Hitachi Energy wprowadza pionierski moduł mocy dla pojazdów elektrycznych
Wysokowydajne rozwiązania energoelektroniczne przenoszą elektromobilność na wyższy poziom i zapewniają bardziej zrównoważoną przyszłość energetyczną dla wszystkich.
Firma Hitachi Energy, światowy lider technologii i rynku sieci energetycznych, ogłosiła podczas targów PCIM Europe, odbywających się 10-12 maja w Norymberdze w Niemczech, wprowadzenie na globalny rynek RoadPak, pionierskiego modułu półprzewodnikowego dla pojazdów elektrycznych.
RoadPak wyznacza nowy punkt odniesienia w dziedzinie wydajności pojazdów elektrycznych. Ten kompaktowy moduł wykorzystuje najnowocześniejszą technologię węglika krzemu (SiC), aby osiągnąć wyjątkowy poziom gęstości mocy umożliwiający szybsze ładowanie, niezawodność przez cały okres eksploatacji pojazdu oraz najniższe możliwe straty mocy zapewniające najdłuższy osiągalny zasięg jazdy.
– RoadPak to wynik ponad 100 lat innowacji Hitachi Energy i wiodącej pozycji na rynku rozwiązań energoelektronicznych – powiedział Niklas Persson, dyrektor biznesu Stacji i Systemów Elektroenergetycznych w Hitachi Energy. – Wraz z naszymi systemami ładowania pojazdów elektrycznych Grid-eMotion™ Flash i Fleet, stanowi on kontynuację zaangażowania naszej firmy w przenoszenie elektromobilności na wyższy poziom i tworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości energetycznej dla wszystkich.
Przetestowany przez wielu producentów pojazdów elektrycznych i mający za sobą dwa sezony bezbłędnego działania w zespole Mahindra Racing Formuły E, RoadPak jest dostępny zarówno w zakresie 750 V, jak i 1200 V. Dzięki temu idealnie nadaje się do wszystkich typów pojazdów elektrycznych - zwykłych i luksusowych samochodów osobowych, pojazdów użytkowych, autobusów, rolniczych pojazdów elektrycznych, ciężarówek, a także wyczynowych samochodów wyścigowych.
– W ciągu ostatnich dwóch lat mieliśmy okazję pilotażowo wykorzystać ten zaawansowany moduł zasilania w naszych samochodach wyścigowych Mahindra M7Electro i M8Electro, co pozwoliło nam znacznie zwiększyć osiągi i niezawodność – powiedział Dilbagh Gill, CEO i dyrektor zespołu Mahindra Racing. – To zaawansowane rozwiązanie pozwala nam opracowywać najnowocześniejsze ekologiczne technologie motoryzacyjne nowej generacji i poprawić komfort jazdy.
Półprzewodniki mocy są krytycznym elementem w pojazdach elektrycznych. Stanowią serce przetwornicy, która przekształca prąd stały z baterii pojazdu w prąd zmienny napędzający silnik. Niezawodność jest tu kluczowa. Półprzewodniki RoadPak zostały zaprojektowane tak, aby działały bezawaryjnie przez ponad cztery miliony cykli start-stop w całym okresie eksploatacji pojazdu.
Rynek pojazdów elektrycznych rośnie w tempie wykładniczym. Globalna sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła o 40% w 2020 roku i prawie podwoiła się w roku 2021*. Ponadto wszyscy główni producenci samochodów zobowiązali się do wycofania pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi do 2030 r. lub wcześniej.
Hitachi Energy posiada dwa oddzielne centra produkcyjne, które zapewniają globalne bezpieczeństwo dostaw półprzewodników mocy opartych na SiC, w tym RoadPak. Firma wytwarza własne chipy SiC w fabryce półprzewodników w Szwajcarii i jest wspierana przez niezależnego producenta chipów SiC w Stanach Zjednoczonych, co daje pewność zaopatrzenia zarówno pod względem ilościowym, jak i dostępności geograficznej.
Zaawansowana technologia półprzewodnikowa Hitachi Energy jest kluczowym elementem rozwiązań integrujących sieci energetyczne, które umożliwiają niezawodny przepływ ogromnych ilości energii odnawialnej przez sieci energetyczne i pomiędzy krajami. Są one również kluczowe dla systemów przekształtników trakcyjnych, które napędzają szybkie pociągi elektryczne i metro, a także dla pojazdów elektrycznych, dzięki którym transport drogowy staje się czysty i zrównoważony.
Uwagi
* Według danych Międzynarodowej Agencji Energii i Światowego Forum Ekonomicznego: https://www.iea.org/news/global-electric-car-sales-set-for-further-strong-growth-after-40-rise-in-2020 i https://www.weforum.org/agenda/2022/02/electric-cars-sales-evs/

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk
Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Robotyka i SI
Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć

Z analiz Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS wynika, że w ok. 90 proc. wypadków drogowych decydującą rolę odgrywa czynnik ludzki. Dzięki inteligentnym pojazdom liczba wypadków może się zmniejszyć o ok. 30 proc. Stopniowe udoskonalanie czujników i algorytmów ma kluczowe znaczenia dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Obecnie samochody osiągają drugi i trzeci poziom autonomii w sześciostopniowej skali SAE.
Bankowość
Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje

Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.