Komunikaty PR

Hitachi Energy wprowadza pionierski moduł mocy dla pojazdów elektrycznych

2022-05-18  |  10:20
Biuro prasowe

Wysokowydajne rozwiązania energoelektroniczne przenoszą elektromobilność na wyższy poziom i zapewniają bardziej zrównoważoną przyszłość energetyczną dla wszystkich.

Firma Hitachi Energy, światowy lider technologii i rynku sieci energetycznych, ogłosiła podczas targów PCIM Europe, odbywających się 10-12 maja w Norymberdze w Niemczech, wprowadzenie na globalny rynek RoadPak, pionierskiego modułu półprzewodnikowego dla pojazdów elektrycznych.

RoadPak wyznacza nowy punkt odniesienia w dziedzinie wydajności pojazdów elektrycznych. Ten kompaktowy moduł wykorzystuje najnowocześniejszą technologię węglika krzemu (SiC), aby osiągnąć wyjątkowy poziom gęstości mocy umożliwiający szybsze ładowanie, niezawodność przez cały okres eksploatacji pojazdu oraz najniższe możliwe straty mocy zapewniające najdłuższy osiągalny zasięg jazdy.

RoadPak to wynik ponad 100 lat innowacji Hitachi Energy i wiodącej pozycji na rynku rozwiązań energoelektronicznych – powiedział Niklas Persson, dyrektor biznesu Stacji i Systemów Elektroenergetycznych w Hitachi Energy. – Wraz z naszymi systemami ładowania pojazdów elektrycznych Grid-eMotion™ Flash i Fleet, stanowi on kontynuację zaangażowania naszej firmy w przenoszenie elektromobilności na wyższy poziom i tworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości energetycznej dla wszystkich.

Przetestowany przez wielu producentów pojazdów elektrycznych i mający za sobą dwa sezony bezbłędnego działania w zespole Mahindra Racing Formuły E, RoadPak jest dostępny zarówno w zakresie 750 V, jak i 1200 V. Dzięki temu idealnie nadaje się do wszystkich typów pojazdów elektrycznych - zwykłych i luksusowych samochodów osobowych, pojazdów użytkowych, autobusów, rolniczych pojazdów elektrycznych, ciężarówek, a także wyczynowych samochodów wyścigowych.

W ciągu ostatnich dwóch lat mieliśmy okazję pilotażowo wykorzystać ten zaawansowany moduł zasilania w naszych samochodach wyścigowych Mahindra M7Electro i M8Electro, co pozwoliło nam znacznie zwiększyć osiągi i niezawodność – powiedział Dilbagh Gill, CEO i dyrektor zespołu Mahindra Racing. – To zaawansowane rozwiązanie pozwala nam opracowywać najnowocześniejsze ekologiczne technologie motoryzacyjne nowej generacji i poprawić komfort jazdy.

Półprzewodniki mocy są krytycznym elementem w pojazdach elektrycznych. Stanowią serce przetwornicy, która przekształca prąd stały z baterii pojazdu w prąd zmienny napędzający silnik. Niezawodność jest tu kluczowa. Półprzewodniki RoadPak zostały zaprojektowane tak, aby działały bezawaryjnie przez ponad cztery miliony cykli start-stop w całym okresie eksploatacji pojazdu.

Rynek pojazdów elektrycznych rośnie w tempie wykładniczym. Globalna sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła o 40% w 2020 roku i prawie podwoiła się w roku 2021*. Ponadto wszyscy główni producenci samochodów zobowiązali się do wycofania pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi do 2030 r. lub wcześniej.

Hitachi Energy posiada dwa oddzielne centra produkcyjne, które zapewniają globalne bezpieczeństwo dostaw półprzewodników mocy opartych na SiC, w tym RoadPak. Firma wytwarza własne chipy SiC w fabryce półprzewodników w Szwajcarii i jest wspierana przez niezależnego producenta chipów SiC w Stanach Zjednoczonych, co daje pewność zaopatrzenia zarówno pod względem ilościowym, jak i dostępności geograficznej.

Zaawansowana technologia półprzewodnikowa Hitachi Energy jest kluczowym elementem rozwiązań integrujących sieci energetyczne, które umożliwiają niezawodny przepływ ogromnych ilości energii odnawialnej przez sieci energetyczne i pomiędzy krajami. Są one również kluczowe dla systemów przekształtników trakcyjnych, które napędzają szybkie pociągi elektryczne i metro, a także dla pojazdów elektrycznych, dzięki którym transport drogowy staje się czysty i zrównoważony.

Uwagi

* Według danych Międzynarodowej Agencji Energii i Światowego Forum Ekonomicznego: https://www.iea.org/news/global-electric-car-sales-set-for-further-strong-growth-after-40-rise-in-2020 i https://www.weforum.org/agenda/2022/02/electric-cars-sales-evs/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja PETRONAS i IVECO: Wspólnie na drodze ku przyszłości zrównoważonego transportu Biuro prasowe
2024-11-27 | 10:30

PETRONAS i IVECO: Wspólnie na drodze ku przyszłości zrównoważonego transportu

PETRONAS Poland   dumnie wspierał IVECO Poland podczas tegorocznej edycji IVECO S-Way Tour 2024. Cykl wydarzeń, podczas których prezentowane są najnowsze modele pojazdów
Motoryzacja Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
2024-11-26 | 15:00

Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny

Zielona Góra, Sieradz, Bełchatów, Mrągowo, Konin – to tylko niektóre miasta, w których pasażerowie komunikacji miejskiej podróżują pierwszym
Motoryzacja Zwrot kasy od Mio – akcja „Cashback” trwa!
2024-11-25 | 14:00

Zwrot kasy od Mio – akcja „Cashback” trwa!

Wideorejestratory zimową porą Kolejna już akcja zwrotu pieniędzy „Cashback” ruszyła 1 listopada i potrwa do 31 grudnia 2024 roku. Tym razem za wybrane urządzenia Mio możemy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł

Infrastruktura

PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku

Wyniki finansowe i operacyjne PGE Polskiej Grupy Energetycznej za III kwartał 2024 roku są stabilne i zgodne z wcześniejszymi szacunkami, co pozwala utrzymać kurs na wielkoskalowe inwestycje transformujące polską energetykę – podała spółka. Jednym z flagowych projektów jest budowa Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica o łącznej mocy ok. 2,5 GW. W najbliższych dniach zapadnie decyzja inwestycyjna w sprawie jej pierwszego etapu, projektu Baltica 2.

Polityka

P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności

Nowy komisarz UE ds. budżetu, zwalczania nadużyć finansowych i administracji publicznej Piotr Serafin wskazuje, że budżet na kolejną perspektywę finansową UE powinien być bardziej elastyczny, by można było reagować w razie wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. W najbliższych miesiącach będą trwały konsultacje z państwami członkowskimi i Parlamentem Europejskim na temat priorytetowych obszarów na przyszłą siedmiolatkę.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.