacji gniazda do tankowania gazu może nie tylko ułatwić montaż haka, ale również zwiększyć komfort użytkowania samochodu, na przykład podczas tankowania z przyczepą. Kiedy możemy skorzystać z okolic wlewu paliwa, zamiast schylać się do zaworu gazu w dolnej części tylnego zderzaka.
Fabryczna instalacja LPG, a hak holowniczy
W przypadku samochodów wyposażonych w fabryczną instalację LPG, mogą być wymagane specjalne wersje haków holowniczych, które uwzględniają specyfikę instalacji. Przykładem jest Dacia Duster II, w której stosuje się różne referencje haków w zależności od tego, czy pojazd jest wyposażony w fabryczną instalację gazową. W związku z tym, ważne jest, aby na etapie zamawiania haka poinformować sprzedawcę o obecności instalacji LPG, aby uniknąć problemów z kompatybilnością.
Producenci instalacji LPG są gotowi do współpracy
W ostatnich latach można zaobserwować wzrost popularności nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają montaż haka holowniczego w samochodach z instalacją LPG. Przykładem mogą być innowacyjne modele zbiorników LPG o zmienionych kształtach i rozmiarach, które minimalizują ryzyko kolizji z hakiem holowniczym. Ponadto, niektóre nowoczesne systemy LPG oferują większą elastyczność w zakresie montażu, umożliwiając dostosowanie instalacji do specyficznych wymogów technicznych pojazdu.
Montaż haka holowniczego w samochodach z instalacją LPG to zadanie, które wymaga odpowiedniego planowania i uwzględnienia specyfiki obu tych elementów. Kluczem do sukcesu jest właściwa kolejność montażu oraz świadomość możliwości technicznych obu systemów. Firma Steinhof, jako lider na rynku haków holowniczych, zaleca dokładne konsultacje z fachowcami przed przystąpieniem do prac, co pozwoli uniknąć problemów i zapewni pełną kompatybilność instalacji LPG i haka holowniczego
mówi Mariusz Fornal - kierownik działu konstrukcyjnego Steinhof

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.