Komunikaty PR

I tak zdasz, nawet gdy nie ogarniasz!

2021-09-23  |  11:00
Biuro prasowe

Rozmawiamy z Robertem Bergerem, praktykiem z powołania i pasji, który udziela skutecznego wsparcia w przygotowaniu do matury z matematyki. Przedmiotu, który dla wielu maturzystów jest najbardziej stresującym na egzaminie dojrzałości. Na czym polega unikalność stosowanej przez niego metody?

1. Rozpoczął się rok szkolny. Dla wielu osób, w szczególności tegorocznych maturzystów, matematyka wiąże się z traumą i stresem. Dlaczego właśnie ten przedmiot jest szczególnie stresujący i wzbudza silne emocje?

W rozmowach z młodzieżą, której pomagam w przygotowaniu do matury
zauważyłem, że podstawowym czynnikiem, który wpływa na efektywność przyswojenia wiedzy z matematyki jest „przełamanie” tzw. blokady psychicznej. Uczniowie zazwyczaj mają negatywne wspomnienia z nauki matematyki w latach wczesnoszkolnych. Takie jak m.in. niezrozumienie materiału i brak wsparcia w jego skutecznym nauczeniu. To powoduje, że bardzo często nie wierzą w siebie. Towarzyszy im niepewność w przyswajaniu dalszego materiału. Często nie wiedzą też, na jakim etapie dane zadanie można już zakończyć. 

2. Na jakim etapie zaczynają się problemy z matematyką?

Problemy powstają już na etapie szkoły podstawowej. Później, kiedy uczeń idzie do szkoły średniej i ma obowiązek zdać maturę na poziomie podstawowym jest to bardzo stresujące. Moja autorska metoda pokazuje, że ten egzamin można zdać opanowując pewne schematy. Wystarczą one, aby przez egzamin przejść pomyślnie i tę wiedzę przekazuję moim uczniom.

3. Rozumiem, że by pomóc uczniom, należy nauczyć ich podstawowych kompetencji w używaniu narzędzi?

Tak. Podstawowe schematy, kalkulator oraz karta wzorów, które są dostępne na maturze, są w stanie skutecznie pomóc uczniowi zdać maturę. Wystarczy, że odpowiednio podejdzie do tematu. Na tym właśnie się skupiłem, tworząc mój kurs I TAKZDASZ.PL, który już od 4 lat skutecznie działa.

4. Dość często powtarza się sformułowanie, że matematyka jest bardziej dla chłopców, a dziewczyny radzą sobie z nią trochę gorzej albo mniej się nią interesują. Czy zgodzi się Pan z taką opinią?

Z mojego kursu korzysta mniej więcej pół na pół, jeżeli bierzemy pod uwagę chłopców i dziewczęta. Czasami rozkłada się to na 40% - 60%, natomiast w każdym roku wygląda to różnie. Nie ma reguły. Jeśli chodzi o moje doświadczenia wynikające ze współpracy i pomocy w przygotowaniach do matur, to ja nie podpisałbym się pod stwierdzeniem, że chłopcy radzą sobie lepiej z matematyką. Osobiście nie dotarłem do statystyk średniej zdawalności matury, biorąc pod uwagę osobno chłopców i osobno dziewczyny, natomiast z własnych statystyk, które prowadzę, zauważyłem, że zależy to od celu, jaki chcą osiągnąć. Czy do matury z matematyki podejdziemy ambitnie, czy chcemy ją po prostu „zaliczyć”.

Są osoby, które chcą tylko zdać maturę, tj. napisać ją na 32%, ale są osoby, które celują bardzo wysoko (90-100%). Zarówno w jednej, jak i w drugiej grupie są chłopcy i dziewczyny. Zauważyłem jednak, że dziewczyny robią bardziej staranne notatki. To z kolei wpływa na skuteczne kodowanie i przyswajanie informacji, więc i efektywne zdobywanie wiedzy. Jednak moim zdaniem, szanse są równe dla każdego pod kątem założenia jego celu.

5. Jak na wyniki ostatniej matury wpłynęła pandemia? Jak Pana zdaniem będzie to wyglądało w przyszłym roku? Czy uda się nadrobić zaległości z drugiej klasy?

