Rozwiązania Ubiquiti “made in Kraków” używane są przez miliony użytkowników
Symetria PR
Kozia 26a
30-733 Kraków
kontakt|symetriapr.com| |kontakt|symetriapr.com
506 436 176
www.facebook.com/symetriapr
Jak stworzyć miejsce, w którym inżynier ma realny wpływ na końcowy produkt i szybko dostrzega efekty swojej pracy? Udało się to w Krakowie, w firmie Ubiquiti, w której informatycy od 7 lat na co dzień tworzą i rozwijają produkty umożliwiające budowę infrastruktury sieciowej. Rozwiązania Ubiquiti “made in Kraków” wykorzystywane są przez miliony użytkowników na całym świecie.
Krakowskie Ubiquiti funkcjonuje w stolicy Małopolski już siedem lat. Informatycy, w bogato wyposażonym centrum badań i rozwoju, które mieści się na ul. Zielińskiego, tworzą hardware, a także software do sprzętu sieciowego klasy enterprise, który dostępny jest również dla małych i średnich przedsiębiorstw.
- Krakowski zespół tworzy produkty nie tylko najwyższej jakości, ale również atrakcyjne wizualnie – mówi Jerzy Mardaus, manager polskiego oddziału Ubiquiti. – Z tego powodu do naszego R&D stale szukamy naprawdę doświadczonych i kreatywnych ludzi. Takich, którzy są ekspertami i pasjonatami technologii sieciowych i chcą rozwijać produkty, mając realny wpływ na rozwiązania sprzętowe, jak i oprogramowanie służące do zarządzania nimi. Takie połączenie tych obszarów nie jest zbyt często spotykanie innych firmach informatycznych.
Dlaczego to właśnie Kraków stał się kolejną na świecie i jedyną w Polsce siedzibą Ubiquiti?
- Ubiquiti stawia na lokalizację z dużym potencjałem. Kraków to miasto słynące z najlepszych uczelni technicznych, w których codziennie kształcą się świetni specjaliści – dodaje Jerzy Mardaus. – Nie jestem pewnie odosobniony, mówiąc że stolica Małopolski uznawana jest też za lokalizację z ogromnym potencjałem do rozwoju ośrodka R&D nowych technologii.
Warto dodać, że w Ubiquiti każdy inżynier jest użytkownikiem końcowym urządzeń, nad którymi pracuje. Co to znaczy?
- W naszej siedzibie posiadamy laboratorium, w którym tworzymy i testujemy budowane przez nas rozwiązania. Instalujemy je również w swoich domach, aby testować technologię w warunkach, w jakich jest używana na co dzień przez tysiące użytkowników. Każdy z nas ma więc realny wpływ na to, jak nowy produkt będzie wyglądał, jakie będzie miał funkcjonalności i jak będzie działał – mówi Przemysław Sobczuk, inżynier w Ubiquiti, który na co dzień rozwija kluczowy dla firmy produkt UniFi Network Application. – Cieszy mnie również to, że kiedy jestem na lotnisku, w kawiarni czy na stoku narciarskim to widzę funkcjonujące tam nasze produkty, nad którymi osobiście pracuję w Krakowie.
Design i człowiek
Urządzenia Ubiquiti zyskały uznanie na całym świecie również z powodu swojego wyglądu – są designerskie i mają nowoczesny kształt. To sprawia, że rozmieszczone w domach czy obiektach użyteczności publicznej elementy infrastruktury sieciowej, takie jak routery, punkty dostępowe, switche, wyglądają estetycznie i elegancko, doskonale wkomponowując się w otoczenie.
Firma koncentruje się na tym, aby zapewnić najlepsze warunki pracy dla swoich pracowników. Mają oni swobodny dostęp do przekąsek i owoców, mogą zamawiać na koszt firmy lunch, a także przyprowadzić do biura swojego psa czy kota.
Przedsiębiorstwo stawia na osoby, które chcą się skupić na tworzeniu produktu i mieć realny wpływ na jego końcowy wygląd i funkcje. Jak podkreśla zarządzający krakowskim oddziałem firmy, Ubiquiti zaprasza do siebie tych, którzy nie czują się dobrze w dość anonimowej pracy w korporacji.
- Dla nas najbardziej liczy się pasja do tworzenia technologii i prototypów. Zapewniamy pracownikom nieograniczony dostęp do najlepszych narzędzi niezbędnych do pracy. Gdy nasi inżynierowie czegoś potrzebują, wystarczy, że o tym powiedzą. Wszystko po to, aby mogli swobodnie wdrażać wizje najbardziej zaawansowanych produktów – dodaje Jerzy Mardaus.
Obecnie na całym świecie działa już ponad 150 mln urządzeń firmy Ubiquiti. Klienci wybierają je głównie ze względu na połączenie dobrej jakości, ekskluzywnego wyglądu i konkurencyjnej ceny.
Firma Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa
Jak nie tracić wody, czyli retencja w miastach
Trendy w prefabrykacji betonowej - na co stawia Sienkiewicz?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.