Huawei pierwszym na świecie producentem smartfonów z certyfikatem BSI
Huawei jest pierwszym na świecie dostawcą inteligentnych urządzeń mobilnych, który uzyskał certyfikat ochrony prywatności ISO/IEC 27701 zweryfikowany przez British Standards Institution.
Oznacza to, że firma spełnia międzynarodowe standardy prywatności w zakresie projektowania oprogramowania, a także badań i rozwoju, gwarantując bezpieczeństwo i prywatność swoim użytkownikom. Co więcej, Celia, asystent głosowy od Huawei, otrzymał certyfikat ochrony prywatności ePrivacyseal, potwierdzający najwyższy poziom ochrony danych użytkowników korzystających z tego rozwiązania.
Huawei został pierwszym na świecie producentem urządzeń mobilnych, który spełnił rygorystyczne wymogi uprawniające do certyfikatu ISO/IEC 27701. To standard ochrony prywatności przyznawany wspólnie przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ISO) i Międzynarodową Komisję Elektrotechniczną (IEC). Zawiera zasady oraz metody ochrony prywatności w systemach bezpieczeństwa cybernetycznego i ochrony prywatności.
Certyfikat obejmuje usługi projektowania, rozwoju i konserwacji systemu EMUI oraz jego oprogramowania aplikacyjnego - w tym ponad 50 aplikacji oraz funkcji wymagających poufnego przetwarzania danych. Aby uzyskać certyfikat ISO/IEC 27701, firma musiała zbudować funkcje bezpieczeństwa oparte na wyznaczonych standardach i przejść weryfikację organów zewnętrznych, w tym przypadku British Standards Institution.
Huawei gromadzi odpowiednie dane dotyczące swoich urządzeń, jak wydajność, zużycie energii czy ewentualne usterki, w celu poprawy komfortu ich użytkowania. Dane osobowe użytkownika są przesyłane do Huawei dopiero po uzyskaniu jego jednoznacznej zgody. Aby anonimizować zebrane wrażliwe dane osobowe, Huawei wykorzystuje technologię różnicowej prywatności, co oznacza, że firma nie może zidentyfikować konkretnego użytkownika na podstawie zebranych danych. Dzięki temu Huawei spełnia szereg wymagań inspekcji systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji o produkcie i systemu zarządzania ochroną prywatności.
Celia – asystent głosowy Huawei, który chroni prywatność użytkowników
Asystent głosowy Huawei Celia umożliwia użytkownikom urządzeń mobilnych marki wywoływanie często używanych funkcji za pomocą poleceń głosowych.
Przyznany mu właśnie certyfikat ePrivacyseal oznacza, że dane tak zwanych odcisków głosowych użytkowników Huawei są przechowywane na urządzeniach marki i nie są przechowywane w chmurze ani transferowane z urządzeń Huawei. Co więcej, dane generowane podczas dialogu między użytkownikiem urządzenia a asystentem głosowym są automatycznie usuwane po zakończeniu zleconego zadania. Dane nie są przechowywane na serwerach Huawei ani udostępniane stronom trzecim.
Jeśli Celia zostanie użyta do wywołania usługi lokalizacji, na przykład w przypadku pytania o pogodę, asystent głosowy Huawei nie łączy informacji o lokalizacji z urządzeniem Huawei. W rezultacie lokalizacja użytkownika nie może być śledzona, a zachowanie właściciela urządzenia nie jest poddawane analizie.
Dodatkowo, Celia nie zbiera danych dotyczących nazwisk, numerów telefonicznych ani adresów e-mail podczas połączenia lub wysyłania wiadomości SMS. Nazwy użytkowników w książce adresowej są szyfrowane i przechowywane na serwerze Huawei przez jeden miesiąc, po czym są automatycznie usuwane.
Asystent głosowy Huawei może być używany na przykład do włączania trybu ochrony wzroku, reagowania na nieodebrane połączenie czy robienia zakupów internetowych. Dostępny jest na urządzeniach marki z nakładką systemową EMUI co najmniej w wersji 10.1. Użytkownicy mogą uaktywnić asystenta głosowego używając zwrotu „Hej Celia” lub naciskając i przytrzymując przycisk zasilania urządzenia Huawei.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.