W 2020 r. maturę z matematyki zdało 83% uczniów, a w 2021 - 79%. Jest to może mała różnica procentowa, ale idzie za tym ponad 13 000 osób więcej, które w tym roku nie zdały matury. Zainteresowanie moim kursem ciągle rośnie. Mówię śmiało moim uczniom - "i tak zdasz, nawet gdy nie ogarniasz", ponieważ zakładam dwie opcje.

Jeśli uczeń nie ogarnia materiału, który z moim kursem jest realizowany, to wystarczy opanować go na odpowiednim poziomie, aby zdał i zdobył punkty pod arkusz. Jeżeli natomiast uczeń ogarnia to, co jest mówione, to powinien się utwierdzić w przekonaniu, że jest w stanie zdobyć punkty na maturze, ponieważ już to umie. Mam nadzieję, że zainteresowanie kursem będzie rosło dalej, przez co będą rosły również wyniki. Średnia ogólnopolska w tym roku wyniosła 56%, średnia moich kursantów 71%.

6. Czy w obecnej sytuacji, wśród tych wszystkich problemów, które pojawiają się w związku z lockdownem i zaburzonym systemem nauczania, nie obawia się Pan dawać gwarancji zdania matury?

Od 4 lat wszyscy moi kursanci, którzy przeanalizowali i zrealizowali cały kurs, zdali maturę. Według moim obserwacji, potrzeba dodatkowego nauczania pozaszkolnego jest coraz większa, tym bardziej, że poziom jest coraz niższy. Wspieram więc poziom zdawalności matur. 4 lata pracy z młodzieżą potwierdzają efektywność i skuteczność moich kursów. Co ważne, typy zagadnień i mój autorski program, który zawarłem w kursie, pozwoli opracować arkusz w 90%. Oznacza to, że na 100% arkusza 90% jesteśmy w stanie napisać, realizując treści typowo z kursu I TAKZDASZ.PL. A żeby zdać, trzeba mieć 32%. Mogę więc zagwarantować zdanie matury. Gwarancja obejmuje to, że jeżeli uczeń, realizując mój kurs (który jest kursem online) i biorąc w nim udział, nie zda, jestem na to przygotowany. Wówczas zapraszam go na wakacyjny warsztat tygodniowy. Z moim kursem przygotowanie do matury jest „pod zdanie” na pewno, nie tylko w pierwszym terminie, ale i w terminie poprawkowym. Zdarza się, że po otrzymaniu wyników matur zgłaszają się do mnie osoby, które nie zdały matematyki i chcą przygotować się na poprawkę.

7. Opowie Pan więcej o samej platformie?

Platforma I TAKZDASZ.PL istnieje już od 4 lat i przynosi efekty. Dzięki niej uczniowie znajdują schematy maturalne i sposoby, by zdać. Dorzucam zarówno materiały związane z przygotowaniem merytorycznym, jak i z nastawieniem i podejściem do zadań. Chodzi o to, by nie przestraszyć się zadań i przezwyciężyć stres, argumentując to w odpowiedni sposób. Mój kurs na poziomie podstawowym złożony jest z 10 działów. Każdy dział zawiera treści, które lekcja po lekcji przygotowują do zdobycia punktów na maturze. Są to 3 lata materiału zamknięte w 20 godzinach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka Agrii Polska stawia na ludzi i wiedzę Biuro prasowe
2024-03-18 | 13:00

Agrii Polska stawia na ludzi i wiedzę

Pod koniec lutego, w siedzibie nowego zakładu produkcyjnego Agrii Polska w Aleksandrowie Kujawskim, blisko 140 doradców, wzięło udział w trzydniowym szkoleniu. Celem spotkania było
Nauka World Futures Day 2024
2024-02-28 | 08:00

World Futures Day 2024

Dołącz 1 marca do 24-godzinnej globalnej dyskusji na temat budowania lepszej przyszłości, aby świętować World Futures Day - Światowy Dzień Przyszłości. Rozpoczynamy w Nowej Zelandii o
Nauka Dzień Nauki Polskiej - w Polsce przedmioty ścisłe sprawiają problemy aż połowie
2024-02-20 | 15:00

Dzień Nauki Polskiej - w Polsce przedmioty ścisłe sprawiają problemy aż połowie

Połowa uczniów potwierdza, że miewa trudności z nauką przedmiotów ścisłych, a dla podobnej grupy (49 proc.) najtrudniejsza w szkole jest matematyka. Jednocześnie blisko 6 na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć

Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.