Komunikaty PR

Znamy zwycięzców najnowszej edycji S.Pellegrino Young Chef

2021-11-08  |  11:00
Biuro prasowe

W ostatni weekend października w Mediolanie w szranki stanęli najbardziej utalentowani młodzi kucharze z całego świata. Wielkim zwycięzcą i zdobywcą tytułu S.Pellegrino Young Chef został reprezentant Wielkiej Brytanii – Jerome Ianmark Calayag.

 

Wielki Finał 30 października w Mediolanie stanowił zwieńczenie edycji 2019-2021 prestiżowego, międzynarodowego konkursu S.Pellegrino Young Chef, którego celem jest pobudzanie kreatywności młodych kucharzy i pielęgnowanie przyszłości gastronomii. Główną nagrodę zdobył Jerome Ianmark Calayag, reprezentujący Wielką Brytanię i Europę Północną, pokonując dziewięciu rywali z całego świata. Jury zachwycił swoim daniem „Humble vegetables”, stworzonym we współpracy z mentorem Davidem Ljungqvistem. Kapituła doceniła umiejętności Calayaga, dobór składników, sposób podania oraz przesłanie, jakie stało za jego przepisem.

 

Tym samym tegoroczny zdobywca nagrody dla najlepszego młodego szefa kuchni przechodzi do historii i dołącza do grona młodych mistrzów, którzy otrzymali ten sam tytuł w ubiegłych latach – Marka Moriarty (2015), Mitcha Lienharda (2016) i Yasuhiro Fujio (2018). Co ważne, tym samym daje nadzieję na kreowanie lepszego świata gastronomii w przyszłości. Podobnie jak w ubiegłych latach, tak i tym razem wysoki poziom umiejętności wszystkich uczestników zachwycił Jury konkursu S.Pellegrino Young Chef, w którego skład weszły największe osobowości światowej gastronomi: Enrico Bartolini, Manu Buffara, Andreas Caminada, Mauro Colagreco, Gavin Kaysen oraz Clare Smyth-Jerome.

 

W tegorocznej edycji konkursu oprócz tytułu S.Pellegrino Young Chef Jury przyznało także trzy nowe nagrody:

  • Elissa Abou Tasse, reprezentująca region Afryki i Bliskiego Wschodu, za swoje danie “Adam’s garden” otrzymała nagrodę Acqua Panna Award for Connection in Gastronomy za przygotowanie dania łączącego w sobie różne kultury.
  • Callan Austin, reprezentant Afryki i Bliskiego Wschodu, z daniem „The ghost net” otrzymał nagrodę S.Pellegrino Award for Social Responsibility. Jest ona przyznawana szefowi kuchni, który najlepiej odzwierciedli przekonanie, że jedzenie powinno być rezultatem zachowań odpowiedzialnych społecznie.
  • Społeczność internetowa Fine Dining Lovers przyznała nagrodę Fine Dining Lovers Food for Thought Award reprezentantce krajów iberyjskich i śródziemnomorskich Andrei Ravasio. Jej danie „El domingo del campesino” zostało uznane za najlepiej prezentujące osobiste przekonania autorki.

 

Konkurs S.Pellegrino Young Chef jest inicjowany przez S.Pellegrino – markę naturalnej wody mineralnej od Nestlé Waters, a jego celem jest odkrywanie młodych talentów i wspieranie ich rozwoju poprzez mentoring i możliwość zdobywania doświadczenia. Najnowsza edycja była imponująca – spośród 135 młodych szefów kuchni wytypowanych w preselekcji, lokalne Jury wyłoniło 12 finalistów z różnych regionów świata, którzy następnie wzięli udział w wielkim finale i pod okiem mentorów mogli dopracować swoje autorskie dania.

 

Polska również miała swoją reprezentację podczas finału w Mediolanie. Łukasz Moneta (chef de partie w Nolita Restaurant w Warszawie) walczył o nagrodę Acqua Panna Award for Connection in Gastronomy, a Krzysztof Konieczny (chef w restauracji Neon streetfood bar w Gdyni) rywalizował o nagrodę Fine Dining Lovers Food for Thought Award. Polscy kucharze zdobyli nowe, cenne doświadczenia, które będą mogli wykorzystać w swojej dalszej kulinarnej karierze, wzbogacając światową gastronomię.

 

„Ciekawym doświadczeniem było zobaczyć, jak inni uczestnicy podchodzą do tego konkursu, jaką mają koncepcję, pomysł i w jaki sposób przygotowują dania. Zaobserwowałem na tym polu duże różnice kulturowe. Wrażanie zrobiła na mnie organizacja konkursu, warsztaty i spotkania z najlepszymi szefami kuchni.  Na co dzień nie mamy czasu ani okazji na takie doświadczenia! – zdradził Łukasz Moneta.

 

Krzysztof Konieczny zaś zachęca innych kucharzy do spróbowania swoich sił w konkursie: „Wróciłem pełen pozytywnej energii, z nowymi znajomościami i możliwościami. Bardzo zachęcam młodych szefów kuchni do wzięcia udziału w tym ogromnym wydarzeniu, ponieważ takie doświadczenia naprawdę odmieniają życie.”

 

W Wielkim Finale udział wzięła także Lara Gessler – polska ambasadorka marek S.Pellegrino i Acqua Panna. Znana restauratorka i autorka książek kulinarnych kibicowała młodym talentom oraz relacjonowała całe wydarzenie za pośrednictwem swoich kanałów w mediach społecznościowych.

 

Zwieńczeniem 3-dniowego wydarzenia w Mediolanie była uroczysta kolacja. Mistrz gastronomii Massimo Bottura wraz ze swoim zespołem – Takahiko Kondo, Riccardo Forapani, Francesco Vincenzi, Jessica Rosval oraz Bernardo Paladini – przygotowali dla gości ekskluzywną kolację składającą się z pięciu wyjątkowych momentów, która była odzwierciedleniem tego, co w S.Pellegrino Young Chef Academy najważniejsze, czyli kreatywności, innowacji, pasji i profesjonalizmu.

 

Jesteśmy dumni z wielkiego finału, który dał nam możliwość ponownego spotkania się osobiście i zobaczenia w pracy młodych, naprawdę fenomenalnych talentów kulinarnych. Dlatego dziękujemy wszystkim, którzy dołączyli do nas z całego świata. To było niesamowite. Przekazujemy najszczersze gratulacje Jerome, któremu udało się zabłysnąć przed naszym Jury oraz dziękujemy także wszystkim młodym talentom, członkom  S.Pellegrino Young Chef Academy”  – mówi Stefano Bolognese, Dyrektor Sanpellegrino International Business Unit.

 

Relacje z najważniejszych wydarzeń konkursu S.Pellegrino Young Chef Academy 2019-21 dostępne są na kanałach S.Pellegrino Young Chef Academy oraz Fine Dining Lovers. Więcej o ekscytującym poszukiwaniu młodych talentów kulinarnych można znaleźć na stronie: https://www.sanpellegrinoyoungchefacademy.com/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty Biuro prasowe
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał
Handel Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości
Handel Odpowiedzialność społeczna i ciągłe podnoszenie standardów
2024-04-10 | 18:30

Odpowiedzialność społeczna i ciągłe podnoszenie standardów

Jak wynika z raportu „Odpowiedzialny e-commerce”, ponad połowa kupujących online, wybierając sklep internetowy, bierze pod uwagę to, czy ma do czynienia z firmą odpowiedzialną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Infrastruktura

Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.