Komunikaty PR

Znamy zwycięzców najnowszej edycji S.Pellegrino Young Chef

2021-11-08  |  11:00
Biuro prasowe

W ostatni weekend października w Mediolanie w szranki stanęli najbardziej utalentowani młodzi kucharze z całego świata. Wielkim zwycięzcą i zdobywcą tytułu S.Pellegrino Young Chef został reprezentant Wielkiej Brytanii – Jerome Ianmark Calayag.

 

Wielki Finał 30 października w Mediolanie stanowił zwieńczenie edycji 2019-2021 prestiżowego, międzynarodowego konkursu S.Pellegrino Young Chef, którego celem jest pobudzanie kreatywności młodych kucharzy i pielęgnowanie przyszłości gastronomii. Główną nagrodę zdobył Jerome Ianmark Calayag, reprezentujący Wielką Brytanię i Europę Północną, pokonując dziewięciu rywali z całego świata. Jury zachwycił swoim daniem „Humble vegetables”, stworzonym we współpracy z mentorem Davidem Ljungqvistem. Kapituła doceniła umiejętności Calayaga, dobór składników, sposób podania oraz przesłanie, jakie stało za jego przepisem.

 

Tym samym tegoroczny zdobywca nagrody dla najlepszego młodego szefa kuchni przechodzi do historii i dołącza do grona młodych mistrzów, którzy otrzymali ten sam tytuł w ubiegłych latach – Marka Moriarty (2015), Mitcha Lienharda (2016) i Yasuhiro Fujio (2018). Co ważne, tym samym daje nadzieję na kreowanie lepszego świata gastronomii w przyszłości. Podobnie jak w ubiegłych latach, tak i tym razem wysoki poziom umiejętności wszystkich uczestników zachwycił Jury konkursu S.Pellegrino Young Chef, w którego skład weszły największe osobowości światowej gastronomi: Enrico Bartolini, Manu Buffara, Andreas Caminada, Mauro Colagreco, Gavin Kaysen oraz Clare Smyth-Jerome.

 

W tegorocznej edycji konkursu oprócz tytułu S.Pellegrino Young Chef Jury przyznało także trzy nowe nagrody:

  • Elissa Abou Tasse, reprezentująca region Afryki i Bliskiego Wschodu, za swoje danie “Adam’s garden” otrzymała nagrodę Acqua Panna Award for Connection in Gastronomy za przygotowanie dania łączącego w sobie różne kultury.
  • Callan Austin, reprezentant Afryki i Bliskiego Wschodu, z daniem „The ghost net” otrzymał nagrodę S.Pellegrino Award for Social Responsibility. Jest ona przyznawana szefowi kuchni, który najlepiej odzwierciedli przekonanie, że jedzenie powinno być rezultatem zachowań odpowiedzialnych społecznie.
  • Społeczność internetowa Fine Dining Lovers przyznała nagrodę Fine Dining Lovers Food for Thought Award reprezentantce krajów iberyjskich i śródziemnomorskich Andrei Ravasio. Jej danie „El domingo del campesino” zostało uznane za najlepiej prezentujące osobiste przekonania autorki.

 

Konkurs S.Pellegrino Young Chef jest inicjowany przez S.Pellegrino – markę naturalnej wody mineralnej od Nestlé Waters, a jego celem jest odkrywanie młodych talentów i wspieranie ich rozwoju poprzez mentoring i możliwość zdobywania doświadczenia. Najnowsza edycja była imponująca – spośród 135 młodych szefów kuchni wytypowanych w preselekcji, lokalne Jury wyłoniło 12 finalistów z różnych regionów świata, którzy następnie wzięli udział w wielkim finale i pod okiem mentorów mogli dopracować swoje autorskie dania.

 

Polska również miała swoją reprezentację podczas finału w Mediolanie. Łukasz Moneta (chef de partie w Nolita Restaurant w Warszawie) walczył o nagrodę Acqua Panna Award for Connection in Gastronomy, a Krzysztof Konieczny (chef w restauracji Neon streetfood bar w Gdyni) rywalizował o nagrodę Fine Dining Lovers Food for Thought Award. Polscy kucharze zdobyli nowe, cenne doświadczenia, które będą mogli wykorzystać w swojej dalszej kulinarnej karierze, wzbogacając światową gastronomię.

 

„Ciekawym doświadczeniem było zobaczyć, jak inni uczestnicy podchodzą do tego konkursu, jaką mają koncepcję, pomysł i w jaki sposób przygotowują dania. Zaobserwowałem na tym polu duże różnice kulturowe. Wrażanie zrobiła na mnie organizacja konkursu, warsztaty i spotkania z najlepszymi szefami kuchni.  Na co dzień nie mamy czasu ani okazji na takie doświadczenia! – zdradził Łukasz Moneta.

 

Krzysztof Konieczny zaś zachęca innych kucharzy do spróbowania swoich sił w konkursie: „Wróciłem pełen pozytywnej energii, z nowymi znajomościami i możliwościami. Bardzo zachęcam młodych szefów kuchni do wzięcia udziału w tym ogromnym wydarzeniu, ponieważ takie doświadczenia naprawdę odmieniają życie.”

 

W Wielkim Finale udział wzięła także Lara Gessler – polska ambasadorka marek S.Pellegrino i Acqua Panna. Znana restauratorka i autorka książek kulinarnych kibicowała młodym talentom oraz relacjonowała całe wydarzenie za pośrednictwem swoich kanałów w mediach społecznościowych.

 

Zwieńczeniem 3-dniowego wydarzenia w Mediolanie była uroczysta kolacja. Mistrz gastronomii Massimo Bottura wraz ze swoim zespołem – Takahiko Kondo, Riccardo Forapani, Francesco Vincenzi, Jessica Rosval oraz Bernardo Paladini – przygotowali dla gości ekskluzywną kolację składającą się z pięciu wyjątkowych momentów, która była odzwierciedleniem tego, co w S.Pellegrino Young Chef Academy najważniejsze, czyli kreatywności, innowacji, pasji i profesjonalizmu.

 

Jesteśmy dumni z wielkiego finału, który dał nam możliwość ponownego spotkania się osobiście i zobaczenia w pracy młodych, naprawdę fenomenalnych talentów kulinarnych. Dlatego dziękujemy wszystkim, którzy dołączyli do nas z całego świata. To było niesamowite. Przekazujemy najszczersze gratulacje Jerome, któremu udało się zabłysnąć przed naszym Jury oraz dziękujemy także wszystkim młodym talentom, członkom  S.Pellegrino Young Chef Academy”  – mówi Stefano Bolognese, Dyrektor Sanpellegrino International Business Unit.

 

Relacje z najważniejszych wydarzeń konkursu S.Pellegrino Young Chef Academy 2019-21 dostępne są na kanałach S.Pellegrino Young Chef Academy oraz Fine Dining Lovers. Więcej o ekscytującym poszukiwaniu młodych talentów kulinarnych można znaleźć na stronie: https://www.sanpellegrinoyoungchefacademy.com/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej Biuro prasowe
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Farmacja

Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.