W Nowych Bielawach AI doradzi przy wyborze prezentu walentynkowego
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Centrum handlowe Nowe Bielawy przygotowało nietypową atrakcję na Walentynki. Już 10 lutego będzie można tam poradzić się sztucznej inteligencji. AI podpowie między innymi, jaki prezent z okazji święta zakochanych wybrać dla ukochanej osoby.
Umożliwi to specjalne stanowisko komputerowe z chatbotem ChatGPT, które stanie w obiekcie. Podchodząc do niego, każdy będzie mógł stworzyć indywidualne pytanie i otrzymać szczegółową odpowiedź z pomysłem na upominek, którą wygeneruje sztuczna inteligencja.
– Można odnieść wrażenie, że od lat kupujemy te same prezenty walentynkowe. Standardowo są to np. kwiaty, biżuteria, czekoladki czy bilety do kina na wspólny seans. Tymczasem dziś w poszukiwaniach pomysłu na upominek może wyręczyć nas AI, a dokładnie popularny w ostatnich miesiącach ChatGPT – mówi Kinga Ginter z CH Nowe Bielawy.
– Z tego rozwiązania już w sobotę będzie można skorzystać w Nowych Bielawach. Wprowadzając do ChatGPT specjalne zapytanie, zawierające m.in. informacje o zainteresowaniach ukochanej osoby, ulubionym kolorze czy rzeczach, które nie lubi, będzie można otrzymać całą serię spersonalizowanych prezentowych rekomendacji, które stworzy sztuczna inteligencja – dodaje.
Nietypowa walentynkowa akcja w Nowych Bielawach to przykład na to, jak AI coraz mocniej wkracza nasze życie, także uczuciowe. – Technologia coraz bardziej ułatwia nam załatwianie różnych spraw, wspiera nas, a nawet wyręcza. W tym przypadku angażujemy ją do tego, aby doradziła w zakupach dla drugiej połówki – mówi przedstawicielka centrum handlowego.
– To rozwiązanie dla osób, które do Walentynek chcą podejść w tym roku nieco mniej tradycyjnie i szukają przy tym upominku, który zaskoczy . To także świetna zabawa połączona z nauką, w czasie której będziemy mieli okazję przybliżyć działanie i możliwości tego coraz popularniejszego chatbota – dodaje.
Tym bardziej, że w rozmowie z AI będzie można uzyskać pomoc. – Na miejscu będą obecne osoby, które pomogą w sformułowaniu możliwie najbardziej precyzyjnego pytania, a następnie wprowadzą je do chatu. Objaśnią one także zasady na, jakich działa chatbot i jakich informacji możemy od niego oczekiwać – informuje Kinga Ginter.
Sobotnia akcja potrwa od godziny 10.00 do godziny 17.00. Nie są to jednak jedyne atrakcje na Walentynki, jakie przygotowały Nowe Bielawy.
Na osoby, które w dniach od 8 do 10 lutego wydadzą tam minimum 200 zł czekać będzie aż 300 walentynkowych nagród, które będzie można zdobyć po okazaniu maksymalnie 2 paragonów. Od 8 do 14 lutego centrum handlowe organizuje także wystawę prezentów walentynkowych, na której znaleźć można inspiracje. Ekspozycji towarzyszy dodatkowy konkurs.
Zimowe spotkania ze słodyczami Wawel – podaruj słodkie chwile na Święta!
Działalność biznesowa a postawy konsumentów: jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej?
Wzrost sprzedaży online stymuluje rozwój rynku przesyłek kurierskich
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.