Huawei Apps Up – globalny konkurs dla deweloperów
Huawei wystartował z globalnym konkursem dla deweloperów i twórców aplikacji – Huawei Apps Up, w którym do wygrania są nagrody o łącznej wartości miliona dolarów.
Konkurs ma nie tylko zachęcić deweloperów do tworzenia aplikacji zintegrowanych z ekosystemem marki, Huawei Mobile Services, i HMS Core, ale również promować utalentowanych twórców i ciekawe aplikacje.
Najlepsze aplikacje i najbardziej utalentowani deweloperzy otrzymają atrakcyjne nagrody pieniężne, najnowszy smartfon Huawei P40 Pro, możliwość promowania swojej aplikacji w sklepie z aplikacjami Huawei AppGallery, z którego codziennie korzystają miliony osób w ponad 170 krajach na całym świecie, a także dostęp do wydarzeń, kursów i certyfikatów Huawei.
Zgłaszający się deweloperzy zostaną przypisani do jednego z pięciu regionów – Chiny, Azja-Pacyfik, Ameryka Łacińska, Europa, Bliski Wschód i Afryka. W każdym regionie jury przyzna następujące nagrody:
- 5 nagród w kategorii „Wybitna Aplikacja” po 15 000 dolarów dla każdej aplikacji;
- 3 nagrody w kategorii „Wybitna Gra” po 15 000 dolarów każda;
- 12 Nagród Honorowych po 2 500 dolarów każda;
- 3 nagrody w kategorii „Największy Wpływ Społeczny” po 5 000 dolarów każda;
- 1 nagroda w kategorii „Najpopularniejsza Aplikacja” (wybrana przez użytkowników) w wysokości 5 000 dolarów.
W tegorocznej edycji konkursu aplikacje będzie oceniać siedmioosobowe jury składające się z ekspertów branży, w tym dwóch przedstawicieli z Polski – Michał Tajchert, twórca aplikacji Kanarek oraz dr Konrad Maj, kierownik Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech na Uniwersytecie SWPS.
Warunkiem wzięcia udziału w konkursie Huawei Apps Up jest stworzenie aplikacji zintegrowanej z Huawei Mobile Services (HMS) i HMS Core. Deweloperzy, którzy zdecydują się wziąć udział w konkursie, będą mogli korzystać z pełnego zestawu narzędzi dostępnych w HMS i HMS Core.
Jak zgłosić się do konkursu Huawei Apps Up?
Aby spróbować swoich sił w konkursie, wystarczy do 30 sierpnia zarejestrować swoją aplikację (pojedynczo lub jako zespół maksymalnie 3-osobowy) na stronie: https://developer.huawei.com/consumer/en/activity/digixActivity/digixdetail/101592474457998399. Każda zgłoszona aplikacja musi opierać się o zestaw narzędzi HMS Core i być zintegrowana z HMS. Jury będzie oceniać aplikację zarówno pod kątem jej funkcjonalności i innowacyjności, jak i praktycznej użyteczności.
Najlepsze aplikacje z każdego z pięciu regionów (Chiny, Azja-Pacyfik, Ameryka Łacińska, Europa, Bliski Wschód i Afryka) zostanie poddanych ocenie internautów (poprzez stronę konkursową) oraz użytkowników AppGallery. Najlepsi z najlepszych wezmą udział w wielkim finale transmitowanym na żywo, podczas którego będą musieli zaprezentować swoje aplikacje przed jury, które następnie wybierze zwycięzców.
Partnerami w konkursie Huawei Apps Up są najlepsze uczelnie z całego świata, w tym uczelnie z Polski – PJATK, Uniwersytet Koźmińskiego, Uniwersytet SWPS, Politechnika Śląska, a także Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki oraz Biuro Karier Uniwersytetu Warszawskiego.
Huawei dynamicznie rozwija swój własny ekosystem Huawei Mobile Services oraz sklep z aplikacjami Huawei AppGallery, w którym obecnie znajduje się prawie 1000 polskich aplikacji, a liczba ta z dnia na dzień rośnie. W skali globalnej, w sklepie dostępnych jest już 35 tysięcy aplikacji, z których korzysta ponad 390 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Sklep jest częścią ekosystemu Huawei Mobile Services, obok takich usług jak – między innymi – Chmura, Przeglądarka i Motywy. Kluczem do ekosystemu HMS jest ID Huawei, czyli cyfrowy identyfikator użytkownika umożliwiający szybki i łatwy dostęp do usług na urządzeniach Huawei.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.