Komunikaty PR

Innowacyjne rozwiązanie fintechowe na pomoc gospodarkom w kryzysie

2020-06-02  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

W obecnej sytuacji odmrażania gospodarki rządy krajów europejskich podejmują działania mające na celu pobudzenie konsumpcji. W tym celu uruchamiają m.in. ogromne programy pomocowe, których zadaniem jest zminimalizowanie negatywnego wpływu pandemii na gospodarkę zarówno poprzez wspieranie strony podażowej gospodarki, jak i aktywizowanie popytu. Aby środki pomocowe trafiały precyzyjnie do lokalnych przedsiębiorstw oraz tych gospodarstw domowych, które najpilniej ich potrzebują, europejskie firmy Loyaltek i Paynovate z branży fintech udostępniły wyspecjalizowane narzędzie – Unity Card, kartę prepaid umożliwiającą wspieranie określonych grup ludności, np. lokalnych sprzedawców i usługodawców, którzy musieli zamknąć swoje sklepy. Karta będzie dostępna bezpłatnie dla gmin również w Polsce.

W miarę stopniowego wypłaszczania krzywych zakażeń koronawirusem, Europa staje przed kolejnym wyzwaniem – odmrożenia gospodarki. Zarówno rządy krajowe, jak i organizacje międzynarodowe wprowadziły bezprecedensowe środki walki z kryzysem, ale trudno obecnie stwierdzić, czy okażą się one wystarczające, a przede wszystkim — czy zostaną wdrożone na tyle szybko, aby pomóc potrzebującym. Niespotykana skala kryzysu sprawia, że podejmowane przez władze kroki powinny być odważne i zdecydowane.

W związku z tym spółki Loyaltek i Paynovate — europejscy pionierzy i weterani branży fintech — nawiązały współpracę, w ramach której przygotowały wyjątkową ofertę dla rządów starających się wesprzeć krajowe przedsiębiorstwa. Jest to przedpłacona karta Unity Card, która umożliwia szybkie i  precyzyjne kierowanie środków pomocowych do potrzebujących ich obywateli. To innowacyjne fintechowe narzędzie daje możliwość zawężenia obszarów geograficznych, na których można dokonać płatności (np. jednej gminy) czy definiowania rodzajów przedsiębiorstw, których towary i usługi można nabyć. Pomaga to w precyzyjnym wsparciu tych  obszarów, które w szczególności ucierpiały w trakcie pandemii, np. hoteli, restauracji, barów, zakładów fryzjerskich, sklepów budowlanych czy sklepów odzieżowych. Unity Card umożliwia stymulowanie gospodarki w skali lokalnej i zapobiega odpływowi pieniędzy na zagraniczne rynki, np. poprzez zakupy on-line bądź przekazy pieniężne dla rodziny przebywającej poza granicami kraju. Duża część osób otrzymujących pomocowe środki finansowe po zaspokojeniu najbardziej podstawowych potrzeb decyduje się często na oszczędzanie pozostałych pieniędzy, co nie jest korzystne w sytuacji próby pobudzenia gospodarki – wykorzystanie Unity Card eliminuje również to ryzyko.

– Liderzy polityczni, od poziomu gminy do poziomu kraju, szukają sposobów na łagodzenie skutków kwarantanny oraz przygotowanie ludzi i gospodarki do powrotu do normalnego życia wspierają przedsiębiorców, którzy musieli zamknąć swoje zakłady, i pomagają rodzinom związać koniec z końcem — wyjaśnia Robert Masse, założyciel i CEO firmy Loyaltek oraz ekspert w dziedzinie płatności przy użyciu kart. – Czasu pozostało już jednak niewiele, dlatego należy odpowiedzieć sobie na pytanie, jak redystrybuować środki pomocowe szybko i efektywnie, unikając jednocześnie ryzyka oszustw. Należy przy tym mieć również na uwadze to, aby środki publiczne były wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem oraz przynosiły korzyści wszystkim stronom i społeczeństwu jako całości.

