Komunikaty PR

Implant płatniczy Walletmor nowym eksponatem w muzeum NBP

2022-06-02  |  14:15
Biuro prasowe

Centrum Pieniądza NBP ma w swojej kolekcji nowy, ciekawy nabytek

Podskórny implant płatniczy Walletmor, którego pomysłodawcą jest Wojciech Paprota, został najnowszym nabytkiem Centrum Pieniądza Narodowego Banku Polskiego - warszawskiego muzeum popularyzującego wiedzę na temat ekonomii i historii pieniądza. Implant umieszczono w gablocie wraz z opisem i zdjęciami, które wyjaśniają zasadę działania urządzenia.

- Jest mi niezmiernie miło, że Centrum Pieniądza NBP zainteresowało się naszym implantem i postanowiło umieścić go w swoich zbiorach - mówi Wojciech Paprota, założyciel firmy Walletmor i pomysłodawca implantu płatniczego. - Jestem przekonany, że wiele osób odwiedzających to nowoczesne muzeum, a zwłaszcza ci, którzy po raz pierwszy zetkną się z taką formą płatności, wyjdą z Centrum Pieniądza bogatsi o rzetelną wiedzę na temat implantów płatniczych. Gablota jest przygotowana bardzo merytorycznie a jednocześnie przystępnie, za co duże brawa dla zespołu muzeum.

Implant płatniczy Walletmor pojawił się w sprzedaży wiosną 2021 roku. Produkt lubelskiego przedsiębiorcy od początku wzbudzał kontrowersje, ale też ogromne profesjonalne zainteresowanie zwłaszcza wśród osób z branży implantologicznej, finansowej oraz high-tech. Wykonany z biopolimeru implant umożliwia dokonywanie płatności wszędzie tam, gdzie wykorzystywana jest technologia NFC (Near Field Communication), czyli bezdotykowa metoda płatności. Jest to o tyle wygodniejsze, że nie ma konieczności noszenia przy sobie portfela, a pieniądze mamy zawsze przy sobie - a właściwie… w sobie.

Co ciekawe implant płatniczy Walletmor cieszy się dużą popularnością w Stanach Zjednoczonych, gdzie technologia NFC nie wyparła płatności kartami starego typu, a część Amerykanów nadal używa czeków. O implancie Walletmor rozpisywały się amerykańskie media, a ostatnio w swoim programie rozmawiała o nim z ekspertami słynna aktorka Drew Barrymore. Obecnie z pomysłu Polaka korzysta na świecie ponad 600 osób. Nie mija także zainteresowanie implantem na rynkach blisko i dalekowschodnich, którego efektem było m.in. zaproszenie Wojciecha Paproty jako prelegenta na polskie stoisko Expo 2022 w Dubaju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Perspektywa wzrostów w faktoringu już w drugim kwartale Biuro prasowe
2024-04-24 | 16:30

Perspektywa wzrostów w faktoringu już w drugim kwartale

Pierwszy kwartał 2024 roku na rynku faktoringu przyniósł nieznaczny spadek obrotów w relacji do analogicznego okresu rok temu. Firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów w
Finanse Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
2024-04-24 | 08:00

Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP

W trakcie uroczystego wieczoru na zakończenie konferencji E-Leasing Day 6.0, organizowanej przez Związek Polskiego Leasingu (ZPL), zostały wręczone odznaczenia państwowe dla osób
Finanse Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy
2024-04-22 | 09:00

Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy

Toyota Bank kontynuuje wprowadzanie korzystnych zmian w ofercie lokat, reagując na oczekiwania klientów. Bank podnosi oprocentowanie swojej flagowej Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.