Komunikaty PR

Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa i nabiału w posiłkach w dostawie. Cateri

2021-11-02  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania 10 ( 0.03 MB )

Liczba wegan i wegetarian w Polsce rośnie, również wśród osób, które decydują się na dietę pudełkową. W 2021 roku po wegetariański wariant diety Cateringu Pomelo sięgnęło dwukrotnie więcej osób, niż w roku poprzednim, a liczba wegańskich zestawów wzrosła aż dwuipółkrotnie. Wyniki te potwierdzają, że dynamiczny rozwój rynku cateringów dietetycznych napędza już nie tylko jakość i smak potraw, a obecność zróżnicowanych wariantów diet.

 

Jak wynika z badania pt. „Zachowania żywieniowe w Polsce - statystyki i fakty”, przeprowadzonego przez ekspertów Statista, globalnego portalu statystycznego, między rokiem 2020 a 2021 liczba wegetarian i wegan w Polsce wzrosła o około jeden procent.* Zmiany żywieniowe wśród społeczeństwa wpłynęły na wzrost zainteresowania zamiennikami produktów odzwierzęcych w handlu detalicznym oraz posiłki serwowane w punktach gastronomicznych i w dostawie. Rosnącą popularność diet wegańskiej i wegetariańskiej potwierdzają statystyki firm cateringowych. Jedna z nich, marka Pomelo, w 2021 roku przygotowała w sumie trzykrotnie więcej posiłków, dedykowanych osobom, które nie jedzą mięsa, niż w roku poprzednim. Liczba zestawów wegańskich wzrosła natomiast dwuipółkrotnie, a  wegetariańskich prawie dwukrotnie.

 

  • Naszą ofertę przygotowujemy tak, by jak najlepiej spełniała różnorodne oczekiwania i odpowiadała na potrzeby naszych klientów. Na rynku żywieniowym w Polsce coraz większy udział zaznacza dieta wegetariańska i wegańska. Porównując współczesny asortyment sklepowych półek, z tym sprzed kilku lat temu, dostrzegalna jest diametralna różnica. Z roku na rok zwiększa się obecność produktów, które są substytutami mięsa i nabiału. W naszych rocznych zestawieniach sprzedaży również widzimy, że klienci coraz chętniej i liczniej wybierają diety wegańską i wegetariańską. Wprowadzone przez nas bezmięsne warianty diet, które są dedykowane zarówno zadeklarowanym wegetarianom i weganom, jak i osobom, które w danym momencie chcą spróbować czegoś nowego, cieszą się ogromnym zainteresowaniem. W tym roku przygotowaliśmy trzykrotnie więcej posiłków „bez mięsa” niż w roku 2020 i nic nie wskazuje na to, by ten trend miał się odwrócić - mówi Anna Foszer, założycielka cateringu dietetycznego Pomelo.

 

Po cateringi dietetyczne każdego roku sięga coraz więcej Polaków. Jednocześnie zwiększyła się także świadomość społeczeństwa w temacie odżywiania — coraz więcej czasu przeznaczamy na analizowanie naszych posiłków i chętniej wprowadzamy do naszej diety pewne ograniczenia lub urozmaicenia. Branża spożywcza, w tym również firmy oferujące diety pudełkowe, jest elastyczna wobec tych zmian, dostosowuje się do nich i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Trendy, które opierają się na rezygnacji z niektórych produktów, m.in. mięsa, nabiału, glutenu, laktozy sprawiają, że liczba zamawianych zestawów posiłków w dostawie jest uzależniona nie tylko od jakości, smaku i ceny danego cateringu, ale również od różnorodności oferowanych diet.

 

 

Cateringi dietetyczne Pomelo powstają pod okiem ekspertów, których codziennym zadaniem jest dbanie o zdrową dietę odbiorców oraz odpowiednie komponowanie posiłków pod względem kaloryczności i składników odżywczych. Takie rozwiązanie ułatwia kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych. Popularność diet pudełkowych wśród Polaków stale rośnie i, jak wskazują przedstawiciele branży, rynek cateringu dietetycznego swój szczyt osiągnie w 2025 roku.

 

 

 

 

* https://www.statista.com/topics/7100/eating-behavior-in-poland/#dossierKeyfigures

 

 

Kontakt do mediów:

weronika@pomelo.com.pl

534 265 062

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej Biuro prasowe
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Farmacja

Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.