Rozwiązania Ubiquiti “made in Kraków” używane są przez miliony użytkowników
Symetria PR
Kozia 26a
30-733 Kraków
kontakt|symetriapr.com| |kontakt|symetriapr.com
506 436 176
www.facebook.com/symetriapr
Jak stworzyć miejsce, w którym inżynier ma realny wpływ na końcowy produkt i szybko dostrzega efekty swojej pracy? Udało się to w Krakowie, w firmie Ubiquiti, w której informatycy od 7 lat na co dzień tworzą i rozwijają produkty umożliwiające budowę infrastruktury sieciowej. Rozwiązania Ubiquiti “made in Kraków” wykorzystywane są przez miliony użytkowników na całym świecie.
Krakowskie Ubiquiti funkcjonuje w stolicy Małopolski już siedem lat. Informatycy, w bogato wyposażonym centrum badań i rozwoju, które mieści się na ul. Zielińskiego, tworzą hardware, a także software do sprzętu sieciowego klasy enterprise, który dostępny jest również dla małych i średnich przedsiębiorstw.
- Krakowski zespół tworzy produkty nie tylko najwyższej jakości, ale również atrakcyjne wizualnie – mówi Jerzy Mardaus, manager polskiego oddziału Ubiquiti. – Z tego powodu do naszego R&D stale szukamy naprawdę doświadczonych i kreatywnych ludzi. Takich, którzy są ekspertami i pasjonatami technologii sieciowych i chcą rozwijać produkty, mając realny wpływ na rozwiązania sprzętowe, jak i oprogramowanie służące do zarządzania nimi. Takie połączenie tych obszarów nie jest zbyt często spotykanie innych firmach informatycznych.
Dlaczego to właśnie Kraków stał się kolejną na świecie i jedyną w Polsce siedzibą Ubiquiti?
- Ubiquiti stawia na lokalizację z dużym potencjałem. Kraków to miasto słynące z najlepszych uczelni technicznych, w których codziennie kształcą się świetni specjaliści – dodaje Jerzy Mardaus. – Nie jestem pewnie odosobniony, mówiąc że stolica Małopolski uznawana jest też za lokalizację z ogromnym potencjałem do rozwoju ośrodka R&D nowych technologii.
Warto dodać, że w Ubiquiti każdy inżynier jest użytkownikiem końcowym urządzeń, nad którymi pracuje. Co to znaczy?
- W naszej siedzibie posiadamy laboratorium, w którym tworzymy i testujemy budowane przez nas rozwiązania. Instalujemy je również w swoich domach, aby testować technologię w warunkach, w jakich jest używana na co dzień przez tysiące użytkowników. Każdy z nas ma więc realny wpływ na to, jak nowy produkt będzie wyglądał, jakie będzie miał funkcjonalności i jak będzie działał – mówi Przemysław Sobczuk, inżynier w Ubiquiti, który na co dzień rozwija kluczowy dla firmy produkt UniFi Network Application. – Cieszy mnie również to, że kiedy jestem na lotnisku, w kawiarni czy na stoku narciarskim to widzę funkcjonujące tam nasze produkty, nad którymi osobiście pracuję w Krakowie.
Design i człowiek
Urządzenia Ubiquiti zyskały uznanie na całym świecie również z powodu swojego wyglądu – są designerskie i mają nowoczesny kształt. To sprawia, że rozmieszczone w domach czy obiektach użyteczności publicznej elementy infrastruktury sieciowej, takie jak routery, punkty dostępowe, switche, wyglądają estetycznie i elegancko, doskonale wkomponowując się w otoczenie.
Firma koncentruje się na tym, aby zapewnić najlepsze warunki pracy dla swoich pracowników. Mają oni swobodny dostęp do przekąsek i owoców, mogą zamawiać na koszt firmy lunch, a także przyprowadzić do biura swojego psa czy kota.
Przedsiębiorstwo stawia na osoby, które chcą się skupić na tworzeniu produktu i mieć realny wpływ na jego końcowy wygląd i funkcje. Jak podkreśla zarządzający krakowskim oddziałem firmy, Ubiquiti zaprasza do siebie tych, którzy nie czują się dobrze w dość anonimowej pracy w korporacji.
- Dla nas najbardziej liczy się pasja do tworzenia technologii i prototypów. Zapewniamy pracownikom nieograniczony dostęp do najlepszych narzędzi niezbędnych do pracy. Gdy nasi inżynierowie czegoś potrzebują, wystarczy, że o tym powiedzą. Wszystko po to, aby mogli swobodnie wdrażać wizje najbardziej zaawansowanych produktów – dodaje Jerzy Mardaus.
Obecnie na całym świecie działa już ponad 150 mln urządzeń firmy Ubiquiti. Klienci wybierają je głównie ze względu na połączenie dobrej jakości, ekskluzywnego wyglądu i konkurencyjnej ceny.
Energia słoneczna a zimowa pora. Czy fotowoltaika jest opłacalna przez cały rok?
BERGER Bau zmodernizuje drogi gminne w Podolszu i Zatorze
Sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.
Polityka
Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga
Najpierw wywiad z Alice Weidel, współprzewodniczącą AfD, a ostatnio wystąpienie na platformie X podczas inauguracji kampanii wyborczej – w ten sposób Elon Musk wyraża swoje poparcie dla tej niemieckiej frakcji politycznej. – Wsparcie Elona Muska nam pomaga, bo w pewnym sensie AfD poprawiła swój image za granicą – mówi Tomasz Froelich, poseł do Parlamentu Europejskiego z Alternatywy dla Niemiec. Jak wskazuje, trudno przy takim poparciu utrzymać zarzut, że AfD jest ugrupowaniem prorosyjskim.
Polityka
Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
Wielowymiarowe bezpieczeństwo skupione wokół siedmiu filarów ma być fundamentem polskiej prezydencji w UE. Kluczowe, zwłaszcza w kontekście rosnącego napięcia geopolitycznego czy zagrożenia hybrydowego, jest wzmocnienie bezpieczeństwa zewnętrznego i informacyjnego. Zgodnie z zapowiedziami Donalda Tuska konkurencyjność Europy ma z kolei zależeć od działań deregulacyjnych Parlamentu Europejskiego, polski rząd ma się też koncentrować na znoszeniu barier i obciążeń biurokratycznych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.