Komunikaty PR

Ponad połowa Polaków uważa, że powinno być więcej automatów paczkowych

2024-10-02  |  17:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że większość ankietowanych (65,1%) jest za tym, aby w Polsce było więcej automatów paczkowych. Zaledwie 17,3% osób z wykształceniem wyższym nie zgadza się z tym stwierdzeniem.

Kobiety oraz osoby z wykształceniem poniżej średniego częściej nie potrafią udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy w Polsce powinno być więcej automatów paczkowych. Wraz ze wzrostem wieku respondenta, maleje przekonanie o potrzebie większej liczby urządzeń w Polsce, a odsetek odpowiedzi „nie wiem” wzrasta. Co więcej, najbardziej przeciwni zwiększaniu liczby automatów paczkowych są respondenci w wieku 30-49 lat.

Większa liczba automatów paczkowych w Polsce może poprawić dostęp do wygodnych usług logistycznych oraz odpowiedzieć na potrzeby współczesnych konsumentów. Urządzenia umożliwiają odbiór i nadanie przesyłek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, co jest niezwykle wygodne dla osób pracujących lub mających zmienne harmonogramy. Ponadto, pozwalają uniknąć stacjonarnego oczekiwania na kuriera lub wizyt w oddziałach pocztowych. Nowoczesny konsument ceni sobie wygodę, elastyczność oraz oszczędność czasu. Preferuje samodzielne zarządzanie swoimi przesyłkami, niezależnie od pory dnia, i chętnie korzysta z nowoczesnych technologii, takich jak aplikacje mobilne. Taki konsument jest świadomy ekologicznych aspektów swoich wyborów, dążąc do minimalizacji śladu węglowego poprzez wybieranie bardziej zrównoważonych rozwiązań logistycznych – mówi Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w agencji 2PR, która zleciła badanie.

DPD Polska ma już ponad 8 000 urządzeń w sieci DPD Pickup, która liczy łącznie ponad 29 000 punktów i automatów. Firma planuje dalszy rozwój. Technologia zewnętrznych automatów paczkowych jest oparta na SwipBox Infinity. Są one bardzo łatwe w konfiguracji i mogą być instalowane w miejscach do tej pory zupełnie niedostępnych dla tego typu urządzeń. Działają 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Automaty są niewielkie i mają konstrukcję modułową. Nie wymagają podłączenia do prądu, ponieważ są zasilane przez wbudowany akumulator. Ponadto, są przyjazne dla środowiska i można je obsługiwać bezdotykowo za pomocą smarftona dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej, która komunikuje się z urządzeniem przez Bluetooth.

Większość badanych osób (71,8%) korzysta z aplikacji mobilnych do obsługi przesyłek internetowych. Najwięcej użytkowników tych aplikacji to osoby z wykształceniem wyższym – 77,2%. Osoby między 30 a 39 rokiem życia częściej niż pozostali korzystają z aplikacji mobilnych do obsługi przesyłek internetowych. Natomiast w najmniejszym stopniu używają ich osoby w wieku 60 lat i więcej. Wyniki badania – „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – wskazują na szeroką akceptację i popularność automatów paczkowych w naszym kraju, choć największe różnice w preferencjach wynikają z wieku respondentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Fanex prezentuje SOSiWÓZ – więcej niż foodtruck Biuro prasowe
2024-10-11 | 14:00

Fanex prezentuje SOSiWÓZ – więcej niż foodtruck

Fanex, ceniony producent sosów i dodatków gastronomicznych, wprowadził wyjątkowy projekt – SOSiWÓZ. Nazwa będąca grą słów łączącą SOS i WÓZ
Handel Automatyzacja TSL. Sposoby na wzrost efektywności sektora logistycznego
2024-10-10 | 15:00

Automatyzacja TSL. Sposoby na wzrost efektywności sektora logistycznego

Rynek transportu, logistyki i spedycji odgrywa kluczową rolę w globalnej gospodarce, a jego znaczenie stale rośnie w obliczu dynamicznych zmian technologicznych i społecznych. Obecnie sektor
Handel Duet, który zachwyca – świętuj Dzień Kawy ze Starbucks!
2024-10-01 | 11:00

Duet, który zachwyca – świętuj Dzień Kawy ze Starbucks!

1 października, z okazji Międzynarodowego Dnia Kawy, Starbucks zaprasza do świętowania w wyjątkowym towarzystwie. W ofercie kawiarni pojawiają się dwie nowe kawy ziarniste –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Edukacja

Zmiany w modelu edukacji konieczne już od przedszkola. Kilkuletnie dzieci mogą przyswajać kompetencje przyszłości - embargo

Model edukacji STEAM można wdrażać już od przedszkola – przekonuje fundacja EdTech Poland. To interdyscyplinarna koncepcja nauczania obejmująca elementy m.in. nauk ścisłych, technologii i sztuki. Dzięki pracy metodą STEAM dzieci od najmłodszych lat rozwijają kompetencje przyszłości, takie jak myślenie analityczne, wielojęzyczność czy współpraca w grupie, jednocześnie pozostając w trybie nauki przez zabawę.

Farmacja

Pracujący personel medyczny coraz mocniej odczuwa skutki braków kadrowych w ochronie zdrowia. Zmagają się z wypaleniem zawodowym i chcą odejść z zawodu

Polski system ochrony zdrowia mierzy się z narastającym problemem braków kadrowych. Jego skutki odczuwają też coraz bardziej przeciążeni i przepracowani lekarze, pielęgniarki, położne i pozostały personel medyczny. 50 proc. menedżerów i dyrektorów placówek medycznych wskazuje na coraz częstsze w tych grupach wypalenie zawodowe, przewlekły stres i brak work–life balance, a 33 proc. deklaruje, że z tego powodu personel medyczny coraz częściej decyduje się na odejście z zawodu – wynika z nowego raportu Philips „Future Health Index 2024”. Oprócz kształcenia nowych kadr rozwiązaniem może być także szersze wykorzystanie technologii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.