Outsourcing sprzedaży – antykryzysowy trend dla branży FMCG
Wzrost inflacji, która na produktach FMCG osiągnęła rekordowe 30 proc.[1], idzie w parze z przewartościowaniem wyborów konsumentów. 60 proc. Polaków zaczęło już oszczędzać na jedzeniu[2]. 32 proc. rodaków jest przygotowanych na to, że „chudsze” lata nie skończą się w przyszłym roku. W sytuacji niepewności ekonomicznej, zwiększonego nacisku na odpowiedzialność społeczną i szybkiego tempa zmian trendów, firmy z branży FMCG bardziej niż kiedykolwiek wcześniej potrzebują narzędzi, które pozwolą na wnikliwą analizę i natychmiastową reakcję[3]. Rozwiązaniem na optymalizację kosztów i uproszczenie procesów jest outsourcing sprzedaży, który pozwala firmom utrzymać dynamikę sprzedaży, spełniać oczekiwania konsumentów i rozwijać swoje marki.
W tak dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych tworzenie skutecznych i efektywnych struktur to wyzwanie angażujące duże zasoby w firmie. Dzięki delegacji procesu sprzedażowego lub jego wybranych części poza organizację, firmy mogą skupić się na rozwoju rynków, tworzeniu nowych kategorii produktowych czy wprowadzaniu innowacji technologicznych.
Outsourcing sprzedaży
W Polsce firmy poznały już zalety outsourcingu np. obsługi IT. Eksperci przewidują dalszy dynamiczny wzrost zainteresowania tą usługą[4]. Natomiast to samo rozwiązanie, ale dotyczące procesów sprzedaży, nie jest jeszcze powszechną praktyką. Prekursorem outsourcingu sprzedaży w Polsce jest Target PRO, który zwiększył w tym roku swoje struktury do 1200 osób w sprzedaży obsługujących 80 tys. sklepów w Polsce. Obecnie firma zapewnia wsparcie w procesach sprzedażowych 24 polskim i światowym markom z branży FMCG i planuje dalszy rozwój z pomocą nowych technologii.
- Transformujemy rynek sprzedaży w branży FMCG poprzez outsourcing sprzedaży, który oznacza dla firm duże korzyści i oszczędności. Posiadając dogłębną znajomość branży i dysponując odpowiednimi narzędziami do analizy, realizacji i audytu procesów sprzedaży, możemy szybko reagować na zmiany warunków rynkowych. W tym roku po raz kolejny zwiększyliśmy nasze struktury i kompetencje, a co ważniejsze – zrealizowaliśmy kolejne projekty, które skutkują zaufaniem nowych klientów – mówi Łukasz Gajewski, prezes zarządu Target PRO.
Target PRO – strategiczne doradztwo w obszarze sprzedaży
Target PRO posiada blisko 20-letnie doświadczenie w konsultingu sprzedaży dla liderów z branży FMCG. W 2003 r. firma przejęła 100-osobowy dział sprzedaży Mars Polska, powiększając go dwukrotnie w ciągu dwóch lat. Wśród klientów, którzy docenili optymalizację procesów i kosztów, opierając swoje codzienne operacje na modelu Target PRO są m.in. takie firmy, jak: Unilever, Kraft Heinz, Grupa Żywiec, Algida, Danone, Coca Cola, Żywiec Zdrój, Polkomtel.
- Nasi handlowcy są tam, gdzie bije serce handlu FMCG. To daje nam możliwość przewidywania trendów i reagowania proaktywnie. To skomplikowana machina, której sukces zależy od kompetencji naszych pracowników. W naszych strukturach jest ponad 1200 specjalistów w obszarze sprzedaży, merchandisingu i doradztwa biznesowego, którzy świetnie znają rynek, a to podstawa dla skutecznej optymalizacji procesów naszych klientów – dodaje Łukasz Gajewski.
Firma od lat świadczy usługi swoim klientom modelem „Pay for Performance”, w którym Target PRO
w pełni odpowiada za realizację celów. Ostatnio firma pracuje także nad rozwijaniem kompetencji w zakresie budowania dystrybucji krajowej i eksportowej, restrukturyzacji działów sprzedaży oraz ekspertyzy w tworzeniu strategii sprzedażowych (RtM).
[1]https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/koszyk-cen-inflacja-wcale-nie-zwalnia-na-produktach-fmcg-dochodzi-do-30-proc,111305.html
[2] Źródło: Raport „Consumer Outlook” NielsenIQ.
[3]https://nielseniq.com/global/en/insights/commentary/2022/how-grocery-inflation-and-economic-forces-are-impacting-retailers-and-brands/
[4] https://mycompanypolska.pl/artykul/outsourcing-it-zyska-na-znaczeniu-prognozy-do-2030-r/9756

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.