Packeta Poland z nowym magazynem cross-dock w Bielsku-Białej
Packeta Poland otworzyła w Bielsku-Białej nowy magazyn cross-dock, w którym sortuje i wysyła przesyłki na ponad 70 różnych kierunków. To znaczący krok w rozwoju firmy, mający na celu usprawnienie procesu obsługi klientów oraz dostosowanie do rosnącej skali biznesu firmy w Polsce i tej części Europy.
Dotychczasowy magazyn w Cieszynie był niewystarczający w obliczu dynamicznego wzrostu liczby obsługiwanych przez Packetę zamówień. Uruchomienie hali magazynowej w Bielsku-Białej, o powierzchni 4.700 m2, jest odpowiedzią na rosnący popyt i potrzeby klientów, a co za tym idzie – obroty firmy.
Dzięki nowej inwestycji Packeta ma większe możliwości przeładunkowe, co pozwala na jeszcze szybszą i wygodniejszą dostawę zamówień do klientów – magazyn w Bielsku-Białej może obsłużyć aż 600 tys. paczek miesięcznie.
- Packeta Poland cały czas dynamicznie się rozwija. Nowy cross-dock przy południowej granicy kraju znacząco zwiększył nasze możliwości operacyjne, co pozwoli rozszerzyć skalę biznesu oraz sprostać rosnącym potrzebom klientów, dostarczając przesyłki jeszcze szybciej i wygodniej – powiedział Piotr Pydzik, COO w Packeta Poland.
Nowa nieruchomość w Bielsku-Białej, wybudowana przez Panattoni, posiada certyfikat BREEM – jeden z istotniejszych atestów budowlanych, służący do wyznaczania standardów w projektowaniu zrównoważonego, ekologicznego budownictwa. Obiekty spełniające wymogi certyfikatu BREEAM cechuje niższy koszt użytkowania, ograniczony negatywny wpływ na gospodarkę naturalną oraz także przyjazne środowisko dla zdrowia i komfortu użytkowników.
Dostosowanie magazynu do potrzeb operacyjnych Packety przebiegło bardzo sprawnie – od dnia podpisania umowy do pierwszych operacji logistycznych minęły około 2 miesiące. Całkowity koszt nowej inwestycji to 7 mln zł – rozłożony na 5 lat.
Magazyn w Bielsku-Białej daje pracę 42 stałym pracownikom, z możliwością przyjęcia kolejnych 40 tymczasowych – w szczycie sezonu. W przyszłym roku planowane jest dalsze zwiększenie zatrudnienia.
Obecnie Packeta posiada w Polsce dwa magazyny cross-dock: w Bielsku-Białej przy granicy z Czechami oraz w Konotopie pod Warszawą. Obsługują one wszystkie 33 rynki, na których obecna jest Packeta Group, ze szczególnym naciskiem na Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię, Litwę, Łotwę, Estonię, Słowenię, Chorwację, Włochy, Niemcy, Hiszpanię, Francję.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 15,3 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6,3 tys. Z-Boxów), 125 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.