Testy robota dezynfekującego NOYEN w VIVO! Lublin
Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Lubelska firma NOYEN od wielu lat zajmuje się produkcją urządzeń myjących i środków chemicznych. Dezynfekcja przestrzeni publicznej oraz odpowiedni do tego celu dobór urządzenia to obecnie priorytetowe kwestie, nad którymi pracuje marka. Wspólnie z pracownikami Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie oraz firmą Mobile Industrial Robots z Danii marka NOYEN stworzyła robota do dezynfekcji powierzchni publicznych. Maszyna pomyślnie przeszła szereg badań w nowoczesnym laboratorium. Teraz przyszła kolej na testy w warunkach rzeczywistych. Do tego celu swoją powierzchnię użyczy centrum handlowe VIVO! Lublin, w którym już w najbliższy poniedziałek, 11 maja, robot dezynfekujący zaprezentuje swoje możliwości. Badania te mają na celu sprawdzenie zaproponowanych przez naukowców rozwiązań.
- Z największą przyjemnością udostępniamy powierzchnię naszego centrum handlowego lubelskiej firmie NOYEN, która po raz pierwszy poza laboratorium będzie testowała, stworzonego we współpracy z duńską firmą Mobile Industrial Robots oraz Uniwersytetem Przyrodniczym, robota do dezynfekcji. Zdajemy sobie sprawę, że dbanie o czystość przestrzeni ogólnodostępnych i zakładów pracy jest w obecnych czasach sprawą priorytetową. Liczymy, że przeprowadzone u nas testy przyczynią się do pozytywnych wniosków i zakończenia finalnych prac naukowców – mówi Małgorzata Daca-Gardynik, Dyrektor VIVO! Lublin.
DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii
Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.