Huawei pierwszym na świecie producentem smartfonów z certyfikatem BSI
Huawei jest pierwszym na świecie dostawcą inteligentnych urządzeń mobilnych, który uzyskał certyfikat ochrony prywatności ISO/IEC 27701 zweryfikowany przez British Standards Institution.
Oznacza to, że firma spełnia międzynarodowe standardy prywatności w zakresie projektowania oprogramowania, a także badań i rozwoju, gwarantując bezpieczeństwo i prywatność swoim użytkownikom. Co więcej, Celia, asystent głosowy od Huawei, otrzymał certyfikat ochrony prywatności ePrivacyseal, potwierdzający najwyższy poziom ochrony danych użytkowników korzystających z tego rozwiązania.
Huawei został pierwszym na świecie producentem urządzeń mobilnych, który spełnił rygorystyczne wymogi uprawniające do certyfikatu ISO/IEC 27701. To standard ochrony prywatności przyznawany wspólnie przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ISO) i Międzynarodową Komisję Elektrotechniczną (IEC). Zawiera zasady oraz metody ochrony prywatności w systemach bezpieczeństwa cybernetycznego i ochrony prywatności.
Certyfikat obejmuje usługi projektowania, rozwoju i konserwacji systemu EMUI oraz jego oprogramowania aplikacyjnego - w tym ponad 50 aplikacji oraz funkcji wymagających poufnego przetwarzania danych. Aby uzyskać certyfikat ISO/IEC 27701, firma musiała zbudować funkcje bezpieczeństwa oparte na wyznaczonych standardach i przejść weryfikację organów zewnętrznych, w tym przypadku British Standards Institution.
Huawei gromadzi odpowiednie dane dotyczące swoich urządzeń, jak wydajność, zużycie energii czy ewentualne usterki, w celu poprawy komfortu ich użytkowania. Dane osobowe użytkownika są przesyłane do Huawei dopiero po uzyskaniu jego jednoznacznej zgody. Aby anonimizować zebrane wrażliwe dane osobowe, Huawei wykorzystuje technologię różnicowej prywatności, co oznacza, że firma nie może zidentyfikować konkretnego użytkownika na podstawie zebranych danych. Dzięki temu Huawei spełnia szereg wymagań inspekcji systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji o produkcie i systemu zarządzania ochroną prywatności.
Celia – asystent głosowy Huawei, który chroni prywatność użytkowników
Asystent głosowy Huawei Celia umożliwia użytkownikom urządzeń mobilnych marki wywoływanie często używanych funkcji za pomocą poleceń głosowych.
Przyznany mu właśnie certyfikat ePrivacyseal oznacza, że dane tak zwanych odcisków głosowych użytkowników Huawei są przechowywane na urządzeniach marki i nie są przechowywane w chmurze ani transferowane z urządzeń Huawei. Co więcej, dane generowane podczas dialogu między użytkownikiem urządzenia a asystentem głosowym są automatycznie usuwane po zakończeniu zleconego zadania. Dane nie są przechowywane na serwerach Huawei ani udostępniane stronom trzecim.
Jeśli Celia zostanie użyta do wywołania usługi lokalizacji, na przykład w przypadku pytania o pogodę, asystent głosowy Huawei nie łączy informacji o lokalizacji z urządzeniem Huawei. W rezultacie lokalizacja użytkownika nie może być śledzona, a zachowanie właściciela urządzenia nie jest poddawane analizie.
Dodatkowo, Celia nie zbiera danych dotyczących nazwisk, numerów telefonicznych ani adresów e-mail podczas połączenia lub wysyłania wiadomości SMS. Nazwy użytkowników w książce adresowej są szyfrowane i przechowywane na serwerze Huawei przez jeden miesiąc, po czym są automatycznie usuwane.
Asystent głosowy Huawei może być używany na przykład do włączania trybu ochrony wzroku, reagowania na nieodebrane połączenie czy robienia zakupów internetowych. Dostępny jest na urządzeniach marki z nakładką systemową EMUI co najmniej w wersji 10.1. Użytkownicy mogą uaktywnić asystenta głosowego używając zwrotu „Hej Celia” lub naciskając i przytrzymując przycisk zasilania urządzenia Huawei.
Trwa Black Week – zgarnij rabaty od marek ZTE i nubia
Nest Bank laureatem Global Retail Banking Innovation Awards za N!Asystenta
Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.