Wyborowa Pernod Ricard otwiera nowe centrum dystrybucyjne
Wyborowa Pernod Ricard uruchamia, w Nowym Kisielinie pod Zieloną Górą, centrum dystrybucyjne, z którego dostarczać będzie produkty odbiorcom w całym kraju. To najnowocześniejszy magazyn firmy w Polsce, spełniający najwyższe standardy branżowe.
- Nowe centrum dystrybucyjne znacząco rozszerza skalę naszego biznesu na polskim rynku. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i urządzeń oraz automatyzacji wielu procesów, z nowego magazynu możemy wysyłać około 40 mln litrów naszych produktów rocznie, do odbiorców na terenie całego kraju. W centrum dystrybucyjnym, podobnie jak w naszych zakładach produkcyjnych, zastosowaliśmy rozwiązania pro środowiskowe – korzystamy m. in. z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych, powiedział Artur Otta, dyrektor operacyjny w Wyborowa Pernod Ricard.
- To dla nas ważne, że firma Wyborowa Pernod Ricard, z długoletnią tradycją działalności w Zielonej Górze, cały czas się rozwija. Cieszymy się, że uruchamiając centrum dystrybucyjne, Wyborowa Pernod Ricard tworzy nowe, bezpieczne miejsca pracy, ale też dba o środowisko. Otwarcie tego nowoczesnego obiektu jest też kolejnym dowodem na to, że Lubuski Park Przemysłowy jest doskonałą lokalizacją inwestycyjną w naszym regionie, powiedział Dariusz Lesicki, Zastępca Prezydenta Zielonej Góry.
Nowa inwestycja Wyborowa Pernod Ricard obejmuje wybudowanie hali centrum dystrybucyjnego wraz z niezbędną infrastrukturą (powierzchnie magazynowe, techniczne, biurowo-socjalne), a także zakup i instalację maszyn oraz niezbędnych urządzeń.
Centrum dystrybucyjne w Nowym Kisielinie będzie spełniało najwyższe standardy branżowe. Hala o pojemności 11.000 miejsc paletowych, ze zwiększoną powierzchnią rozładunkową i załadunkową oraz przepływowym układzie, zoptymalizuje proces obrotu towarów. System magazynowania ładunków na regałach paletowych wysokiego składowania został wyposażony w 4 paletomaty oraz samojezdne owijarki, które automatyzują operacje logistyczne i odciążą pracowników.
Nowy magazyn wykorzystuje też rozwiązania pro-środowiskowe - energia elektryczna wytwarzana jest w oparciu o źródła odnawialne, zmniejszone zostało zużycie prądu w godzinach nocnych, a wózki widłowe transportujące ładunki mają zasilanie elektryczne, nie emitują zatem spalin. Wszystkie te działania wpisują się w ogłoszony w kwietniu 2019 r. plan działań Grupy w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności - do roku 2030, który określa konkretne zobowiązania, zgodne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ, w czterech najważniejszych obszarach: troski o miejsce pochodzenia (Nurturing Terroir), doceniania ludzi (Valuing People), wytwarzania w obiegu zamkniętym (Circular Making) i odpowiedzialnej gościnności (Resposible Hosting).
Nowe centrum dystrybucyjne to kolejna inwestycja Wyborowa Pernod Ricard w Zielonej Górze, gdzie firma obecna jest od lat. Ma tu jeden ze swoich kluczowych zakładów produkcyjnych, który działa w mieście od ponad 75 lat, produkując ikoniczne marki, takie jak Wyborowa, Luksusowa czy OSTOYA i tworząc miejsca pracy dla kolejnych pokoleń Zielonogórzan.
Sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu
Zaprojektuj Zmiany Społeczne. Dołącz do „Generatora Innowacji. Sieci Wsparcia 3”
Zrównoważone miasto przyszłości — rola mikromobilności w urbanistyce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.