Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa i nabiału w posiłkach w dostawie. Cateri
Liczba wegan i wegetarian w Polsce rośnie, również wśród osób, które decydują się na dietę pudełkową. W 2021 roku po wegetariański wariant diety Cateringu Pomelo sięgnęło dwukrotnie więcej osób, niż w roku poprzednim, a liczba wegańskich zestawów wzrosła aż dwuipółkrotnie. Wyniki te potwierdzają, że dynamiczny rozwój rynku cateringów dietetycznych napędza już nie tylko jakość i smak potraw, a obecność zróżnicowanych wariantów diet.
Jak wynika z badania pt. „Zachowania żywieniowe w Polsce - statystyki i fakty”, przeprowadzonego przez ekspertów Statista, globalnego portalu statystycznego, między rokiem 2020 a 2021 liczba wegetarian i wegan w Polsce wzrosła o około jeden procent.* Zmiany żywieniowe wśród społeczeństwa wpłynęły na wzrost zainteresowania zamiennikami produktów odzwierzęcych w handlu detalicznym oraz posiłki serwowane w punktach gastronomicznych i w dostawie. Rosnącą popularność diet wegańskiej i wegetariańskiej potwierdzają statystyki firm cateringowych. Jedna z nich, marka Pomelo, w 2021 roku przygotowała w sumie trzykrotnie więcej posiłków, dedykowanych osobom, które nie jedzą mięsa, niż w roku poprzednim. Liczba zestawów wegańskich wzrosła natomiast dwuipółkrotnie, a wegetariańskich prawie dwukrotnie.
- Naszą ofertę przygotowujemy tak, by jak najlepiej spełniała różnorodne oczekiwania i odpowiadała na potrzeby naszych klientów. Na rynku żywieniowym w Polsce coraz większy udział zaznacza dieta wegetariańska i wegańska. Porównując współczesny asortyment sklepowych półek, z tym sprzed kilku lat temu, dostrzegalna jest diametralna różnica. Z roku na rok zwiększa się obecność produktów, które są substytutami mięsa i nabiału. W naszych rocznych zestawieniach sprzedaży również widzimy, że klienci coraz chętniej i liczniej wybierają diety wegańską i wegetariańską. Wprowadzone przez nas bezmięsne warianty diet, które są dedykowane zarówno zadeklarowanym wegetarianom i weganom, jak i osobom, które w danym momencie chcą spróbować czegoś nowego, cieszą się ogromnym zainteresowaniem. W tym roku przygotowaliśmy trzykrotnie więcej posiłków „bez mięsa” niż w roku 2020 i nic nie wskazuje na to, by ten trend miał się odwrócić - mówi Anna Foszer, założycielka cateringu dietetycznego Pomelo.
Po cateringi dietetyczne każdego roku sięga coraz więcej Polaków. Jednocześnie zwiększyła się także świadomość społeczeństwa w temacie odżywiania — coraz więcej czasu przeznaczamy na analizowanie naszych posiłków i chętniej wprowadzamy do naszej diety pewne ograniczenia lub urozmaicenia. Branża spożywcza, w tym również firmy oferujące diety pudełkowe, jest elastyczna wobec tych zmian, dostosowuje się do nich i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Trendy, które opierają się na rezygnacji z niektórych produktów, m.in. mięsa, nabiału, glutenu, laktozy sprawiają, że liczba zamawianych zestawów posiłków w dostawie jest uzależniona nie tylko od jakości, smaku i ceny danego cateringu, ale również od różnorodności oferowanych diet.
Cateringi dietetyczne Pomelo powstają pod okiem ekspertów, których codziennym zadaniem jest dbanie o zdrową dietę odbiorców oraz odpowiednie komponowanie posiłków pod względem kaloryczności i składników odżywczych. Takie rozwiązanie ułatwia kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych. Popularność diet pudełkowych wśród Polaków stale rośnie i, jak wskazują przedstawiciele branży, rynek cateringu dietetycznego swój szczyt osiągnie w 2025 roku.
* https://www.statista.com/topics/7100/eating-behavior-in-poland/#dossierKeyfigures
Kontakt do mediów:
weronika@pomelo.com.pl
534 265 062
DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii
Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.