Bauhaus i FM Logistic rozszerzają współpracę
Bauhaus i FM Logistic rozszerzają współpracę i zwiększają powierzchnię magazynową w Lovosicach, na terenie Czech.
W październiku BAUHAUS, znana niemiecka sieć handlowa z branży DIY oraz FM Logistic, globalny operator logistyczny, oficjalnie otworzyły dodatkowe 30 000 mkw powierzchni magazynowej w Lovosicach. Firmy rozpoczęły współpracę w 2018 roku, a w tym roku podpisały nową, długoterminową umowę. FM Logistic zapewnia BAUHAUS usługi magazynowe w kanale e-commerce B2C. Nowa umowa zakłada m.in. rozszerzenie asortymentu obsługiwanych w magazynie produktów oraz inwestycje w automatyzację.
FM Logistic od maja 2018 roku zarządza centrum dystrybucyjnym przesyłek B2C dla swojego klienta BAUHAUS w Lovosicach, na terenie Czech. Operator obsługuje tam zamówienia dla niemieckich i austriackich konsumentów. Ze względu na szybko rosnący biznes i dalsze plany rozwoju, obie firmy zdecydowały się na rozszerzenie współpracy i podwojenie powierzchni magazynowej do 60 000 mkw.. Nowy moduł magazynowy, dostarczony przez P3 Logistic Parks, został oficjalnie otwarty w październiku przez pana Wechslera, Vice President Digital Commerce firmy BAUHAUS oraz Jean Christophe Machet, CEO FM Logistic.
Rozszerzenie współpracy z tak wymagającym klientem, jakim jest firma BAUHAUS, to dla FM Logistic prawdziwy powód do dumy. Tylko w 2020 roku odnotowaliśmy o 66% więcej zamówień niż rok wcześniej. W 2021 roku spodziewamy się wzrostu o kolejne 34%, co oznacza ponad 1 mln zamówień rocznie. Aby sprostać tym wyzwaniom ściśle współpracujemy z naszym klientem i wspólnie projektujemy procesy logistyczne stale inwestując w automatyzację i optymalizację powierzchni magazynowej. Mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy gotowi na jeszcze więcej wyzwań - powiedział Guilhem Vicaire, Business Solutions Central Europe & Czech and Slovakia Operations Director, FM Logistic.
Do 2030 roku BAUHAUS zamierza rozszerzyć asortyment produktów składowanych w Lovosicach z 30 000 SKU do ponad 100 000, aby niemal podwoić liczbę realizowanych rocznie zamówień, a jednocześnie wejść na nowe rynki. Obie firmy zainwestują w różne innowacyjne rozwiązania w celu dostosowania operacji magazynowych i optymalizacji powierzchni do realizacji tych ambitnych celów. Będą to między innymi rozwiązania, takie jak: automatyczne maszyny do formatowania i zamykania kartonów, powiększanie floty maszyny pakujące na żądanie dla towarów niesortowalnych (gabarytowych), linie do załadunku z wieloma automatycznymi sorterami oraz rozwiązania usprawniające kompletację dzięki zastosowaniu robotów Goods to person.
Na współpracę z FM Logistic zdecydowaliśmy się już 3 lata temu. Wspólnie udało nam się stworzyć ważne ogniwo w naszej strategii logistyki e-commerce. Uważamy FM Logistic za naszego partnera strategicznego i dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć nasze partnerstwo inwestując w ten magazyn. W ten sposób zwiększamy powierzchnię z 30 000 mkw na 60 000 mkw ze znaczącym projektem inwestycyjnym, który wesprze nasz rozwój - powiedział Jerome Biencourt, szef logistyki e-commerce BAUHAUS.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Energia słoneczna a zimowa pora. Czy fotowoltaika jest opłacalna przez cały rok?

BERGER Bau zmodernizuje drogi gminne w Podolszu i Zatorze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier
Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Nauka
Dobre perspektywy współpracy pomiędzy brytyjskimi a polskimi uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na relacje gospodarcze

Współpraca pomiędzy Polską a Wielką Brytanią w obszarze akademickim szybko się rozwija. Dotyczy to nie tylko wymiany studenckiej i edukacji transnarodowej, ale przede wszystkim strategicznych partnerstw między instytucjami i uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na współpracę między firmami z obu krajów. W efekcie dynamika współpracy gospodarczej Polski z Wielką Brytanią stale rośnie, podobnie jak wartość brytyjskich inwestycji czy firm z udziałem brytyjskiego kapitału.
Handel
Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.