Kodeks Dobrych Praktyk - z korzyścią dla klientów i deweloperów
Opracowanie zaakceptowane przez UOKIK jest przestrzegane przez coraz większą liczbę deweloperów zrzeszonych w organizacji jaką jest Polski Związek Firm Deweloperskich.
Kodeks Dobrych Praktyk zawiera prawa i obowiązki obu stron, czyli deweloperów oraz klientów skłonnych do zakupu nieruchomości. Mowa o zasadach w postępowaniu przed rozpoczęciem realizacji budowy, w trakcie prac budowlanych oraz po ich ukończeniu i oddaniu mieszkań do użytkowania. Choć na pierwszy rzut oka te zasady wydają się podstawowe, to ich konsekwentne przestrzeganie pozytywnie zmienia podejście do transakcji mieszkaniowej. Deweloper już od pierwszej wizyty klienta w biurze, zobowiązuje się przekazać pełne informacje na temat projektu, odpowiedzieć na każde pytanie nabywcy, czy przedstawić ubezpieczenie inwestycji, a także standard wykonania. – Wyznaczamy wysokie standardy i tylko takie powinny być akceptowane w naszej branży. Obustronne zaufanie to absolutny priorytet. Klient, kupując mieszkanie przeważnie poświęca swoje życiowe oszczędności, a inwestor, realizując nowe osiedle, dba nie tylko o mieszkańców, ale i swoją markę – mówi Andrzej Marszałek, prezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Odpowiednie, partnerskie podejście do nabywcy, fachowość, otwartość na uwagi klienta, tworzą dziś wiarygodność inwestora. Nie bez przyczyny markę inwestora eksperci wskazują jako jedno z najważniejszych kryteriów przy wyborze mieszkania bądź domu. – Jako organizacja branżowa, dbamy o dobre praktyki na rynku wielkopolskim i dokładamy wszelkich starań, aby nasi członkowie, a także firmy aspirujące do bycia w PZFD, wywiązywali się z umów nie tylko starannie, ale wręcz wzorowo. W praktyce to oznacza, że największą korzyścią dla klienta jest poczucie dobrze dokonanego wyboru. Zadowolony mieszkaniec z pewnością poleci dewelopera innym – wskazuje Marcin Roś, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Za wzmocnienie relacji z przyszłym mieszkańcem odpowiada także tzw. usługa posprzedażowa. – Wybierając firmę z PZFD, klient może liczyć na wsparcie również po odbiorze lokalu. Pomoc w załatwieniu różnych formalności, doradztwo aranżacyjne architekta, czy nawet sprawne usunięcie usterek w ramach rękojmi to podstawa. Liczy się profesjonalizm, uczciwość i terminowość na każdym etapie – przed rozpoczęciem inwestycji, w trakcie oraz po zakończeniu. Tego wymagamy od członków naszego oddziału, dając przykład wszystkim deweloperom z Wielkopolski. Nad tym pracują również pozostałe oddziały – zastrzega Joanna Janowicz, wiceprezes Oddziału Poznańskiego. Kodeks Dobrych Praktyk został wprowadzony do branży deweloperskiej w 2003 roku. Aktualnie jest respektowany przez ponad 200 deweloperów w Polsce i 21 w regionie wielkopolskim.

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

Emitel S.A.: Jak zostać „szerpami” rynku dronowego?

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE
Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Robotyka i SI
Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować rolnictwo. Pomaga w zbiorach i dzięki niej koszty działania gospodarstw są niższe

Algorytmy sztucznej inteligencji są dziś wykorzystywane m.in. do analizy zdjęć roślin, prognozowania plonów czy automatycznego sterowania maszynami. AI wspiera dziś produkcję rolną na wielu poziomach – od siewu po zbiór, a nawet sprzedaż, pomaga też ograniczyć koszty i adaptować się do zmian klimatu. Dlatego, choć teraz w Polsce z nowych technologii korzystają przede wszystkim właściciele największych gospodarstw, skala wykorzystania AI szybko rośnie.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.