Ekspansja i nowe najmy w Gdański Business Center
Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny działający na rynku nieruchomości komercyjnych, podpisał nowe umowy najmu w należącym do jego portfolio Gdański Business Center, na łącznie ponad 3300 mkw. powierzchni biurowej. Obecny najemca – firma RSM Poland, postanowiła przedłużyć najem na kolejne lata, jednocześnie dobierając dodatkową powierzchnię. Ponadto, nowymi najemcami kompleksu położonego przy ul. Inflanckiej w Warszawie, zostały firmy Story House Egmont oraz Aviva Service Excellence Centre.
Firma RSM Poland, będąca częścią sieci niezależnych firm doradczych i audytorskich, która posiada ponad 820 biur w 120 krajach i zatrudnia 64 000 specjalistów na świecie, przedłużyła umowę najmu w kompleksie i wynajęła dodatkową powierzchnię, zajmując tym samym łącznie niemal 1600 mkw.
Nowym najemcą kompleksu Gdański Business Center zostało natomiast wydawnictwo Story House Egmont, będące częścią skandynawskiej grupy medialnej. Obecnie Story House Egmont jest jednym z największych w kraju wydawców czasopism, komiksów oraz gier planszowych dla dzieci i młodzieży. Polski oddział powstał w 1990 roku. Story House Egmont zdecydował się na najem 925 mkw. powierzchni biurowej, który rozpocznie się 1 sierpnia 2024 roku.
Kolejny z nowych najemców, Aviva Service Excellence Centre działa w Polsce od 13 lat i oferuje usługi eksperckie w zakresie aktuariatu, IT, data science, CISO, finansów oraz ryzyka.
– Z ogromną przyjemnością informujemy, że nasz kompleks biurowy Gdański Business Center rozszerzył swoją współpracę z nowymi najemcami. Jest to potwierdzenie atrakcyjności naszej lokalizacji oraz wysokiej jakości usług, które oferujemy. Nowi najemcy to dynamicznie rozwijające się firmy reprezentujące różne branże, co świadczy o multidyscyplinarnym charakterze naszego kompleksu – powiedziała Anna Piątek, Asset Manager, Savills Investment Management w Polsce.
– Przedłużenie, w tym powiększenie umowy z istniejącym najemcą, jest dowodem na to, że nasze przestrzenie biurowe spełniają najwyższe standardy i są miejscem, gdzie biznes intensywnie się rozwija. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca będzie owocna i długoterminowa, przynosząc korzyści wszystkim stronom – skomentowała Julia Racewicz, Head of Asset Management, Office & Logistics, Savills Investment Management w Polsce
Gdański Business Center to nowoczesny kompleks czterech budynków biurowych klasy A, zlokalizowany w centrum Warszawy, który wchodzi w skład portfolio Savills Investment Management, oferując łącznie 101 000 mkw. powierzchni. Inwestycja powstała w latach 2014 (faza I) oraz 2016 (faza II). Poza przestrzeniami biurowymi, na terenie Gdański Business Center ulokowane są także kawiarnia, salon kosmetyczny, przedszkole, centra medyczne, klub fitness Zdrofit oraz ogólnodostępny dziedziniec z elementami zieleni i małej architektury. W Gdański Business Center znajduje się także 1379 miejsc parkingowych podziemnych i 76 naziemnych oraz infrastruktura dla rowerzystów z 416 stojakami rowerowymi, szatniami i prysznicami. Wśród kluczowych najemców parku biurowego znajdują się Allianz, KPMG, Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych, Provident, Philip Morris, Euronet, Nielsen czy Dell.
Kompleks położony jest tuż przy stacji pierwszej linii metra Dworzec Gdański oraz przy dworcu kolejowym Warszawa Dworzec Gdański. W pobliżu inwestycji znajduje się również wiele przystanków autobusowych, tramwajowych oraz punkty wypożyczania rowerów miejskich, co gwarantuje doskonałą komunikację z innymi dzielnicami Warszawy. Bliskość Mostu Gdańskiego dodatkowo ułatwia komunikacyjną dostępność prawobrzeżnej Warszawy. W sąsiedztwie kompleksu znajdują się liczne udogodnienia, m.in. galeria handlowa Westfield Arkadia.
Inwestycja mogąca pochwalić się certyfikatem środowiskowym BREEAM na poziomie Excellent oraz certyfikatem dostępności „Obiekt bez barier” została zakupiona przez Savills IM w imieniu jednego z globalnych funduszy emerytalnych.
Sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu
Zaprojektuj Zmiany Społeczne. Dołącz do „Generatora Innowacji. Sieci Wsparcia 3”
Zrównoważone miasto przyszłości — rola mikromobilności w urbanistyce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.