SwipBox wprowadza rozwiązania elektronicznych etykiet
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
SwipBox planuje wdrożenie cyfrowego rozwiązania do etykietowania, które ułatwi obieg opakowań wielokrotnego użytku. Rozwiązanie jest obecnie na etapie testów rynkowych, realizowanych przy współpracy z dostawcą usług logistycznych, dao oraz BEAUTYCOS.
Inteligentne rozwiązania cyfrowe mają przygotować całą branżę do dostosowania się do nowych wymogów dotyczących opakowań. Dyrektywa Unii Europejskiej w tym zakresie zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Jej wiodącym celem jest ochrona środowiska poprzez realizację założeń gospodarki obiegu zamkniętego.
Mamy świadomość, że nowe wymogi wymuszą na producentach zarówno dążenie do recyklingu, jak i poszukiwanie rozwiązań cyrkularnych. Jako dystrybutor, musimy być gotowi na współpracę na wielu poziomach. Dlatego testujemy w naszym systemie cyfrowe rozwiązanie SwipBox, które będzie wspierać obieg zamknięty – powiedział Lars Balsby, dyrektor operacyjny dao.
Narzędzie implementowane przez SwipBox nosi nazwę Circuit – jest to cyfrowa etykieta, która została opracowana w celu ograniczenia stosowania jednorazowych opakowań. Posiada ona wbudowany modem oraz ekran podobny do tych znanych z czytników do ebooków. Szczegóły przesyłki są aktualizowane na etykiecie w ciągu kilku sekund, dzięki czemu ponownie można wykorzystać te same opakowanie.
Wszyscy wiemy, jak trudno jest usunąć tradycyjną etykietę z pudełka, które chcemy ponownie wykorzystać. Właśnie dlatego nasza etykieta jest w pełni cyfrowa. Przy okazji eliminujemy również takie kwestie, jak nieczytelne kody kreskowe, będące efektem podartych lub nieprawidłowo przymocowanych etykiet. Circuit charakteryzuje się wyjątkowo niskim zużyciem energii, dzięki czemu może być przesyłana online pomiędzy sklepami internetowymi, dystrybutorami i użytkownikami końcowymi do tysiąca razy przed wymianą baterii – dodał Allan Kaczmarek, founder SwipBox.
W ramach pilotażu dao obsługuje paczki z etykietą SwipBox Circuit dla BEAUTYCOS, który sprzedaje produkty kosmetyczne za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Teraz firma oferuje swoim klientom możliwość wyboru dostawy w opakowaniu wielokrotnego użytku.
Nieustannie szukamy sposobów na zmniejszego negatywnego wpływu na planetę i dlatego testujemy rozwiązania, które są najlepsze dla środowiska. Narzędzie SwipBox jest bardzo proste dla naszych klientów. Zamawiają i odbierają swoje paczki jak zwykle z tą różnicą, że zamiast odebrać kartonowe pudełko od kuriera, mogą wyjąć zamówione produkty, a opakowanie wielokrotnego użytku zwrócić do automatu paczkowego. Wierzymy, że nasi klienci docenią te rozwiązanie i z niecierpliwością czekamy na ocenę tego pomysłowego narzędzia. Liczymy również, że będzie to prawdziwy przełom dla internetowych sprzedawców – podsumował Benjamin Birkholm, dyrektor ds. handlu elektronicznego w BEAUTYCOS.
Paczki z etykietą Circuit są obecnie dostarczane wyłącznie do sklepów daoSHOP. Dostawca zamierza jednak kierować je także do automatów paczkowych. Projekt pilotażowy jest na razie realizowany w Danii.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego
Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Ochrona środowiska
UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.