PolCard from Fiserv obsługuje płatności w nowych parkometrach w Gdańsku
120 nowoczesnych parkometrów z 9 calowymi, dotykowymi ekranami stanęło na Starym Mieście w Gdańsku. Urządzenia zasilane są energią słoneczną i wyposażone w specjalne czytniki kart bankowych z tzw. trybem uśpienia. Pozwala to na minimalne zużycie energii w momentach, gdy parkometr nie jest używany. Za obsługę płatności w automatach odpowiada Fiserv Polska, właściciel marki PolCard from Fiserv.
Parkometry, których producentem i dostawcą jest firma MBS Computergraphik, obsługują wszystkie popularne metody płatności: karty płatnicze, BLIK oraz również gotówkę. Ich oprogramowanie umożliwia, poza klasyczną metodą płatności za parking, opcję dopłaty do już aktywnego biletu.
- Jest to bardzo istotna funkcja zarówno dla mieszkańców, jak i turystów. Gdy np. kierowca zostawi samochód w danym miejscu, a następnie przemieści się kilka kilometrów dalej i zauważy, że kończy mu się czas parkowania, może wówczas podejść do dowolnego pobliskiego parkometru i przedłużyć ważność biletu. W Gdańsku występuje kilka stref parkowania, co wiąże się z różnymi kwotami opłat, a parkometr umożliwia dopłatę do biletu niezależnie od miejsca postoju samochodu (strefy parkowania) – mówi Elżbieta Burliga, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w Fiserv Polska S.A.
System przyjazny kierowcom
Parkometr zasilany jest małą baterią słoneczną o mocy 20W, co oznacza, że działa niezależnie od innych źródeł energii. Urządzenie pozostaje w gotowości 24 godziny na dobę. Ponieważ miastu zależało na zastosowaniu energooszczędnego czytnika, który posiada tryb uśpienia oraz szybkie budzenie, w parkometrze został zamontowany specjalny czytnik bankowy posiadający te funkcje. Dzięki temu zachowuje on wydajność i maksymalną efektywność działania parkometru, niezależnie od pogody czy pory roku. Obsługa urządzenia jest bardzo intuicyjna, ponieważ posiada ono przyjazny dla użytkownika interfejs. Na życzenie miasta zastosowano w nim 9-calowy, kolorowy i dotykowy ekran.
Inteligentne urządzenia pozwalają zaoszczędzić czas
Parkometry posiadają funkcje, które zdecydowanie ułatwiają życie mieszkańcom Gdańska. Kierowcy nie muszą drukować biletu i wkładać go za szybę samochodu, co pozwala zaoszczędzić czas i papier. Dzięki wyposażeniu parkometru w czytnik z PIN padem wyświetlanym na ekranie, można wnieść opłatę za parkowanie na kilka dni.
- Gdy parkometr ma za mało światła i akumulator nie jest wystarczająco naładowany, urządzenie sygnalizuje tę informację do systemu. System w sposób zautomatyzowany otrzymuje także informacje o kończącym się papierze do wydruków i potwierdzeń oraz o wszelkich usterkach modułów parkometru, tak aby umożliwić jak najszybsze podjęcie czynności serwisowych. Parkometry te są również przystosowane do trudnych warunków atmosferycznych i skrajnych temperatur – mówi Janusz Zawadzki z MBS Computergraphik Sp. z o.o.
Sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu
Zaprojektuj Zmiany Społeczne. Dołącz do „Generatora Innowacji. Sieci Wsparcia 3”
Zrównoważone miasto przyszłości — rola mikromobilności w urbanistyce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.