Starbucks podsumowuje pierwszy rok współpracy z aplikacją Too Good To Go
Mija dokładnie rok od kiedy Starbucks oficjalnie podjął walkę z marnowaniem jedzenia w Polsce, dołączając do partnerów aplikacji Too Good To Go. Do tej pory firma uratowała przed wyrzuceniem łącznie ponad 45 tys. tzw. paczek-niespodzianek, ograniczając emisję CO2 do atmosfery o przeszło 110 ton! W ten sposób Starbucks ogranicza liczbę odpadów i dąży do stania się firmą pozytywną pod kątem zasobów.
W 2019 roku – dokładnie 16 października w Światowy Dzień Żywności – Starbucks, jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, dołączył do partnerów aplikacji Too Good To Go, razem z którą ratuje m.in. swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem. Choć z początku oferta była dostępna wyłącznie dla mieszkańców Warszawy, Krakowa i Trójmiasta, od ponad pół roku do walki z marnowaniem mogą przyłączyć się wszyscy goście kawiarni Starbucks w 11 polskich miastach. Obsługa aplikacji jest bardzo prosta: wystarczy wybrać kawiarnię oznaczoną na mapie na zielono, kupić paczkę, w której znajdą się niesprzedane danego dnia posiłki ze zniżką min. 70%, a następnie odebrać ją o wyznaczonej godzinie. W ten sposób wielu Polaków zyskało już miano Pogromców Marnowania Jedzenia, jak z przymrużeniem oka określani są użytkownicy aplikacji Too Good To Go.
- Dzięki współpracy z Too Good To Go w pierwszym roku uratowaliśmy ponad 45 tysięcy paczek (ok. 150 tysięcy produktów!), ograniczając emisję CO2 do atmosfery o ponad 110 ton. W ten sposób przeciwdziałamy problemowi marnowania, jednocześnie zapobiegając zmianom klimatycznym, których konsekwencje dosięgną nas wszystkich. Jestem dumny z naszych Partnerów, którzy podjęli się tego ambitnego zadania. Brawa jednak należą się przede wszystkim naszym Gościom, którzy każdego dnia udowadniają, że los naszej planety nie jest im obojętny – mówi Vedran Modrić, Dyrektor Regionalny Starbucks Polska. – Dziękujemy Too Good To Go za pozytywną, pełną pasji i energii współpracę – razem robimy coś naprawdę wspaniałego!
Dobre praktyki Starbucks
Walka z marnowaniem jedzenia to nie jedyne działanie firmy prowadzone w duchu zero waste. Od ponad 10 lat goście kawiarni Starbucks w Polsce mogą liczyć m.in. na atrakcyjną zniżkę 1 PLN za zakup dowolnego napoju we własnym kubku. Jest to część globalnej inicjatywy pod hasłem Bring Your Own Tumbler, w ramach której marka ogranicza liczbę jednorazowych kubków i stara się kształtować proekologiczne nawyki swoich gości. Z początkiem tego roku przy drzwiach polskich kawiarni pojawiły się także kosze z poporcjowanymi kawowymi fusami, które goście mogą odbierać całkowicie za darmo i wykorzystać potem jako np. peeling do ciała, nawóz do kwiatów czy ekologiczny środek do czyszczenia domu.
- Pomysł z dystrybucją fusów w kawiarni narodził się z końcem zeszłego roku i początkowo wydawał się mały – przynajmniej w porównaniu z innymi naszymi akcjami prowadzonymi na globalną skalę. Dzisiaj fusy są do odbioru w niemal wszystkich kawiarniach w Polsce, a inicjatywa cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i sympatią gości. Nie spoczywamy jednak na laurach i cały czas szukamy nowych sposobów na ograniczenie liczby odpadów i bycie bardziej eko – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.