Komunikaty PR

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

2025-07-21  |  13:00
Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska
Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska

Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniach konsumenckich.  Gdy z różnych powodów – nowej pracy, zmiany sytuacji życiowej czy odwołanej wycieczki – urlop nie dochodzi do skutku, część osób decyduje się spożytkować odłożony budżet na zakupy dóbr trwałych. Sprzęt elektroniczny, ekspres do kawy czy nowy zestaw audio to dziś nie tylko produkty, ale sposób na poprawę codziennego komfortu. To szansa dla przedsiębiorców i e-commerce, aby w planowaniu sprzedaży uwzględnić ten „cichy” segment klientów, którzy nie wyjeżdżają, ale są gotowi wydać pieniądze na coś, co poprawi im codzienność.

Widzimy bardzo wyraźnie, że w okresach, gdy część społeczeństwa rezygnuje z wyjazdów, rośnie zainteresowanie zakupami online – konsumenci chcą zrekompensować sobie brak wakacyjnych wrażeń, inwestując w coś, co poprawia im codzienność. To ważny sygnał dla e-commerce – nie tylko okazja do zwiększenia sprzedaży, ale też szansa na budowanie relacji z klientem, który zostaje w domu – mówi Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska.

Efekt rekompensaty, o którym mowa, to mechanizm dobrze znany psychologii konsumenckiej – potrzeba nadania znaczenia środkom, które miały służyć wypoczynkowi. Dla sprzedawców i firm z sektora e-commerce oznacza to konieczność dostosowania oferty – zarówno produktowej, jak i komunikacyjnej – do zmieniających się potrzeb klientów w czasie lata.

Firmy i sprzedawcy dobrze to rozumieją — dlatego w sezonie letnim często pojawiają się atrakcyjne oferty i promocje na produkty z kategorii „umilaczy codzienności”. To nie przypadek, a precyzyjnie skierowana odpowiedź na przesunięcie potrzeb konsumenckich – dodaje Andrzej Gałdecki.

Nie bez znaczenia pozostaje logistyka. Klienci, którzy decydują się na zakupy „zamiast wakacji”, oczekują wygodnych, szybkich i elastycznych form dostawy. – Dostawy out-of-home zyskują zatem na znaczeniu – umożliwiają odbiór paczek w dogodnym czasie, bez konieczności oczekiwania w domu. To szczególnie ważne latem, kiedy konsumenci spędzają więcej czasu na zewnątrz i cenią sobie niezależność – dodaje Gałdecki.

DPD Polska odpowiada na te potrzeby, rozwijając jedną z największych sieci punktów i automatów paczkowych w Polsce. Letnie miesiące, choć nieoczywiste z punktu widzenia e-commerce, mogą stać się sezonem wzrostu – pod warunkiem, że marki i sprzedawcy dostrzegą wspomniany, “cichy” segment klientów i odpowiedzą trafnie na jego potrzeby.

Źródło informacji: DPD Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl Biuro prasowe
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.

Robotyka i SI

Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować rolnictwo. Pomaga w zbiorach i dzięki niej koszty działania gospodarstw są niższe

Algorytmy sztucznej inteligencji są dziś wykorzystywane m.in. do analizy zdjęć roślin, prognozowania plonów czy automatycznego sterowania maszynami. AI wspiera dziś produkcję rolną na wielu poziomach – od siewu po zbiór, a nawet sprzedaż, pomaga też ograniczyć koszty i adaptować się do zmian klimatu. Dlatego, choć teraz w Polsce z nowych technologii korzystają przede wszystkim właściciele największych gospodarstw, skala wykorzystania AI szybko rośnie.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.