Komunikaty PR

Kodeks Dobrych Praktyk - z korzyścią dla klientów i deweloperów

2020-08-03  |  11:10

Opracowanie zaakceptowane przez UOKIK jest przestrzegane przez coraz większą liczbę deweloperów zrzeszonych w organizacji jaką jest Polski Związek Firm Deweloperskich. 

Kodeks Dobrych Praktyk zawiera prawa i obowiązki obu stron, czyli deweloperów oraz klientów skłonnych do zakupu nieruchomości. Mowa o zasadach w postępowaniu przed rozpoczęciem realizacji budowy, w trakcie prac budowlanych oraz po ich ukończeniu i oddaniu mieszkań do użytkowania. Choć na pierwszy rzut oka te zasady wydają się podstawowe, to ich konsekwentne przestrzeganie pozytywnie zmienia podejście do transakcji mieszkaniowej. Deweloper już od pierwszej wizyty klienta w biurze, zobowiązuje się przekazać pełne informacje na temat projektu, odpowiedzieć na każde pytanie nabywcy, czy przedstawić ubezpieczenie inwestycji, a także standard wykonania. – Wyznaczamy wysokie standardy i tylko takie powinny być akceptowane w naszej branży. Obustronne zaufanie to absolutny priorytet. Klient, kupując mieszkanie przeważnie poświęca swoje życiowe oszczędności, a inwestor, realizując nowe osiedle, dba nie tylko o mieszkańców, ale i swoją markę – mówi Andrzej Marszałek, prezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Odpowiednie, partnerskie podejście do nabywcy, fachowość, otwartość na uwagi klienta, tworzą dziś wiarygodność inwestora. Nie bez przyczyny markę inwestora eksperci wskazują jako jedno z najważniejszych kryteriów przy wyborze mieszkania bądź domu. – Jako organizacja branżowa, dbamy o dobre praktyki na rynku wielkopolskim i dokładamy wszelkich starań, aby nasi członkowie, a także firmy aspirujące do bycia w PZFD, wywiązywali się z umów nie tylko starannie, ale wręcz wzorowo. W praktyce to oznacza, że największą korzyścią dla klienta jest poczucie dobrze dokonanego wyboru. Zadowolony mieszkaniec z pewnością poleci dewelopera innym – wskazuje Marcin Roś, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Za wzmocnienie relacji z przyszłym mieszkańcem odpowiada także tzw. usługa posprzedażowa. – Wybierając firmę z PZFD, klient może liczyć na wsparcie również po odbiorze lokalu. Pomoc w załatwieniu różnych formalności, doradztwo aranżacyjne architekta, czy nawet sprawne usunięcie usterek w ramach rękojmi to podstawa. Liczy się profesjonalizm, uczciwość i terminowość na każdym etapie – przed rozpoczęciem inwestycji, w trakcie oraz po zakończeniu. Tego wymagamy od członków naszego oddziału, dając przykład wszystkim deweloperom z Wielkopolski. Nad tym pracują również pozostałe oddziały – zastrzega Joanna Janowicz, wiceprezes Oddziału Poznańskiego. Kodeks Dobrych Praktyk został wprowadzony do branży deweloperskiej w 2003 roku. Aktualnie jest respektowany przez ponad 200 deweloperów w Polsce i 21 w regionie wielkopolskim. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Energia słoneczna a zimowa pora. Czy fotowoltaika jest opłacalna przez cały rok? Biuro prasowe
2024-12-23 | 12:00

Energia słoneczna a zimowa pora. Czy fotowoltaika jest opłacalna przez cały rok?

Na pierwszy rzut oka inwestowanie w farmy fotowoltaiczne może wydawać się mniej opłacalne zimą. Mniejsze nasłonecznienie, krótsze dni i często zachmurzone niebo w naszej szerokości
Infrastruktura BERGER Bau zmodernizuje drogi gminne w Podolszu i Zatorze
2024-12-13 | 09:00

BERGER Bau zmodernizuje drogi gminne w Podolszu i Zatorze

Gmina Zator postawiła na kompleksowe usprawnienie dróg lokalnych w Podolszu i Zatorze. 10 września 2024 roku wykonawcą inwestycji na ulicach Nad Sakwą oraz Starowiejskiej wybrana
Infrastruktura Sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu
2024-11-18 | 01:00

Sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu

Wystawa „World Unseen”, którą już w grudniu będzie można oglądać w Warszawie, pozwala osobom niewidomym i słabowidzącym poznawać świat wizualny za pomocą dotyku i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa

Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.

Polityka

Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga

Najpierw wywiad z Alice Weidel, współprzewodniczącą AfD, a ostatnio wystąpienie na platformie X podczas inauguracji kampanii wyborczej – w ten sposób Elon Musk wyraża swoje poparcie dla tej niemieckiej frakcji politycznej. – Wsparcie Elona Muska nam pomaga, bo w pewnym sensie AfD poprawiła swój image za granicą – mówi Tomasz Froelich, poseł do Parlamentu Europejskiego z Alternatywy dla Niemiec. Jak wskazuje, trudno przy takim poparciu utrzymać zarzut, że AfD jest ugrupowaniem prorosyjskim.

Polityka

Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej

Wielowymiarowe bezpieczeństwo skupione wokół siedmiu filarów ma być fundamentem polskiej prezydencji w UE. Kluczowe, zwłaszcza w kontekście rosnącego napięcia geopolitycznego czy zagrożenia hybrydowego, jest wzmocnienie bezpieczeństwa zewnętrznego i informacyjnego. Zgodnie z zapowiedziami Donalda Tuska konkurencyjność Europy ma z kolei zależeć od działań deregulacyjnych Parlamentu Europejskiego, polski rząd ma się też koncentrować na znoszeniu barier i obciążeń biurokratycznych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.