Komunikaty PR

Zaprojektuj Zmiany Społeczne. Dołącz do „Generatora Innowacji. Sieci Wsparcia 3”

2024-10-09  |  15:00
Biuro prasowe

Czy design może zmieniać życie osób w późnej dorosłości? Trwa rekrutacja do III edycji „Generatora Innowacji. Sieci Wsparcia” – projektu, który poszukuje kreatywnych rozwiązań dla wyzwań, z jakimi mierzą się osoby w późnej dojrzałości. Innowatorzy, czy to studenci, doświadczeni projektanci, czy całkowici nowicjusze z trafną obserwacją i ciekawym pomysłem, mają niepowtarzalną okazję stworzyć nowatorskie rozwiązanie, które może realnie poprawić codzienne życie osób w późnej dorosłości. To nie tylko szansa na rozwój umiejętności, ale też na współtworzenie bardziej wspierającego i inkluzywnego społeczeństwa.

W obliczu rosnącej liczby osób w późnej dorosłości, które mierzą się z różnorodnymi wyzwaniami takimi jak m.in. izolacja, problemy z dostępnością usług czy trudności w codziennych czynnościach, „Generator Innowacji” poszukuje kreatywnych umysłów gotowych na opracowanie nowych, odważnych rozwiązań i usług społecznych. Jak design i myślenie projektowe mogą przyczynić się do stworzenia bardziej inkluzywnego, wspierającego środowiska dla starzejącego się społeczeństwa? W tym projekcie nie chodzi tylko o reagowanie na bieżące problemy, ale także o przewidywanie przyszłych potrzeb i projektowanie usług, które będą dostępne i przyjazne dla każdego.

Innowacja z poprzednich edycji Generatora, „Rowerowe Riksze” to jeden z doskonałych przykładów, jak innowacyjne rozwiązania mogą odpowiadać na wyzwania osób w późnej dorosłości, a jednocześnie przewidywać przyszłe potrzeby. Innowatorzy zaangażowani w ten projekt nie tylko stworzyli riksze dostosowane do potrzeb osób starszych, ale przede wszystkim zaprojektowali kompleksową usługę społeczną, która umożliwia seniorom aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Dzięki temu, osoby w późnej dorosłości mogą w komfortowy sposób podróżować po mieście, nawiązywać kontakty z rówieśnikami i cieszyć się aktywnością fizyczną na świeżym powietrzu. To przykład, jak design nie ogranicza się jedynie do produktu, ale obejmuje całościową usługę, która wspiera włączanie społeczne i poprawia jakość życia.

Powyższa koncepcja idealnie obrazuje, że udział w Generatorze to doskonała okazja, by rozwijać umiejętności z zakresu design thinking, prototypowania oraz współpracy międzykulturowej i międzypokoleniowej. Dzięki praktycznym warsztatom, współpracy z doświadczonymi mentorami i ekspertami z zakresu starzenia się i długowieczności, uczestnicy będą mogli rozwinąć, przetestować i dopasować swoje pomysły. Ponadto program oferuje możliwość eksperymentowania z różnorodnymi metodami projektowymi. Generator nie jest zwykłym grantem. Projekt daje przestrzeń na sprawdzanie, mylenie się i poprawianie pomysłów. A nad wszystkim czuwają doświadczeni eksperci chętni do pomocy i dzielenia się swoją wiedzą.

Jak wspomina Ewa, uczestniczka poprzedniej edycji Generatora: „Tutorka pełniła rolę anioła stróża nad projektem, co faktycznie dawało poczucie bezpieczeństwa. Eksperci odpowiadali na różne pytania,

co było dla nas szczególnie istotne. Dzięki tutorce można było uzyskać odpowiedzi na wiele wątpliwości i załatwić różne sprawy. Przetestowaliśmy wiele rozwiązań, dostrzegliśmy pewne trudności, ale również zdobyliśmy cenne doświadczenia i interesujące historie, które na pewno z nami zostaną.”

Uczestnicy programu nie tylko zyskają szansę na realizację swoich innowacyjnych pomysłów, ale również mogą liczyć na wsparcie finansowe w wysokości do 90 tysięcy złotych, które pozwoli im przetestować i wdrożyć swoje rozwiązania. Czeka na nich współpraca z ekspertami związanymi z dziedzinami takimi jak starzenie się i długowieczność design, psychologia, badania UX i innymi, którzy będą czuwać nad rozwojem projektów i dzielić się cenną wiedzą. Program to także seria warsztatów, które nie tylko poszerzą umiejętności projektowe, ale także pozwolą lepiej zrozumieć innowacyjne procesy twórcze. Co więcej, to wyjątkowa okazja do budowania sieci kontaktów z innymi designerami, innowatorami i organizacjami, co może zaowocować dalszą współpracą i wsparciem przy realizacji przyszłych projektów.

Nie przegap tej szansy na wprowadzenie zmian! Zgłoś się do programu „Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 3” i rozwijaj pomysły na nową długowieczność. Rekrutacja trwa tylko do 31 października!

Szczegóły i formularz zgłoszeniowy znajdziesz na stronie: www.sieciwsparcia.pl 

***

Projekt „Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 3.” jest dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Całkowita wartość projektu wynosi 9 757 847,00 zł, z czego 9 269 954,65 zł (95%) finansują #FunduszeEuropejskie, a 487 892,35 zł budżet państwa.​

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu Biuro prasowe
2024-11-18 | 01:00

Sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu

Wystawa „World Unseen”, którą już w grudniu będzie można oglądać w Warszawie, pozwala osobom niewidomym i słabowidzącym poznawać świat wizualny za pomocą dotyku i
Infrastruktura Zrównoważone miasto przyszłości — rola mikromobilności w urbanistyce
2024-09-30 | 16:20

Zrównoważone miasto przyszłości — rola mikromobilności w urbanistyce

Współczesne miasta stoją przed wieloma wyzwaniami urbanistycznymi i transportowymi. Wzrost liczby ludności, kongestia (zbyt duża liczba pojazdów), a co za tym idzie korki na
Infrastruktura Bezpieczny workation: jak chronić sprzęt i dane podczas pracy poza biurem
2024-09-20 | 01:00

Bezpieczny workation: jak chronić sprzęt i dane podczas pracy poza biurem

Workation, czyli połączenie pracy zdalnej z wypoczynkiem w wyjątkowych miejscach, staje się coraz popularniejszym trendem w obszarze benefitów pracowniczych, oferując pracownikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.