Wawel dla Ukrainy
Wawel, znany producent słodyczy, przygotował wyjątkową wersję czekolady, dedykowaną Ukrainie. Do przebywających na terenie dotkniętego wojną kraju trafi Czekolada gorzka 70% cocoa z linii Premium w specjalnie zaprojektowanym opakowaniu, nawiązującym do ukraińskiej flagi.
Producent przekaże ponad 24 tysiące sztuk czekolady przy współpracy z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych, koordynującą transporty na teren Ukrainy.
Poprzez takie wyjątkowe działanie chcemy wyrazić naszą solidarność z narodem Ukrainy. Wierzymy, że ten gest nie tylko wzmocnieni fizycznie, ale także doda otuchy naszym sąsiadom – wyjaśnia Dorota Piwowarska, Senior Category Manager.
To już kolejne działanie na rzecz Ukrainy, podejmowane przez firmę Wawel i Fundację Wawel z Rodziną. W ciągu ostatniego miesiąca fundacja przekazała słodycze instytucjom koordynującym wsparcie produktowe, zarówno dla osób przybywających do Polski, jak i pozostających na terenie Ukrainy. Kilkanaście tysięcy sztuk czekolad i batonów trafiło już do uchodźców goszczących na terenie Małopolski, dotarło też m.in. do Kijowa. Firma wspiera także wydarzenia kulturalne i familijne, organizowane dla rodzin z Ukrainy.
#SolidarnizUkrainą #JestesmyzWami #МизВами
Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
Odpowiedzialność społeczna i ciągłe podnoszenie standardów
Skosztujże! Wawel z nową kampanią Mieszanki Krakowskiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.
Motoryzacja
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
Ochrona środowiska
Temperatury w Europie rosną dwukrotnie szybciej niż globalnie. Za tym idą rekordowe zjawiska klimatyczne
Marzec 2024 roku był 10. miesiącem z rzędu, który pobił rekord temperatur w historii globalnych pomiarów dla danego miesiąca roku – wskazują dane Copernicus Climate Change Service (C3S). Średnia temperatura wyniosła 14,14 st. C, czyli o 0,73 st. C więcej niż średnia dla marca z lat 1991–2020. Marzec był też o 1,68 st. cieplejszy niż w okresie przedindustrialnym, do którego odnoszą się globalne cele zawarte w porozumieniu paryskim. Kolejny miesiąc z rekordem ciepła oznacza nasilone zjawiska klimatyczne, również te ekstremalne. 2023 rok był w Europie okresem rekordów w tym zakresie, m.in. największych pożarów, powodzi czy fal upałów – wynika z raportu C3S i Światowej Organizacji Meteorologicznej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.