Innowacje firmy Paged na targach BAU 2023 w Monachium
Paged to największy polski producent sklejki i piąty dostawca tego materiału w Europie, który swoje szerokie portfolio zaawansowanych technologicznie produktów zaprezentuje w tym tygodniu na targach BAU.
BAU, organizowane w tym roku w dniach 17-22 kwietnia w Monachium, to jedno z największych na świecie wydarzeń dla branży budowlanej, na którym pojawi się ponad 2 tys. wystawców z 45 krajów.
Sklejki Paged od lat znajdują szerokie zastosowanie w budownictwie. Dzięki inwestycji firmy w zaawansowane technologie, z powodzeniem wykorzystywane są w konstrukcjach ścian i podłóg, jako zabezpieczenie poszycia dachów i w systemach szalunkowych. Nastomiast sklejki trudnopalne czy wyprodukowane z użyciem klejów roślinnych, poprawiają jakość powietrza zupełnie jak lite drewno.
– Obecność na Targach BAU, daje nam możliwość pokazania mnóstwa przewag naszych sklejek. W przypadku zastosowania sklejki Paged w konstrukcjach ścian i podłóg, świadczymy usługi obróbki T&G, co pozwala na łatwy montaż – mówi Bartosz Budnicki, członek zarządu spółek grupy Paged Wood, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. – Z kolei nasza sklejka Paged DryGuard, która nie absorbuje wody i jest szeroko stosowana na rynkach skandynawskich czy w Wielkiej Brytanii, skutecznie zabezpiecza poszycia dachowe przed pleśnią i grzybami, dzięki czemu nie musi być demontowana przed zamknięciem dachu. To oszczędność w kosztach całego projektu – wyjaśnia.
Paged to również duży dostawca sklejki dla producentów systemów szalunkowych. W swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów od sklejki Paged Form, przez Paged Twin Form i Paged Master Form aż do Paged Ultra Form do zastosowań specjalnych, używanej przez światowych producentów systemów szalunkowych – partnerów Paged. Systemu złożonego ze sklejek Paged Ultra Form, można używać wielokrotnie – nawet do 100 razy, co także wpływa pozytywnie na koszty i płynność w prowadzeniu projektów budowlanych.
– Bezpieczeństwo i ekologia to jedne z kierunków prac Paged Lab Tech, działającego w Grupie Paged Wood Centrum Badawczo-Rozwojowego. Dzięki ich badaniom, Paged wprowadził na rynek sklejkę Paged GreenPly, w której produkcji wykorzystuje się kleje na bazie roślinnej, co pozwala na dalsze obniżenie ujemnego już śladu węglowego sklejki oraz zmniejszenie emisji lotnych związków organicznych – podkreśla Jarosław Michniuk, prezes zarządu spółek grupy Paged Wood. Jednym z segmentów rynku, które wykorzystują naszą sklejkę, są producenci wyrobów dla dzieci w tym mebli. Z kolei, nasze sklejki trudnopalne, spełniają ambitne wymogi normy Bs1,d0 zwiększając bezpieczeństwo konstrukcji i przede wszystkim ludzi z niej korzystających w przypadku pożaru – dodaje.
Na filmie poniżej pokazujemy porównanie palności sklejek w czasie w tym konstrukcji zbudowanej ze sklejki Paged Softwood ThickPly FR (fire retardant): https://www.youtube.com/watch?v=9vj3tmc4kAY
Zapraszamy na stoisko Paged nr 519, do Hali B5 w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Monachium od 17 do 22 kwietnia.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.