Kartę Unity Card można zasilić dowolną ilością środków dowolną liczbę razy. Działa ona jak zwykła karta debetowa na terminalach płatniczych. Okres ważności można zmieniać w zależności od potrzeb i czasu trwania planowanej pomocy. Użytkownicy mogą sprawdzać saldo za pomocą kodu QR zamieszczonego na odwrocie karty, natomiast sieć ekstranet umożliwia wydawcy karty monitorowanie i analizowanie sposobu wykorzystania środków znajdujących się na karcie oraz zarządzanie nim, a nawet jego modyfikowanie. Wszystko to dzieje się w czasie rzeczywistym. Proponując takie narzędzie, branża fintechowa wychodzi naprzeciw potrzebom rządów starających się wesprzeć krajowe przedsiębiorstwa, zapewniając wsparcie w sytuacji, która na początku wydawała się bez wyjścia.

W duchu społecznego zaangażowania nasze działy badań i rozwoju chciały pomóc w walce z pandemią. W ostatecznym rozrachunku o nawiązaniu współpracy potrzebnej do wdrożenia tego rozwiązania w całej Europie zadecydowała jego praktyczność i ogromny potencjał — stwierdza Robert Masse. – Nazwa, oznaczająca oczywiście solidarność, przyszła do nas naturalnie. Pierwsze 5000 kart postanowiliśmy zaoferować wszystkim gminom, które wyrażą chęć skorzystania z tego narzędzia, ponieważ to właśnie władze lokalne walczą ze skutkami pandemii na pierwszej linii. Koszty implementacji kart są ograniczone do minimum i stanowią jedynie niewielką część typowych kosztów podobnych tradycyjnych rozwiązań. Nie pobieramy też żadnych marży od transakcji. Dwa lata temu dostarczyliśmy już 12 000 kart dla programu World Food Program na potrzeby pomocy humanitarnej.

Proponowane rozwiązanie dobrze sprawdziło się już w Niemczech w czasie kryzysu migracyjnego. Loyaltek dostarczył wówczas lokalnym władzom dziesiątki tysięcy kart, dzięki którym mogły one zarządzać zasiłkami dla syryjskich uchodźców i zaspokoić ich podstawowe potrzeby poprzez umożliwienie im dokonywania zakupów w lokalnych sklepach.

Karta Unity Card, która będzie dostępna bezpłatnie dla gmin jako dla pierwszego lokalnego poziomu władzy, może być natychmiast dostarczona do dowolnego miejsca w Europie. Karty mogą zostać dostarczane beneficjentom bezpośrednio lub wysyłane zbiorczo do odpowiedniego urzędu, który następnie dokonuje ich dalszej dystrybucji – pozwala to uniknąć uciążliwych nakładów logistycznych i administracyjnych. W razie potrzeby wygląd kart Unity Card można spersonalizować. Płatności wykonywane przez obywateli kartą są zarządzane razem z pozostałym ruchem płatniczym, a wsparcie dla właścicieli kart zapewnia Loyaltek lub sam „klient”, czyli urząd wydający kartę.

Dotychczas w Europie złożono już wnioski na prawie milion kart.


Loyaltek NV to europejski lider branży kart o ograniczonym zasięgu, zarządzający licznymi programami kart podarunkowych i kart do wydatków służbowych w 14 krajach. Do jego klientów należą firmy Sodexo, Ingenico i Total oraz wiele dużych firm z branży nieruchomości komercyjnych. Korzystają one z doświadczenia firmy Loyaltek przy realizacji projektów branżowych i projektów zaawansowanych technologicznie.

Paynovate NV to jeden z sześciu belgijskich emitentów elektronicznych środków płatniczych, podlegający regulacjom Narodowego Banku Belgii i upoważniony do emisji instrumentów płatniczych we wszystkich państwach europejskich. Paynovate jest również głównym członkiem organizacji Visa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Perspektywa wzrostów w faktoringu już w drugim kwartale Biuro prasowe
2024-04-24 | 16:30

Perspektywa wzrostów w faktoringu już w drugim kwartale

Pierwszy kwartał 2024 roku na rynku faktoringu przyniósł nieznaczny spadek obrotów w relacji do analogicznego okresu rok temu. Firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów w
Finanse Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
2024-04-24 | 08:00

Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP

W trakcie uroczystego wieczoru na zakończenie konferencji E-Leasing Day 6.0, organizowanej przez Związek Polskiego Leasingu (ZPL), zostały wręczone odznaczenia państwowe dla osób
Finanse Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy
2024-04-22 | 09:00

Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy

Toyota Bank kontynuuje wprowadzanie korzystnych zmian w ofercie lokat, reagując na oczekiwania klientów. Bank podnosi oprocentowanie swojej flagowej Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Infrastruktura

Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.