Komunikaty PR

Nowe cele DPDgroup na rzecz zrównoważonego rozwoju

2020-10-05  |  09:00
Biuro prasowe

 

DPDgroup ogłosiła strategię działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. „Wzmacniamy zobowiązanie dotyczące zmniejszenia śladu węglowego. Do 2025 roku DPDgroup zainwestuje 200 milionów euro z celem poprawy jakości życia w 225 miastach Europy” - mówi Boris Winkelmann, prezes zarządu i dyrektor generalny GeoPost / DPDgroup.

Założenia w realizacji do 2025 roku:

  • 225 europejskich miast w 20 krajach objętych programem
  • niskoemisyjne doręczenia przesyłek do 80 milionów mieszkańców[1]
  • 7000 pojazdów z napędem alternatywnym (elektryczne, na gaz, rowery, rowery cargo, itp.)
  • redukcja emisji dwutlenku węgla generowanych przez flotę DPD o 89% oraz innych zanieczyszczeń o 80% w miastach objętych programem

 

Doręczenia przyjazne środowisku w wielu europejskich miastach do 2025 roku

 

DPDgroup zobowiązała się doręczać przesyłki w 225 miastach Europy w sposób neutralny dla środowiska. Transport towarów w miastach generuje ponad 30% emisji CO2 i prawie 50% emisji cząstek stałych. Ruch kołowy uznaje się za jedną z głównych przyczyn złej jakości powietrza, co wg Europejskiej Agencji Środowiska[2] może prowadzić do skrócenia przewidywanej długości życia mieszkańców miast o populacji przekraczającej 100 tys. Stąd decyzja DPDgroup, by nowym planem w pierwszej kolejności objąć największe europejskie miasta. Nowa strategia oparta jest na nowym modelu doręczeń, który Grupa od kilku lat wdraża w miastach na terenie całego kontynentu.

DPDgroup stawia zatem „na ostatniej mili” na mikrooddziały i oddziały miejskie w centrach miast oraz na alternatywne sposoby doręczeń. Rozwiązania te sprawdzają się m.in. w Londynie, Hamburgu, Warszawie, Dublinie oraz Paryżu. Stolica Francji jest pierwszym miastem, w którym od końca 2019 należąca do grupy spółka Chronopost realizuje wszystkie doręczenia w sposób niskoemisyjny. Ogłoszony dziś program to deklaracja przyspieszenia tych działań na skalę europejską.

- Jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności wobec planety i jej mieszkańców. Naszą ambicją jest być najbardziej zaawansowaną w realizacji celów zrównoważonego rozwoju firmą kurierską w Europie. DPDgroup jest częścią problemu zmian klimatycznych i jednocześnie odgrywa ważną rolę w jego rozwiązaniu, stąd decyzja o podjęciu pragmatycznych działań w obszarze redukcji emisji w najbardziej zaludnionych miastach - wyjaśnia Boris Winkelmann.

Do 2025 roku DPDgroup zmniejszy/obniży ślad węglowy doręczeń w wybranych miastach, zmniejszając emisję CO2 o 89% i innych zanieczyszczeń o 80% w porównaniu z rokiem 2020.

 

  • 7000 nowych pojazdów z napędem alternatywnym i 80 nowych oddziałów miejskich

 

DPDgroup rozszerzy flotę o 7000 pojazdów z napędem alternatywnym, zainstaluje 3600 stacji do ładowania i uruchomi 80 nowych oddziałów miejskich. W skład nowej floty z napędem alternatywnym wejdzie wiele rodzajów pojazdów w zależności od specyfiki centrum danego miasta, intensywności doręczeń na danym obszarze, a także ograniczeń regulacyjnych. Oprócz pojazdów elektrycznych różnej wielkości oraz pojazdów napędzanych gazem kurierzy będą doręczać przesyłki na rowerach, na rowerach cargo, przy pomocy specjalnych wózków oraz pieszo.

Uruchomienie 80 nowych mikrooddziałów oraz oddziałów miejskich umożliwi dalszą optymalizację procesów doręczeń i pozwoli firmie znaleźć się bliżej klientów i lepiej rozumieć ich potrzeby. Nowe placówki zostaną otwarte m.in. w Bazylei, Barcelonie, Berlinie, Budapeszcie, Monachium, Marsylii, Pradze oraz w Warszawie. Tym samym uzupełnią one sieć 130 działających już oddziałów miejskich w wielu miastach Europy, m.in w Dublinie, Londynie, Madrycie, Paryżu i Rotterdamie.

DPDgroup już w 2012 roku zobowiązała się do doręczania przesyłek w sposób przyjazny dla środowiska. Z czasem zobowiązanie to zostało poszerzone o inne założenia i przyjęło postać programu społecznej odpowiedzialności biznesu o nazwie DrivingChangeTM.

- Długoterminowym celem grupy jest wprowadzenie pierwszego programu zmniejszania śladu węglowego poprzez nowe sposoby doręczeń w ponad dwustu wybranych miastach Europy do 2025 roku. Dzięki temu działaniu mamy nadzieję stać się partnerem pierwszego wyboru dla firm i samorządów, z którymi będziemy wspólnie realizować cele zrównoważonego rozwoju. Razem uczynimy naszą planetę lepszym miejscem do życia, ponieważ Ziemia to nasz #wspólnyadres – podsumowuje Boris Winkelmann.

 


[1] Doręczenia niskoemisyjne wykonywane przez DPDgroup obejmą 80 milionów mieszkańców miast. 

[2] Raport  z 2018 roku dotyczący jakości powietrza w Europie https://www.eea.europa.eu/publications/air-quality-in-europe-2018

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Firma Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa Biuro prasowe
2024-03-15 | 08:54

Firma Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa

Spółka Sienkiewicz, produkująca prefabrykaty betonowe i żelbetowe, znalazła się w gronie laureatów rankingu Diamentów Forbesa 2024, uwzględniającego najbardziej
Infrastruktura Jak nie tracić wody, czyli retencja w miastach
2024-02-29 | 15:00

Jak nie tracić wody, czyli retencja w miastach

W obliczu kryzysu klimatycznego i negatywnego wpływu człowieka na środowisko, retencja w miastach staje się niezbędnym elementem zrównoważonego rozwoju. Dominujący beton i
Infrastruktura Trendy w prefabrykacji betonowej - na co stawia Sienkiewicz?
2024-02-28 | 09:03

Trendy w prefabrykacji betonowej - na co stawia Sienkiewicz?

Nieustanne dywersyfikowanie portfela produkcyjnego, zmienne warunki środowiskowe, wzrost kosztów materiałów, a także globalne trendy związane ze zrównoważonym rozwojem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Infrastruktura

Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.