Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa i nabiału w posiłkach w dostawie. Cateri
Liczba wegan i wegetarian w Polsce rośnie, również wśród osób, które decydują się na dietę pudełkową. W 2021 roku po wegetariański wariant diety Cateringu Pomelo sięgnęło dwukrotnie więcej osób, niż w roku poprzednim, a liczba wegańskich zestawów wzrosła aż dwuipółkrotnie. Wyniki te potwierdzają, że dynamiczny rozwój rynku cateringów dietetycznych napędza już nie tylko jakość i smak potraw, a obecność zróżnicowanych wariantów diet.
Jak wynika z badania pt. „Zachowania żywieniowe w Polsce - statystyki i fakty”, przeprowadzonego przez ekspertów Statista, globalnego portalu statystycznego, między rokiem 2020 a 2021 liczba wegetarian i wegan w Polsce wzrosła o około jeden procent.* Zmiany żywieniowe wśród społeczeństwa wpłynęły na wzrost zainteresowania zamiennikami produktów odzwierzęcych w handlu detalicznym oraz posiłki serwowane w punktach gastronomicznych i w dostawie. Rosnącą popularność diet wegańskiej i wegetariańskiej potwierdzają statystyki firm cateringowych. Jedna z nich, marka Pomelo, w 2021 roku przygotowała w sumie trzykrotnie więcej posiłków, dedykowanych osobom, które nie jedzą mięsa, niż w roku poprzednim. Liczba zestawów wegańskich wzrosła natomiast dwuipółkrotnie, a wegetariańskich prawie dwukrotnie.
- Naszą ofertę przygotowujemy tak, by jak najlepiej spełniała różnorodne oczekiwania i odpowiadała na potrzeby naszych klientów. Na rynku żywieniowym w Polsce coraz większy udział zaznacza dieta wegetariańska i wegańska. Porównując współczesny asortyment sklepowych półek, z tym sprzed kilku lat temu, dostrzegalna jest diametralna różnica. Z roku na rok zwiększa się obecność produktów, które są substytutami mięsa i nabiału. W naszych rocznych zestawieniach sprzedaży również widzimy, że klienci coraz chętniej i liczniej wybierają diety wegańską i wegetariańską. Wprowadzone przez nas bezmięsne warianty diet, które są dedykowane zarówno zadeklarowanym wegetarianom i weganom, jak i osobom, które w danym momencie chcą spróbować czegoś nowego, cieszą się ogromnym zainteresowaniem. W tym roku przygotowaliśmy trzykrotnie więcej posiłków „bez mięsa” niż w roku 2020 i nic nie wskazuje na to, by ten trend miał się odwrócić - mówi Anna Foszer, założycielka cateringu dietetycznego Pomelo.
Po cateringi dietetyczne każdego roku sięga coraz więcej Polaków. Jednocześnie zwiększyła się także świadomość społeczeństwa w temacie odżywiania — coraz więcej czasu przeznaczamy na analizowanie naszych posiłków i chętniej wprowadzamy do naszej diety pewne ograniczenia lub urozmaicenia. Branża spożywcza, w tym również firmy oferujące diety pudełkowe, jest elastyczna wobec tych zmian, dostosowuje się do nich i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Trendy, które opierają się na rezygnacji z niektórych produktów, m.in. mięsa, nabiału, glutenu, laktozy sprawiają, że liczba zamawianych zestawów posiłków w dostawie jest uzależniona nie tylko od jakości, smaku i ceny danego cateringu, ale również od różnorodności oferowanych diet.
Cateringi dietetyczne Pomelo powstają pod okiem ekspertów, których codziennym zadaniem jest dbanie o zdrową dietę odbiorców oraz odpowiednie komponowanie posiłków pod względem kaloryczności i składników odżywczych. Takie rozwiązanie ułatwia kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych. Popularność diet pudełkowych wśród Polaków stale rośnie i, jak wskazują przedstawiciele branży, rynek cateringu dietetycznego swój szczyt osiągnie w 2025 roku.
* https://www.statista.com/topics/7100/eating-behavior-in-poland/#dossierKeyfigures
Kontakt do mediów:
weronika@pomelo.com.pl
534 265 062

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.