Popularna lokalizacja i sprawdzony deweloper - tak wybieramy nieruchomość
O zdolności kredytowej decydują liczby – zgłaszamy się do placówki bankowej (choć coraz częściej klienci korzystają z pomocy ekspertów finansowych porównujących różne oferty kredytowe), informujemy o swoich dochodach, wydatkach w budżecie domowym. Dowiadujemy się, na jakie zobowiązanie możemy sobie pozwolić. W konsekwencji, determinuje to, jaką nieruchomość kupimy. Rzecz jasna oprócz ceny liczy się też lokalizacja nowego osiedla i jego inwestor. W przypadku rynku nieruchomości nie można mówić o chwilowej modzie na dane miejsce do zamieszkania, ale o trendach z pewnością tak. W przypadku Poznania, widzimy od kilkunastu lat, że mieszkańcy przenoszą się do gmin ościennych. - Od ponad 15 lat klienci na rynku deweloperskim przeprowadzają się na zachodnią stronę przedmieść, a to rozwiązanie ma niezaprzeczalne atuty. Kierują się popularnością poszczególnych inwestycji, chociażby w Dąbrówce. Od kilku lat to samo zauważamy w gminie Swarzędz. Zalasewo i Rabowice to miejscowości, gdzie powstaje sporo osiedli deweloperskich, a niemal wszystkie mieszkania są sprzedawane jeszcze przed ukończeniem budowy – analizuje sytuację na rynku Kinga Błaszkowiak, specjalista ds. sprzedaży i marketingu Greenbud Development. Deweloper zrealizował osiedle Zielone Rabowice i jego kontynuację, Zielone Rabowice II (z etapami I – III, a czwarta część w budowie). – Zaufało nam ponad 130 rodzin, które wybrały swój lokal w zabudowie bliźniaczej. Jesteśmy rozpoznawalni, klienci wiedzą, czego się spodziewać, jak budujemy. Zauważamy, że to zdecydowanie ułatwia im podjęcie ostatecznej decyzji – podkreśla Kinga Błaszkowiak.
Podążając za trendem i… deweloperem
Rabowice w gminie Swarzędz, po wschodniej stronie poznańskich przedmieść, to lokalizacja, którą w zasadzie odkrył Greenbud Development i zdecydował się na niemałą inwestycję. Z każdym miesiącem coraz większa liczba rodzin przekonywała się do tego, by zamieszkać na osiedlu Zielone Rabowice. – Przychodząc do naszego biura, klienci pytali np. ile rodzin już zamieszkało, jak idzie sprzedaż, jakie mamy plany, czy zostajemy w Rabowicach na dłużej jako deweloper – podkreśla Kinga Błaszkowiak z firmy Greenbud. Część osób podążała za trendem, a część… za deweloperem. Greenbud podczas jesiennych Targów Mieszkań i Domów w Poznaniu zaprezentował premierowo osiedle Nowy Jasin (gmina Swarzędz), wprowadzając nowy typ budynku (siedem domów w zabudowie czterolokalowej), w zupełnie nowej lokalizacji. O sukcesie sprzedażowym decydowała nie tylko nowa, ciekawa oferta, ale też marka dewelopera, to stanowi gwarancję spokoju. - Jesteśmy na niemal każdych Targach Mieszkań i Domów w Poznaniu, regularnie organizujemy drzwi otwarte. Marka i rozpoznawalność to nasze atuty w komunikacji z klientami, ale i przewaga konkurencyjna – podsumowuje Kinga Błaszkowiak.
Ekipy budowlane pracują aktualnie zarówno na inwestycji Nowy Jasin, jak i Zielone Rabowice II – etap IV. W Jasinie pierwsze odbiory zaplanowano na wrzesień 2020, a w Rabowicach klienci odbiorą klucze do swoich domów w I kwartale 2021. Tymczasem biuro sprzedaży, razem z inwestorami, ze względu na dużą popularność osiedli, planuje rozszerzyć ofertę mieszkaniową.
Sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu
Zaprojektuj Zmiany Społeczne. Dołącz do „Generatora Innowacji. Sieci Wsparcia 3”
Zrównoważone miasto przyszłości — rola mikromobilności w urbanistyce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.